Το «Όσο μπορείς» / που το ‘χουν μετατρέψει / σ’ ένα χαϊκού*.
Μελιτίνη
α)Ξένη, φορτική/ μην κάνεις τη ζωή σου/ εκθέτοντάς την
β)Κι αν δεν μπορείς/ μην την
εξευτελίζεις/ βάρος μην γίνει
Ρίτα
Η ζωή σου ξένη/ μπορεί να γίνει, αν την /εξευτελίζεις
Μαρία Π.
Τη ζωή ζήσε/μην εξευτελίζεσαι/ για να ταιριάζεις
Ειρήνη
Όσο μπορέσεις/ προσπάθησε στη ζωή/θα ωφεληθείς
Γκιουλίζ
α)Κράτα τη ζωή/ μην γίνει ξένη, βάρος/ασήκωτο πια
β)Αν δεν μπορείς πια/ όπως θες
να ζήσεις, μην/ την ευτελίζεις
γ)Μέσα στο θόρυβο/χάνεται η ψυχή
σου, μην/ την εξαντλήσεις
Ιουλία
Προχώρα μπροστά/ η ζωή σου σε καλεί/μην παραδοθείς
Αντζελίνα
Μια είν' η ζωή/ μη την εξευτελίζεις/ να την προσέχεις.
Κατερίνα
Μια σωστή ζωή/ Να έχεις όσο μπορείς/ Προσπάθήσε το
Νίκος Σ.
Όσο μπορείς μην/ την εξευτελίζεις/την ζωή σου
Αθηναγόρας
Μα τουλάχιστον/ μην την εξευτελίζεις/ ξένη τη ζωή
Αγγελική
Περιόρισε/ τις κινήσεις στην ζωή/ πριν είναι αργά
Στέλλα
Μια ζωή έχεις/κάνε όσα μπορέσεις/μην μετανοιώσεις
Γρηγόρης
Όσο μπορέσεις / μην χαλάσεις την ζωή/ εκθέτοντάς την
Αρετή Κυρά
Όσο μπορέσεις/ εσύ να προσπαθήσεις / όμορφα να ζεις
Κυριάκος Χ.
Και όσο μπορείς / την ζωή σου να την ζεις / και να την χαρείς
Κάρμεν
Να προσπαθήσεις/Τόσο όσο μπορέσεις./ Κάνει διαφορά
Αλήθεια
Όσο μπορείς να/ προσπαθήσεις να έχεις/γεμάτη ζωή
Σαββίνα
Την ευτυχία /να την ψάξεις μέσα σου/την φτιάχνεις εσύ
Αλέξανδρος
Κι αν δεν μπορείς/ στην ζωή, προσπάθησε,/ μην τα παρατάς
Αναστασία
Προσπάθησε να /μην κάνεις τη ζωή σου/ ξένη, φορτική
Άννα
α)Όσο μπορείς να/ προσπαθείς για το καλό/ του εαυτού σου
α)Ξένη, φορτική/ μην κάνεις τη ζωή σου/ εκθέτοντάς την
Η ζωή σου ξένη/ μπορεί να γίνει, αν την /εξευτελίζεις
Τη ζωή ζήσε/μην εξευτελίζεσαι/ για να ταιριάζεις
Όσο μπορέσεις/ προσπάθησε στη ζωή/θα ωφεληθείς
α)Κράτα τη ζωή/ μην γίνει ξένη, βάρος/ασήκωτο πια
Προχώρα μπροστά/ η ζωή σου σε καλεί/μην παραδοθείς
Μια είν' η ζωή/ μη την εξευτελίζεις/ να την προσέχεις.
Μια σωστή ζωή/ Να έχεις όσο μπορείς/ Προσπάθήσε το
Όσο μπορείς μην/ την εξευτελίζεις/την ζωή σου
Μα τουλάχιστον/ μην την εξευτελίζεις/ ξένη τη ζωή
Περιόρισε/ τις κινήσεις στην ζωή/ πριν είναι αργά
Μια ζωή έχεις/κάνε όσα μπορέσεις/μην μετανοιώσεις
Όσο μπορέσεις / μην χαλάσεις την ζωή/ εκθέτοντάς την
Όσο μπορέσεις/ εσύ να προσπαθήσεις / όμορφα να ζεις
Και όσο μπορείς / την ζωή σου να την ζεις / και να την χαρείς
Να προσπαθήσεις/Τόσο όσο μπορέσεις./ Κάνει διαφορά
Όσο μπορείς να/ προσπαθήσεις να έχεις/γεμάτη ζωή
Την ευτυχία /να την ψάξεις μέσα σου/την φτιάχνεις εσύ
Κι αν δεν μπορείς/ στην ζωή, προσπάθησε,/ μην τα παρατάς
Προσπάθησε να /μην κάνεις τη ζωή σου/ ξένη, φορτική
α)Όσο μπορείς να/ προσπαθείς για το καλό/ του εαυτού σου
Μα όσο μπορείς/ τους στόχους να πετύχεις/μην τα παρατάς
Σταμάτηστε τον / εξευτελισμό. Μόνο/ εσείς μπορείτε.
Όσο μπορείς να/ χαμογελάς συνέχεια/ κάθε μέρα σου
Όσο μπορείς να/ μην ρεζιλεύεσαι στους /ανθρώπους γύρω
Και όσο μπορείς/ μην αφήσεις την σκιά/ να σε κυβερνά
Όσο μπορέσεις/ μην εξευτελίζεσαι! Όσο θελήσεις…
Μιράντα
Όνειρο νεκρό/ Ίσως λίγο ζωντανό/ Αν συνεχίσω
Όνειρο νεκρό/ Ίσως λίγο ζωντανό/ Αν συνεχίσω
Αν όσο μπορείς/ προσπαθήσεις και πάλι/ δεν τα παρατάς
Ιωάννα
Ζωή πολύτιμη,/ μην τη σκορπίζεις φτηνά, /φως μες στη σκιά
Μελάνι ρέει/ σιωπή γεμάτη νόημα/γεννιέται ο λόγος
*Υ.Γ. : Δεν νομίζω να μου έχει ξανατύχει να γράψω την εισαγωγή κάποιου κειμένου στο υστέρογραφο, αλλά τέλος πάντων, πάντα υπάρχει μια πρώτη φορά. Τα κείμενα που προηγήθηκαν ήταν μια δημιουργική εργασία που υλοποίησαν στα πλαίσια της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας τα τμήματα Γ1 και Γ3 του Μουσικού Σχολείου Ρόδου/ Πρόκειται ουσιαστικά για ένας είδος μας απ ανάμεσα στα "Τρία χαϊκού" του Σεφέρη και το "Όσο μπορείς" του Καβάφη. Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας των δυο κειμένων τα παιδιά ανέλαβαν να μετατρέψουν... όσο μπορούν το ποίημα του Καβάφη σε χαϊκού. Μια αποστολή την οποία τα παιδιά έφεραν εις πέρα με χαρακτηριστική ακρίβεια και ευκολία, έμπειρα καθώς ήταν σε τέτοιες πρακτικές καθώς πέρσι στο μάθημα των Αρχαίων είχαμε κάνει μαζί το ίδιο, μετατρέποντας σε χαϊκού αυτά που αναφέρονται στο σονέτο του Μαβίλη "Καλλιπάτειρα" και στην αφήγηση του Παυσανία για το συμβάν με την Ρόδίτισσα ηρωίδα. Η σειρά δημοσίευσης είναι τυχαία, κάθε φορά που μου έδιναν κάποιο το αντέγραφα. Τα χαϊκού του Γ3 προηγούνται γιατί κάναμε νωρίτερα το ποίημα.
Εννοείται ότι έκατσα και οπτικοποίησα τα χαϊκού των παιδιών, σε ένα βιντεάκι με μουσική επένδυση την μελοποίηση του ποιήματος του Καβάφη από τον Γιώργο Χριστιανάκη. (Χίλια συγγνώμη, Μιράντα. Είδα ότι παρέλειψα το δικό σου, αφού τελείωσα κι ανέβασα το βίντεο... Για αυτό το εισήγαγα ως την μικρογραφία του βίντεο)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου