Κατά την διάρκεια της διδασκαλίας της "Τειχοσκοπίας", της ραψωδίας Γ της Ιλιάδας δηλαδής, σταθήκαμε μεταξύ άλλων σε δυο σημεία.
Αυτή δεν είναι η Ελένη. Υπάρχουν κι άλλες αιθέριες υπάρξεις που εγκιβωτίζονται |
Το ένα ήταν η πολύ ιδιαίτερη περίπτωση εγκιβωτισμού που υπάρχει, καθώς η Ελένη φαίνεται να υφαίνει στον αργαλειό της σκηνές από την αφήγηση στην οποία είναι χαρακτήρας. Ε. μιας και τα μισά από αυτά τα παιδιά πέρσι είχανε ζωγραφίσει τι ύφαινε η Καλυψώ ανατέθηκε προαιρετικά στα παιδιά να ζωγραφίσουνε μια σκηνή από τον τρωικό πόλεμο πιστεύουν ότι ύφαινε η Ελένη. (Άλλα υφαντά της Ελένης εδώ ).
Στην συνέχεια, σε επόμενο στάδιο της διδασκαλίας, επισημάνθηκε ότι ο ποιητής δείχνει την ομορφιά της Ελένης μέσω της αντίδρασης των Τρώων γερόντων και, κατά την προσφιλή του συνήθεια, δεν την περιγράφει ώστε να μπορεί κάθε άνθρωπος να τη φαντάζεται όπως επιθυμεί. Για του λόγου το αληθές, είδαμε έπειτα από εδώ πόσο διαφορετικές είναι οι απεικονίσεις της Ελένης από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας. Και όσα παιδιά ήθελα ζωγράφισαν και εκείνα πώς φαντάζονται την Ελένη...
Η σημερινή ανάρτηση είναι το άθροισμα δυο προαιρετικών εργασιών πυ βασίζονται σε αυτά τα δυο στοιχεία. Όσα παιδιά ήθελαν φαντάστηκαν την παράσταση την οποία ύφαινε η Ελένη στον αργαλειό της ή/και ζωγράφισαν την ηρωίδα όπως την φαντάζονταν. Και σε αυτή την ανάρτηση έχουμε συνδρομή από το Δ1 του Δημοτικού Σχολείου Παραδεισίου και το Α΄ Τμήμα του Νηηπιαγωγείου Παραδεισίου, καθότι οι κόρες μας ήθελαν κι αυτές να ζωγραφίσουν την Ελένη...
Και βιντεάκι έχω. Οι εργασίες των παιδιών συγκεντρώθηκαν κατά τα ειωθότα σε σχετικό βιντεάκι στο οποίο, με χιουμοριστική διάθεση χρησιμοποιήθηκε ως ηχητική επένδυση το τραγούδι της Κατερίνας Κούκα και του Αντώνη Καφετζόπουλου "Ο ωραίος κι η ωραία", σε μουσική του Χρίστου Νικολόπουλου και στίχους της Τασούλας Θωμαΐδου.
Ακολουθούν οι ζωγραφιές των παιδιών.
Άννα
Αλήθεια
Η Ελένη υφαίνει έναν Σπαρτιάτη στρατιώτη μπροστά στον Δούρειο Ίππο, Στο φόντο η κατεστραμμένη πια Τροία |
Μονομαχία Αχιλλέα και Έκτορα |
Μαρία Κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου