Η Αγγελική δεν αρίστευσε, όπως απαιτεί η ...παράδοση του ιστολογίου, σε διαγώνισμα τριμήνου (μολονότι κι αυτό κάλλιστα θα μπορούσε να συμβεί... )
Για το "μπαρ"
Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!
(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!
(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)
Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012
Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012
Μ' ένα παράπονο πικρό... Κρίτων Αθανασούλης. Παράπονο σκύλου.
Αν καποτε αποφασίσει ο Κωνσταντίνος Β. να μου ζητήσει δικαιώματα, την πάτησα... Πρέπει να είναι η τέταρτη ή η πέμπτη φορά σ΄αυτό το ιστολόγιο που χρησιμοποιώ αυτό το τραγούδι του...
Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2012
Ένας "Τούρκος" στη Βιέννη και μια "Ελένη" στην Αίγυπτο.
Με την αναιρέση της αντίθεσης ανάμεσα στο είναι" και στο "φαίνεσθαι" τελείωνει το πρώτο μέρος της τραγωδίας στην "Έλένη" του Ευρυπίδη και αρχίζει να αναπτύσσεται το δεύτερο πρόβλημα... Η φυγή από την Αίγυπτο (Πρόβλημα εντελώς αντίστοφό αυτό από του Ιωσήφ, της Μύριαμ και του Ιησού).
Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012
Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012
Άγγελος, εξάγγελος μας ήρθε απ' τη σπηλιά. Η Β΄σκηνή του Β΄ Επεισοδίου στην "Ελένη" του Ευριπίδη
Στην παρούσα ανάρτηση θα ασχοληθούμε με την έννοια του αγγελιφόρου γενικότερα στην τραγωδία και, ειδικότερα, με την ταυτότητα του συγκεκριμένου αγγελιοφόρου στη β΄σκηνή του Β' επεισόδίου της "Ελένης", ο οποίος, αντίθετα με αυτόν στο διασκευασμένο από τον Διονύση Σαββόπουλο τραγούδι του Μπομπ Ντύλαν, όχι μόνο δεν είναι υποκριτής, κόλακας και διεφθαρμένος , αλλά, πέρα από την συμπάθεια μας για τις άδικες ταλαιπωρίες που υπέστη, μας κερδίζει και για τη γνήσια φιλοσοφική σκέψη ενός ευριπίδειου ήρωα και για τον βαθύ και ειλικρινή ανθρωπισμό του, αμφότερα με τον κλασικό τρόπο του Ευριπίδη, δηλαδή μη αναμενόμενα με βάση τις αντιλήψεις της εποχής του για ανθρώπους χαμηλής καταγωγής (ειρωνική μέθοδος).
Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012
Τα 'χουμε 400!!! Έκτακτη επετειακή 401η ανάρτηση.
Λίγες μέρες μετά τα δεύτερα γενέθλια του ιστολογίου, φτάσαμε αισίως τις 400 αναρτήσεις! Και γιορτάζουμε, ως είθισται κάθε φορά που συμπληρώνουμε... κατοστάρα, με ένα τραγούδι της ημέρας που διαλέγω εγώ ως δώρο-έκπληξη στον Κακό Λύκο, στους μαθητές-τριές μας και στους-ις αναγνώστες-τριες του aftershool bar. (τα τρία προηγούμενα τέτοια "δωράκια" μπορείτε να τα θυμηθείτε κάνοντας αναζήτηση στην ετικέτα "Επετειακόν".)
Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012
Ο Μίλτος Πασχαλίδης στη Ρόδο.
Την προηγούμενη Τετάρτη, λοιπόν, μαζέψαμε τα κουράγια μας από μια εξουθενωτική μέρα στο σχολείο, ρίξαμε τα καντήλια μας στον καιρό που έχει καταμπερδέψει τη Ρόδο με το Λονδίνο και βρέχει συνεχώς και αδιαλείπτως τον τελευταίο μήνα και μαζευτήκαμε στο Colorado για να ριχτούμε με τα μούτρα σε μια πολλά υποσχόμενη βραδιά συντροφιά με τον Μίλτο Πασχαλίδη, τη Μιρέλλα Πάχου, τη Φρόσω Στυλιανού και τον σολίστα μουσικό Θύμιο Παπαδόπουλο.
Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012
Η εποχή του Καρυωτάκη. Η Γενιά του '20 (1922-1930).
"Γενιά του ΄20", "Γενιά του Μεσοπολέμου", "Νεορομαντική/ Νεοσυμβολική σχολή", "Χαμένη Γενιά". Και μόνο το πλήθος των ονομασιών που έχουν αποδοθεί στους λογοτέχνες που πρωτοεμφανίστηκαν στην ελληνική λογοτεχνία λίγο πρίν ή κατά τη διάρκεια της τρίτης δεκαετίας του 20ου αιώνα δικαιολογεί, νομίζω, τον τίτλο της πιο "ταλαιπωρημένης" γενιάς της Ελληνικής Λογοτεχνίας.
Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2012
2 χρόνια afterschoolbar."Η συνομωσία των μετρίων". Επετειακό τραγούδι της ημέρας. Διαλέγει ο Κακός Λύκος, εγώ δηλαδή.
Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012
"Λίγα λόγια για τα αυτονόητα ή σκέψεις περί τεχνοκρατίας και δημοκρατίας" - Από τον "Καντηλανάφτη"
Ο πολύ καλός μου φίλος με το ψευδώνυμο "Καντηλανάφτης" μου έκανε την τιμή να μου παραχωρήσει για (συν)δημοσίευση στο προσωπικό μου ιστολόγιο ένα κείμενό του αναφορικά με την ενορχηστρωμένη προσπάθεια που γίνεται να μας πείσουν ότι η δημοκρατία, παρά τα θρυλούμενα, έχει αδιέξοδα κι είμαστε τυχεροί που βρέθηκαν κάποιο καλοί άνθρωποι να θυσιαστούν για μας και να μας γλυτώσουν από τους "Δράκους" και τον "άγριο λύκο" κι έτσι μπορεί να κι εμείς να κάνουμε "τα ταξίδια της πεντάμορφής", αρκεί να είμαστε "πιστά σκυλιά".
Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012
"Τα ζα" του Στρατή Μυριβήλη vs "War Horse" του Στήβεν Σπήλπεργκ vs "Guernika" του Πάμπλο Πικάσο.
Το αφήγημα του Στρατή Μυριβήλη "Τα ζα" είναι απόσπασμα από το επιστολικό του (πρόκειται για γράμματα του αφηγητή στην αραβωνιστικιά του ) μυθιστόρημα "Η ζωή εν τάφω", το οποίο εμπνεύστηκε από τις εμπειρίες του από τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012
Ρεαλισμός και νατουραλισμός.
Ρεαλισμός.
Καλλιτεχνική τεχνοτροπία που ξεκίνησε στην Γαλλία τον 19ο αιώνα ως αντίδραση στον ρομαντισμό και εξαπλώθηκε ταχύτατα. Ως λογοτεχνικό κίνημα είναι το πεζογραφικό αντίστοιχο του παρνασσισμού.
Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012
Παραπονεμένα λόγια: Ποιήματα των παιδιών του Παραδεισίου με αφορμή το "Παράπονο Σκύλου"
Και που λέτε, μας κατασυγκίνησε στην τάξη ο Κρίτων Αθανασούλης (1916-1979) με το παραπονιάρικο ποίημά του... Συμβολαιογράφος ήταν ο ποιητής, άρα, άνθρωπος της λεπτομέρειας και της ακρίβειας... Κι ίσως αυτά τα χαρακτηριστικά είναι που έκαναν το έργο του τόσο άμεσο, κοντινό, σχεδόν δικό μας. Γιατί, χωρίς μεγαλόφωνες εξάρσεις ή πομπώδεις στίχους, τα λόγια του μας άγγιξαν και μας έκαναν να ταυτιστούμε μ' αυτό το ποιητικό υποκείμενο, το περιθωριοποιημένο, το μόνο που κοιτάζει τη ζωή (του) μέσα από τα μάτια ενός αδέσποτου σκυλιού.
Περίμενα οι μαθητές να έχουν κάποια συναισθηματική αντίδραση κατά την ανάγνωση και την επεξεργασία του ποιήματος αλλά η τόσο έντονη εντέλει συμμετοχή τους πραγματικά με εξέπληξε. Η ευασθησία των παιδιών κι η ευαισθησία του στίχου συναντήθηκαν σ΄ ένα ξεχείλισμα ποιητικότητας, το οποίο θα απολαύσετε παρακάτω.
Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012
"Όσο μπορείς" (Κ. Καβάφης ) = "Βάλτε να πιούμε" (Κ. Καρθαίος)
Εννοείται ότι θα αρχίσω με την κλασική μου εισαγωγή. Πως, αν η αμφισβήτηση και η άρνηση κάθε αυθεντίας - πράγμα αυτονόητο στην ανθρώπινη σκέψη μετά τον Διαφωτισμό - ...αμφισβητούταν, αυτό θα συνέβαινε μόνο γιατί υπήρξαν ο Θουκυδίδης και ο Καβάφης. Για το Θουκυδίδη δεν έχει αναφερθεί εκτενώς το παρόν ιστολόγιο (ακόμα;). Για τον Καβάφη πληροφορίες μπορείτε να αντλήσετε εδώ και αναρτήσεις για άλλα ποιήματα του εδώ ("Θερμοπύλες"), εδώ ( "Υπέρ της Αχαϊκής Συμπολιτείας πολεμήσαντες ") και εδώ (" Φωνές").
Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2012
Η λογοτεχνία του νέου ελληνικού κράτους. Παλιά (1830 -1880) και Νέα (1880 - 1920) Αθηναϊκή Σχολή)
Ετικέτες
Θέατρο,
Κινηματογράφος,
Λογοτεχνία,
Λογοτεχνία Γυμνασίου,
Λογοτεχνία Λυκείου,
Μελοποιημένη ποίηση,
Μουσική
Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012
Συμβολισμός
Συμβολισμός
Λογοτεχνικό κίνημα που γεννήθηκε στη Γαλλία τις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα στα χνάρια του
Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012
Λάμπρος Πορφύρας - Το στερνό παραμύθι.
"Το στερνό παραμύθι" είναι ένα από τα γνωστότερα ποιήματα του ποιητή Λάμπρου Πορφύρα (βιογραφικά στοιχεία διαβάστε εδώ). Πρόκειται για ένα σονέτο (για το σονέτο δείτε αυτόν εδώ το σύνδεσμο, καλά μου παιδιά), στο οποίο ο ποιητής ενδεδυμένος την ποιητική φωνή ενός παιδιού εκφράζει την ήμερη θλίψη του για το αναπόφευκτο του θανάτου.
Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012
Tο τραγούδι της ημέρας. "Είμαι ακόμα παιδί"- Διονύσης Σχοινάς. Της Ανθούλας Παπ. από το Α3
Τα πρωτάκια μου λοιπόν θα έχουν εκπρόσωπο μέσω της Ανθούλας στην επιλογή του τραγουδιού της ημέρας... (Και περιμένουμε και το Α2).
Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012
το τραγούδι της ημέρας. Διαλέγει ο Κώστας Τ. από το Γ3
Αριστεύσας σε διαγώνισμα τριμήνου ήταν και ο Κώστας Τ. από το Γ3. Και μας διάλεξε το "Moves like Jagger" από τους Maroon5...
Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012
Το τραγούδι της ημέρας. "Sukuhauta" - Routasielu. Διαλέγει η Αντωνία T. από το Γ3
Συνεχίζοντας τη παράδοση που θέλει τα "λυκόπουλα" που αριστεύουν σε διαγώνισμα τριμήνου να διαλέγουν το τραγούδι της ημέρας, η Αντωνία από το Γ3 θα μας πετάξει από το... Μεσολλόγγι (όπου
Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012
" Η μεταμφίεση" - Ρέα Γαλανάκη - (Από την Ελισσάβετ Μουτζάν στην Ελένη Αλταμούρα)
Πολλά κοινά στοιχεία ανάμεσα στα δυο κείμενα που κάναμε στην τάξη, την ""Αυτοβιογραφία της Ελισσάβετ Μουτζάν (συνεχίζω να αρνούμαι να την αποκαλέσω "Μαρτινέγκου") και τη "Μεταμφίεση" της Ρέας Γαλανάκη. Κεντρικές ηρωίδες είναι και στα δύο γυναίκες, η ίδια η Ελισσάβετ Μουτζάν και η Ελένη Αλταμούρα. (Αναλυτικότερη συνεξέταση των δύο κειμένων εδώ.)
Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2012
Κάνε το χειμώνα καλοκαίρι... Οι εμπνευσμένες από το "Όλα το πήρε το καλοκαίρι" ζωγραφιές των παιδιών του Α2 και του Α3
Άρα, λοιπόν, όχι "Όλα τα πήρε το καλοκαίρι" αλλά "Όσα δεν πήρε το καλοκαίρι"... Κι αν αργήσαμε λιγάκι να ανεβάσουμε την ανάρτηση, ήταν για να κάνουμε αυτό που λέει το τραγούδι του Γιάννη Κότσιρα το οποίο δανείζει τον τίτλο της δημοσίευσης ... Μέσα στον χειμώνα, να "φυτέψουμε" μπουκίτσες καλοκαιριού...
Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012
Ποιος αλήθεια είμαι εγώ και πού παω. Ο Μενέλαος στο Α΄Επεισόδιο της "Ελένης"
Δείτε λίγο την εικόνα κάτω:
Βλέπετε τον κύκλο που σχηματίζουν οι ροζ κουκκίδες; Κάντε το! [Είναι]Αν καρφώσετε το βλέμμα σας στο σταυρό, αρκετά σύντομα θα υπάρχει μόνο μία πράσινη κηλίδα που τρέχει γύρω, όλα τα άλλα σημεία θα εξαφανιστούν. [Φαίνεσθαι].
Κάπως έτσι την πατάνε και οι ήρωες του Ευριπίδη... Εστιάζουν σε ένα σημείο των δεδομένων και η εικόνα που αποκομίζουν για την κατάσταση είναι ψευδής. Ο Μενέλαος, στον Πρόλογο, προσηλωμένος στην δική του πραγματικότητα, έχοντας εστιάσει σ΄αυτά που ξέρει, μπορεί να αποδεχτεί μονάχα την "Ελένη" που έχει στην σπηλιά (εκείνη που επανέκτησε με πολύ κόπο και διατηρεί με ακόμα περισσότερο στο δύσκολο ταξίδι της επιστροφής) [Φαίνεσθαι]. Κι όταν η γερόντισσα του ξεφουρνίζει ορθά -κοφτά,
Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012
Υπερρεαλισμός ( και λίγα λόγια για τον "Φουτουρισμό" και τον "Ντανταϊσμό")
Δεν είναι ο Ρομπέν των Δασών. Είναι η "Μόνα Λίζα με μουστάκι " του Ντισάν |
Ιδανικό του κινήματος ήταν η συνεχής αταξία και η ακατάπαυστη ανταρσία -και όχι επανάσταση- από την οποία θα βγαίνει μια καινούρια κάθε φορά ζωή.
Οι ντανταϊστές ήταν εραστές του παραλόγου και αυτό φαίνεται και από το όνομα που έδωσαν στο κίνημα τους. "Ντάντα" σημαίνει άλογο στη γλώσσα των παιδιών.
Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012
Από τη γλώσσα στην ποίηση κι ακόμα παραπέρα (στην νεωτερική ποίηση)
Ακολουθώντας μια απλουστευμένη εκδοχή της θεωρίας του Γιάκομπσον για τη γλώσσα, μπορούμε να ξεκινήσουμε λέγοντας ότι για να μιλήσουμε με κάποιον, να κάνουμε μια πράξη επικοινωνίας, απαιτούνται τα εξής: Ένας Πομπός που εκφέρει ένα Μήνυμα, το οποίο έχει μια συγκεκριμένη Μορφή και ένα ορισμένο Περιεχόμενο, απευθυνόμενος προς έναν Δέκτη, χρησιμοποιώντας έναν Κώδικα επικοινωνίας και ένα Κανάλι. Σε κάθε πράξη επικοινωνίας υπάρχουν τα συγκεκριμένα στοιχεία και κάθε ένα απο αυτά σχετίζεται με μια λειτουργία της γλώσσας...
Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2012
Τα τραγούδια της ημέρας. Πρωτοχρονιά.

Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2011
Αποχαιρετώντας τον κερδισμένο χρόνο...
Όσο κι αν μας έχουν πάρει τα αυτιά με την οικονομική κρίση -μπορεί να 'χουν και δίκιο- είναι ανάγκη να την αντιμετωπίσουμε από τη θετική της πλευρά: να αναλογιστούμε τις μέχρι τώρα επιλογές μας, να διορθώσουμε τα λάθη μας και, το πιο δύσκολο, να αποδεχτούμε τις αλήθειες μας.
Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2011
Βρες τι σου εύχεται το afterschoolbar
Ο γρίφος που θα διαβάσετε μας παραχωρήθηκε ευγενικά από την καλή μας φίλη και συνάδελφο Ελευθερία Σταυριανού, από το Γυμνάσιο Αφάντου... Απευθύνεται όχι μόνο στους μαθητές μας, αλλά σε όλους τους αναγνώστες μας - ανεξαρτήτως ιδιότητας - και σε όλους τους ανθρώπους .
Ακούστε το τραγούδι, απαντήστε στις ερωτήσεις,
Ακούστε το τραγούδι, απαντήστε στις ερωτήσεις,
Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2011
Το τραγούδι της ημέρας: Taio Cruz Dynamite
Το σημερινό τραγούδι για το ιστολόγιό μας διαλέγει ο Κωνσταντίνος Κ. από το Α1 του Γυμνασίου Παραδεισίου, νικητής του χριστουγεννιάτικου γρίφου της περασμένης Τρίτης. Γνωστό ανατρεπτικό στοιχείο για τις πρωτότυπες ιδέες του, ο Κωνσταντίνος θέλει με την επιλογή του να ... δυναμιτίσει τη γιορτινή αυτή μέρα!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)