Για το "μπαρ"

Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!

(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)

Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2020

Γλώσσα είναι...από το Γ1 και Γ3 του Μουσικού Σχολείου Ρόδου και τη Γ' Γυμνασίου Παραδεισίου

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνεργασία σας παρουσιάζουμε σήμερα μεταξύ του Μουσικού Σχολείου Ρόδου και του Γυμνασίου Παραδεισίου. Το Γ1 και το Γ3 του Μουσικού Σχολείου και το Γ1 και Γ2 του Γυμνασίου Παραδεισίου ένωσαν τις δυνάμεις τους για να μας αποκαλύψουν τι είναι τελικά το μυστήριο της γλώσσας.
Τα παιδιά κλήθηκαν να φανταστούν τη γλώσσα σαν εικόνα και ύστερα την περιέγραψαν με λόγια είτε την απεικόνισαν ζωγραφικά είτε και τα δύο.
Άλλα στάθηκαν στην επικοινωνιακή διάσταση, στα συναισθήματα, στη γλώσσα ως μάθημα ή ακόμα και ως όργανο του σώματος. 
Θα δείτε τη γλώσσα παρουσιασμένη σα μουσική, ρομπότ, δελτίο καιρού, ταξίδι σε όλη τη γη, βιβλίο, κώδικα επικοινωνίας, αφηρημένα χρώματα, κλειδαριά και πολλά-πολλά άλλα!
Δείτε εδώ την ανάλογη εργασία από προηγούμενη χρονιά. 
Δείτε στο βιντεάκι που ακολουθεί όλες τις ζωγραφικές απεικονίσεις και από τα δύο σχολεία.




Ακολουθούν όλα τα ζωγραφικά έργα και τα κείμενα των παιδιών. 

Άγγελος Χ. Γ1  Μουσικού Σχολείου 

Ιωάννα Κ., Γ1 Γυμνασίου Παραδεισίου
Αν η γλώσσα ήταν εικόνα, ο μοναδικός τρόπος που θα μπορούσα να τη φανταστώ θα ήταν ως ένας πολύχρωμος χαμαιλέοντας. Όπως όλοι ξέρουμε, ένας πολύχρωμος χαμαιλέοντας είναι σπάνιος και μοναδικός. Αλλάζει χρώμα ανάλογα με το περιβάλλον και την περίσταση. Έτσι ακριβώς και η γλώσσα έχει πολλά “χρώματα”. Άλλοτε είναι πιο αυστηρή, άλλοτε πιο ελαστική και γλυκιά. Άλλοτε πιο απλή και άλλοτε πιο επίσημη. Εγώ, λοιπόν, φαντάζομαι έναν πολύχρωμο χαμαιλέοντα που εκφράζει τη μοναδικότητα κάθε γλώσσας που αλλάζει συνεχώς χρώματα. 

Άννα, Γ3 Μουσικού Σχολείου 


Γιάννης Α.. Γ1 Μουσικού Σχολείου 


Γιάννης Κ., Γ1 Μουσικού Σχολείου 


Ευαγγελία Κ., Γ1 Γυμνασίου Παραδεισίου
 Η γλώσσα για εμένα είναι σαν ένα τρένο. Έχω σκεφτεί πολλές φορές κι άλλες εκδοχές αλλά ξεκάθαρα αυτό που τη χαρακτηρίζει καλύτερα είναι αυτό που φαντάζομαι: ένα τρένο. Είναι, λοιπόν, ένα τρένο το οποίο όταν ξεκινά έχει ένα βαγόνι. Δίπλα έχει πολλά δέντρα και γρασίδι. Όσες γνώσεις μαθαίνεις τα βαγόνια του τρένου όλο και αυξάνονται. Με αυτόν τον τρόπο θέλω να καταλάβει ο άλλος πως όσο προσπαθούμε, τόσο στη ζωή μας θα έρχονται στη ζωή μας πιο καλά και μεγάλα πράγματα αλλά και όνειρα. Δεν πρέπει ποτέ να εγκαταλείψουμε τη γλώσσα μας γιατί έστω και μία μικρή προσπάθεια να κάνεις και βάλεις ένα βαγόνι, θα νιώθεις πολύ περήφανος για σένα. Και όσο παέι, θα γεμίζεις από εμπειρίες που θα σου μένουν αξέχαστες. 

Γιάννης Σ., Γ1 Μουσικού Σχολείου 

Γιάννης Χ., Γ1 Μουσικού Σχολείου 

Γιώργος Λ. Γ1 Γυμνασίου Παραδεισίου 



Η γλώσσα είναι σαν ένα κλειδί. Ένα κλειδί που χρειάζεσαι για να ξεκλειδώσεις πολλά μέρη του κόσμου και πολλές κουλτούρες. Το χρειάζεσαι για να ξεδιπλωθείς σαν άνθρωπος.


Γρηγόρης, Γ3 Μουσικού Σχολείου 

Δανάη Σ. Γ2 Γυμνασίου Παραδεισίου 

Δέσποινα Ν., Γ1 Γυμνασίου Παραδεισίου
 Εάν έπρεπε να φανταστώ τη γλώσσα ως μία εικόνα, αυτή θα ήταν ένα ρομπότ. Αυτό το ρομπότ θα αποτελούνταν από κουμπιά, όπως το κουμπί της τέχνης, της επιστήμης, των συναισθημάτων, της επικοινωνίας, της κοινωνικοποίησης και του πολιτισμού. Επιπλέον, θα υπήρχε και ένας μοχλός που όταν τον τραβήξεις θα σου εμφάνιζε μια τεράστια μαγική οθόνη! Συγκεκριμένα, θα σου έδινε τη δυνατότητα να τη διαπεράσεις και να τηλεμεταφερθείς σε άλλο κόσμο και εποχή. Για παράδειγμα, εάν πατούσες το κουμπί του πολιτισμού, θα σου έδινε την ικανότητα να διακτινιστείς στον κόσμο των φιλοσόφων στην Αρχαία Ελλάδα! Έτσι θα μπορούσες να ανακαλύψεις τον τρόπο διδασκαλίας και σκέψης τους από κοντά. Επίσης, θα μπορούσες να δεις πώς ήταν τα αρχαία μνημεία εκείνη την εποχή καθώς και τον τρόπο ζωής των ανθρώπων τότε.
 Αντιστοίχως, στο κουμπί της επικοινωνίας θα ήταν δυνατόν να αντλήσεις πληροφορίες για το πώς επικοινωνούσαν οι άνθρωποι παλιότερα. Ειδικότερα, για το πώς λειτουργούσαν τα σήματα μορς ή ακόμα τον τρόπο που εξελίχθηκε η επικοινωνία στην πάροδο του χρόνου.
Συμπερασματικά, εάν υπήρχε ένα τέτοιο ρομπότ, θα διευρύναμε περισσότερο τους πνευματικούς μας ορίζοντες και θα αποκτούσαμε περισσότερες γνώσεις. 

Δέσποινα,Γ3 Μουσικού Σχολείου 


Δήμος, Γ3 Μουσικού Σχολείου 


Δημήτρης Γ.. Γ1 Μουσικού Σχολείου Ρόδου 


Δημήτρης Χ., Γ1 Μουσικού Σχολείου Ρόδου 

Αναστασία Χ., Γ2 Γυμνασίου Παραδεισίου
Η γλώσσα για μένα είναι σαν τα πόδια ενός ανθρώπου. Μοιάζει έτσι επειδή με τα πόδια πηγαίνεις παντού όπως και με τη γλώσσα. Αν δε ξέρεις να μιλάς, δεν μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα όπως να πηγαίνεις ταξίδια σε ξένες χώρες ή να βρεις δουλειά -ούτε και να επικοινωνείς με τους γύρω σου. Γι' αυτό όταν ακούω τη λέξη "γλώσσα", μου έρχεται αυτή η εικόνα στο μυαλό.

