Για το "μπαρ"

Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!

(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)

Κυριακή 1 Μαρτίου 2020

Το υφαντό της Ελένης (Από το Β1 του Μουσικού Σχολείου Ρόδου)

   Στην Γ΄ ραψωδία της Ιλιάδας η  Ελένη ειδοποιείται από την αγγελιοφόρο των θεών την Ίριδα, η οποία έχει ενανθρωπιστεί στην νύφη της, τη Λαοδίκη, ότι πρόκειται να αποτελέσει τρόπαιο στην επικείμενη μονομαχία του Πάρη με τον Μενέλαο (για την οποία βέβαια κανείς δεν της ζητάει τη γνώμη της, δείγμα της υποβαθμισμένης θέσης της γυναίκας στην ομηρική κοινωνία)... 
   Και βέβαια, εντάξει,δεν ήτανε τόσο χαζοί οι άνθρωποι να τους πάρει δέκα χρόνια να το σκεφτούνε. Τέχνασμα του ποιητή είναι ο  οποίος εντάσσει το περιστατικό στις 40 μέρες του Τρωικού Πολέμου που αφηγείται στην Ιλιάδα, ώστε να μπορέσει να το διηγηθεί. Και με αυτόν τον τρόπο, βρίσκει επιπλέον και την ευκαιρία να μας βάλει στην πολιορκημένη πόλη αλλά και και να μας γνωρίσει με την πέτρα του σκανδάλου, η ομορφιά της οποίας -με τρόπο τυπικά ομηρικό- δεν περιγράφεται αλλά παρουσιάζεται μέσω των αντιδράσεων θαυμασμού των γερόντων της Τροίας που βλέποντας της σε πρώτη φάση δικαιολογούν για μια τέτοια γυναίκα να γίνει πόλεμος, πριν η εμπειρία τους να τους οδηγήσει βέβαια, αντίθετα με τους νεαρότερους, ότι παρόλα αυτά καλύτερα να έφευγε και να γλυτώνανε ... 

    Η παρούσα ανάρτηση ωστόσο δεν θίγει τίποτα από τα παραπάνω. Ασχολείται με τον ιδιότυπο και γοητευτικό εγκιβωτισμό που περιέχεται στο απόσπασμα. Σαν καλή κοπέλα της υψηλής κοινωνίας, η Ελένη βρίσκεται στον αργαλειό της όταν την ειδοποιεί για τα καθέκαστα η Ίριδα/Λαοδίκη. Και υφαίνει μια σκηνή από τον Τρωικό Πόλεμο, τον πόλεμο δηλαδή  για τον οποίο υπήρξε αιτία, και  άρα από το λογοτεχνικό έργο του οποίου είναι χαρακτήρας...  Πράγματα δηλαδή που μπορούν να συμβούν μόνο στην Ελένη και στην Τζέλα Δελαφράγκα... 


















    Και με το υφαντό της Ελένης σχετίζεται η δημιουργική εργασία των μαθητών και των μαθητριών
του Β1 του Μουσικού Σχολείου Ρόδου  που ζωγράφισαν την σκηνή από τον πόλεμό την οποία  υποτίθεται ότι ύφαινε η Ελένη στον αργαλειό της, ο οποίος βέβαια ήταν μαγικός, ως μη γνωστόν, οπότε η Ελένη μπορεί και να υφαίνει  ακόμα και μεταγενέστερες του αφηγηματικού  "τώρα" σκηνές του  έπους και του πολέμου ή πράγματα τα οποία η Ελένη δεν θα μπορούσε να γνωρίζει όπως, ας πούμε, τις σκηνές στην 
   Πρώτα βέβαια, ας δούμε  ένα βίντεο που έφτιαξα χρησιμοποιώντας τις ζωγραφιές των  παιδιών, υπό τους  ήχους του "Αργαλειού", ενός τραγουδιού  δηλαδή το οποίο  αναμφίβολα γράφτηκε για να το κάνω εγώ βίντεο τώρα με ζωγραφιές της Ελένης στον αργαλειό της... Αχ Ελένη! Αχ αυτός ο αργαλειός σου... 
Ακολουθούν οι ζωγραφιές των παιδιών...

Άγγελος 

Αθανασία

Αλέξης  
Αντώνης 



Βανέσα 

Γιώργος 

Εβίτα  
Κωνσταντίνος



Λίνα

Μίκα

Μαρία 

Ματίνα 

Μελίνα Γ. 

Μελίνα Μ. 

Μιχάλης 

Μιχαέλα

Παύλος 

Χρυσάνθη