Διονύσης,Γ3 Μουσικού Σχολείου 


Ελεάννα, Γ3 Μουσικού Σχολείου 

Εύα, Νηπιαγωγείο Παραδεισίου 

Μαίρη Κ., Γ1 Γυμνασίου Παραδεισίου
 Η γλώσσα για μένα σημαίνει λόγος και επικοινωνία. Όταν σε ρωτάει κάποιος για το τι σημαίνει γλώσσα, βλέπεις διάφορες εικόνες στο μυαλό σου, φαντάζεσαι πολλά πράγματα. Η κάθε γλώσσα έχει την προσωπικότητά της. Όταν μιλάς ελληνικά, σκέφτεσαι ουρανός, θάλασσες, μπλε χρώμα και όμορφες μυρωδιές. Όταν μιλάς γαλλικά, σκέφτεσαι ψωμί και τον πύργο του Άιφελ. Αν η γλώσσα για μένα ήταν μια εικόνα, θα ήταν χαράς. Θα έβλεπα ανθρώπους χαρούμενους να μιλάνε μεταξύ τους. Η γλώσσα για τον καθένα σημαίνει κάτι διαφορετικό, κάτι όμορφο. Εάν δεν υπήρχε γλώσσα, δε θα υπήρχε ζωή. 

Ζήσης,Γ1 Μουσικού Σχολείου


Θεοδώρα, Γ3 Μουσικού Σχολείου 


Κατερίνα Π., Γ2 Γυμνασίου Παραδεισίου 


Αν η γλώσσα ήταν εικόνα, θα ήταν δύσκολο να τη φανταστεί κανείς. Θα ήταν όμως μια σημαντική εικόνα, που όλοι θα τη θαύμαζαν. Εγώ τη γλώσσα, συγκεκριμένα την ελληνική, τη φαντάζομαι σαν ένα βιβλίο με πρόσωπο. Θα είχε και γλώσσα, η οποία θα είχε σχέδιο την ελληνική σημαία. Θα θύμιζε λίγο καρτούν. Θα είχε μάτια, μύτη και θα μιλούσε πολύ και σωστά ελληνικά. Θα είναι νεαρή κυρία, σε αντίθεση με τη μητέρα της, την αρχαία ελληνική γλώσσα, που θα ήταν ηλικιωμένη.

Κωνσταντίνος, Γ3 Μουσικού Σχολείου Ρόδου 



Λεωνίδας,Γ3 Μουσικού Σχολείου 


Ελένη Π., Γ2 Γυμνασίου Παραδεισίου
Όταν σκέφτομαι τη λέξη "γλώσσα", μου έρχεται αμέσως στο μυαλό εκείνο το γαλανό μικρό βιβλίο με τις πολλές εικόνες που είχαμε στη δευτέρα τάξη του γυμνασίου. Αυτό γίνεται επειδή πάντα μου έκανε εντύπωση αυτό το βιβλίο, για τα πολλά και χαρούμενα χρώματα που έχει, για τις πολλές και μικρές εικόνεςπου μου άρεσε πάντα να τις βλέπω και για τα γράμματα που σε κάθε σελίδα ήταν διαφορετικά. Πιστεύω πως μέχρι να μεγαλώσω όταν ακούω τη λέξη "γλώσσα", θα μου έρχεται αυτή η εικόνα στο μυαλό.

Μάνος, Γ3 Μουσικού Σχολείου 

Μανώλης Τ. , Γ2 Γυμνασίου Παραδεισίου
Για εμένα η γλώσσα μου είναι σαν ένα δέντρο γιατί όσο το ποτίζεις, τόσο μεγαλώνει. Αν ένα δέντρο είναι μικρό, είναι ασήμαντο στο δάσος αλλά όταν γίνει μεγάλο και πανέμορφο, θέλουν όλοι να το επισκέπτονται για να το δουν και να καθίσουν κάτω από τον ίσκιο του. Όταν ο άνθρωπος είναι αμόρφωτος δεν μπορεί να διεκδικήσει τα δικαιώματά του στην κοινωνία. Αλλά όταν μορφωθεί, πλουτίσει τη γλώσσα του και καλλιεργήσει την προσωπικότητά του, θα είναι ένα αξιοπρεπές άτομο στην κοινωνία.

Μαρία Κ, Γ1 Μουσικού Σχολείου 


Μαρία Μ., Γ3 Μουσικού Σχολείου Ρόδου 




Μαρία Π. , Γ2 Γυμνασίου Παραδεισίου 


Βασούλα Δ., Γ1 Γυμνασίου Παραδεισίου
Η γλώσσα είναι σίγουρα πολύ σημαντική και την χρησιμοποιούμε σε ό,τι κι αν κάνουμε. Σίγουρα σε κάθε περίπτωση είναι διαφορετική αλλά όλοι τη χρησιμοποιούμε με τον ίδιο τρόπο. Αλλά στη φαντασία μας μπορούμε να την αλλάξουμε και να την κάνουμε έτσι όπως θα θέλαμε εμείς να είναι.
 Στη φαντασία μου σκέφτομαι μια γλώσσα κάπως φανταχτερή. Βλέπω ανθρώπους που εκφράζονται όπως θέλουν και χωρίς να ντρέπονται. Σκέφτομαι τη γλώσσα σα χρώματα: τα πιο απαλά και ανοιχτά χρώματα συμβολίζουν την αθωότητα, την ντροπή. Τα πιο σκούρα χρώματα είναι πιο μουντά -οπότε, αυτό που συμβολίζουνν είναι η στεναχώρια, ο θυμός και όλα τα αρνητικά συναισθήματα. Τα πιο έντονα χρώματα θα είναι η τρέλα, η χαρά, ο ενθουσιασμός. Υπάρχουν πολλά χρώματα σε διάφορες αποχρώσεις, όπως και τα συναισθήματα.


Μελίνα Χ., Γ2  Γυμνασίου Παραδεισίου 


Μιχάλης Δ,, Γ1 Μουσικοιύ Σχολείου 


Μιχάλης Κ., Γ1 Μουσικού Σχολείου 


Μιχαήλ Άγγελος, Γ3 Μουσικού Σχολείου 

Μαριλού Τ., Γ2 Γυμνασίου Παραδεισίου
Όταν ακούω τη λέξη γλώσσα, το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι η θάλασσα. Μια μεγάλη, ατελείωτη, ανεξάντλητη θάλασσα όπου μέσα της κρύβονται πολύτιμα μαργαριτάρια αλλά και επικίνδυνα όντα -που όσο πιο βαθιά ψάχνεις τόσο πιο πολλούς θησαυρούς βρίσκεις.
Όταν έχουμε καλό καιρό, η θάλασσα είναι ήρεμη, καθαρή, γαλήνια και ευχάριστη. Έτσι λοιπόν, και η γλώσσα όταν είμαστε σε καλή διάθεση είναι γλυκιά, τρυφερή, φιλική και ειλικρινής. Αντίθετα, η θάλασσα γίνεται άγρια, θολή, θυελλώδης, κυματώδης και ταραγμένη όποτε χαλάει ο καιρός. Η γλώσσα, όπως και η θάλασσα, γίνεται απότομη, σκληρή, νευρική, παράλογη και αυστηρή, όταν το άτομο πιεστεί ή στεναχωρηθεί ή απογοητευτεί με ένα γεγονός.
Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι οι εξωτερικοί παράγοντες παίζουν μεγάλο ρόλο στην κατάσταση τόσο του ανθρώπου όσο και της θάλασσας. Η γλώσσα και η θάλασσα ενώνουν τον κόσμο. Μπορείς να ταξιδέψεις μέσα από αυτές


Μιχάλης Χ. , Γ2  Γυμνασίου Παραδεισίου 


Μιχαλία, Γ3 Μουσικού Σχολείου Ρόδου  



Μοσχούλα, Γ3 Μουσικού Σχολείου 

Νεκταρία, Γ1 Μουσικού Σχολείου 

Αθηνά Κ., Γ1 Γυμνασίου Παραδεισίου
 Αν έπρεπε να φανταστώ τη γλώσσα ως μια εικόνα, θα τη φανταζόμουν σαν τον καιρό. Ο καιρός αλλάζει με τους μήνες. Το καλοκαίρι κάνει αφόρητη ζέστη ενώ τον χειμώνα πολύ κρύο. Όμως, υπάρχουν μέρες του καλοκαιριού που κάνει ψύχρα. Έτσι και η γλώσσα: αλλάζει ανάλογα με την περίσταση. Μπορεί να γίνει πιο επίσημη, απότομη, έντονη και βιαστική. Αλλάζει ανάλογα με τη διάθεσή μας. Για παράδειγμα, όταν κάποιος είναι λυπημένος, θα εκφραστεί δίχως ένταση και σιγανά. Αν κάποιος είναι θυμωμένος, θα μιλήσει δυνατά, έντονα και απότομα.

Νίκος Κ. , Γ1 Μουσικού Σχολείου 




Νίκος Π., Γ2 Γυμνασίου Παραδεισίου 


Λίτσα Α., Γ1 Γυμνασίου Παραδεισίου
Τι είναι για μένα γλώσσα; Γλώσσα είναι η έκφραση των ματιών ή οι κινήσεις των χεριών όταν κάποιος προσπαθεί να πει κάτι. Κάθε κίνηση, κάθε λεπτομέρεια μπορεί να ονομαστεί γλώσσα γιατί κάθε κίνηση είναι μια λέξη, κάθε έκφραση είναι ένα νόημα. Έτσι, με αυτόν τον τρόπο μπορούμε όλοι μαζί να επικοινωνήσουμε, ακόμα και άνθρωποι που δε μπορούν να μιλήσουν. Γλώσσα είναι για μένα η σύνδεση που υπάρχει μεταξύ των ανθρώπων και τους κάνει να έρχονται τόσο κοντά που κάθε στιγμή να εκφράζουν τις σκέψεις τους. Γλώσσα είναι για εμένα τα πάντα.

Νίκος Σ.,Γ1 Μουσικού Σχολείου 



Νίκος Χ., Γ2 Γυμνασίου Παραδεισίου 

Αντιγόνη Θ., Γ1 Γυμνασίου Παραδεισίου
Η γλώσσα παύει να έχει μόνο τη σημασία της ανθρώπινης επικοινωνίας. Μπορεί να εμφανιστεί σαν μια εικόνα που είναι διαφορετική για κάθε άνθρωπο. Η γλώσσα μπορεί να είναι σαν τα χρώματα: διαφέρει από χώρα σε χώρα, όπως το φάσμα των χρωμάτων. Για κάποιους άλλους, η γλώσσα μπορεί να είναι σαν ένα διαστημόπλοιο, το οποίο ταξιδεύει στο διάστημα χωρίς σταματημό, όπως και η μάθηση μιας γλώσσας δεν έχει όρια. Για μένα η γλώσσα αντικατοπτρίζεται σε ένα ουράνιο τόξο που εμφανίζεται μετά από κάθε βροχή. Έτσι και η γλώσσα σε κάθε δύσκολη στιγμή θα είναι εκεί για να μας φωτίσει τον σωστό δρόμο: όπως το ουράνιο τόξο φωτίζει τον ουρανό μετά από μία καταιγίδα με τα διαφορετικά του χρώματα, το ίδιο κάνει και η γλώσσα με τις διαφορετικές της εκδοχές.

Νίκος Χ. , Γ1 Μουσικού Σχολείου 






Ντόνε, Γ1 Μουσικού Σχολείου  

Μαρία Γ., Γ1 Γυμνασίου Παραδεισίου
Για εμένα η γλώσσα παρομοιάζεται με έναν κεντρικό κρίκο μιας αλυσίδας, που αν δεν υπήρχε αυτός, δε θα υπήρχε ούτε η αλυσίδα. Διότι η γλώσσα φανερώνει την κουλτούρα, τον πολιτισμό και την νοοτροπία του κάθε λαού καθώς και τη διάθεση του καθενός ξεχωριστά, τις αναμνήσεις και τις εμπειρίες, τις διαφορετικές σκέψεις, ιδέες, το ύφος και πολλά περισσότερα. Εάν δεν είχαμε τη γλώσσα, όλα τα παραπάνω δε θα ίσχυαν και πολλά πράγματα θα ήταν διαφορετικά. Καταρχήν δε θα υπήρχε εξέλιξη, δε θα μπορούσαμε να διαχειριστούμε τα συναισθήματά μας ούτε να ανταλλάξουμε απόψεις. Άρα, αυτό που καταλαβαίνουμε είναι ότι η έλλειψη γλώσσας θα ήταν ένα τεράστιο πλήγμα για το ανθρώπινο είδος.

Πελαγία, Γ3 Μουσικού Σχολείου  




Σίλεια, Γ1 Μουσικού Σχολείου 



Σαββάνα, Γ3 Μουσικού Σχολείου 

Σαμπρίνα, Γ3 Μουσικού Σχολείου 


Ηλίας Κ., Γ1 Γυμνασίου Παραδεισίου
Αν η γλώσσα ήταν εικόνα, θα έμοιαζε με ουρανό. Ο ουρανός είναι απέραντος, όπως η γλώσσα. Όπως αλλάζει ο ουρανός κάθε στιγμή της ημέρας, έτσι αλλάζει και η γλώσσα, γιατί είναι δυναμική. Όταν βρέχει, φαντάζομαι τις στάλες της βροχής σαν λέξεις και όταν ο ουρανός είναι ξάστερος αισθάνομαι τις λέξεις με τις ακτίνες του ήλιου. Οι εναλλαγές της μέρας και της νύχτας είναι προγραμματισμένες-έτσι και η γλώσσα έχει γραμματικούς κανόνες. Οι αστραπές στον ουρανό σε μια βροχερή μέρα εκφράζουν τη "θυμωμένη" γλώσσα, δηλαδή τις λέξεις που εκφράζουν θυμό. Τέλος, τα σύννεφα συμβολίζουν τα λάθη της γλώσσας και ευτυχώς "πάνε κι έρχονται".

Στέφανος,  Γ3 Μουσικού Σχολείου 

Τσαμπίκος, Γ1 Μουσικού Σχολείου 


Φωτεινή, Γ1 Μουσικού Σχολείου 

Παναγιώτης Μ., Γ1 Γυμνασίου Παραδεισίου
Η γλώσσα είναι ένας τρόπος ζωής. Δεν είναι μόνο ο τρόπος να μιλήσεις με έναν άνθρωπο, με τη γλώσσα εκφράζεσαι. Από τη γλώσσα και από τη συμπεριφορά σου γίνεσαι αυτό που είσαι. η γλώσσα είναι σαν ένα βιβλίο ιστορίας που περιλαμβάνει τους προγόνους, όσους πέρασαν και μίλησαν αυτή τη γλώσσα.

Χρήστος Ζ., Γ3 Μουσικού Σχολείου 

Καθολική Π., Γ2 Γυμνασίου Παραδεισίου,
"Η δική μου γλώσσα είναι η δική μου δύναμη"
Μιλάω μια γλώσσα δε σημαίνει ότι μπορώ να πω μπροστά σε ένα μικρόφωνο τον ορισμό της. Μιλάω μια γλώσσα σημαίνει να μπορείς να εκφραστείς με τον δικό σου τρόπο. Το νόημα της πρότασης το φτιάχνει ο ομιλητής ανάλογα με τον στόχο του. Ο καθένας εκφράζεται όπως θέλει και ειδικά στην ελληνική γλώσσα, όπου υπάρχουν πάρα πολλές φράσεις για να αποδοθεί το ίδιο νόημα -αλλά και με την ίδια έκφραση ανάλογα την περίσταση που χρησιμοποιείται αλλάζει το περιεχόμενό της.
Για να μιλήσει κανείς μια γλώσσα, δε χρειάζεται να ξέρει τέλεια τη γραμματική και το λεξιλόγιο αλλά χρειάζεται επίσης να του αρέσει και να τη μιλάει συχνά. Όσο καλά και να ξέρεις τη γραμματική και το λεξιλόγιο, αν δεν την εξασκεί στην καθημερινότητά του, δε θα μπορέσει να την αφομοιώσει.

Κι ένα σχετικό τραγουδάκι για το τέλος όπου εκφράζεται η αγάπη σε όλες τις γλώσσες. Σε πολλές τουλάχιστον: 


Δεν υπάρχουν σχόλια: