Για το "μπαρ"

Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!

(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)

Παρασκευή 29 Μαΐου 2020

Η γυναίκα της Ιλιάδας σε πρώτο πρόσωπο (Από το Β1 του Μουσικού Σχολείου Ρόδου)

Κατά τη διάρκεια της καραντίνας, υλοποιήσαμε με τα παιδιά από το Β1 ένα σενάριο διδασκαλίας το οποίο εξετάσαμε πως παρουσιάζονται οι γυναίκες στην Ιλιάδα. 
   Στα πλαίσια από αυτά, η Εβίτα,η  Μελινα Γ. και ο Αλέξης έκαναν μια σειρά δημιουργικών εργασιών από την οπτική γωνία της ΄Ήρας, της Αφροδίτης, της Θέτιδας, της Ανδρομάχης και της Ελένης. 


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗΣ  ΠΡΙΝ ΤΗ ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΕΚΤΟΡΑ (Από την Εβίτα)
-          Πιστεύεις πως είναι συνετή η κίνησή σου να δώσεις πολεμικές συμβουλές στον Έκτορα;
-          Ναι, το πιστεύω και το υποστηρίζω με όλη μου την καρδιά, καθώς είμαστε ζευγάρι που μοιράζεται τις ιδέες και τους προβληματισμούς του.
-          Η στάση σου αυτή μήπως προσέβαλλε τον σύντροφό σου;
-          Δεν το πιστεύω, διότι ο Έκτορας δεν είναι μικροπρεπής και δεν θα παρεξηγούσε ποτέ την προσπάθειά μου να τον προστατέψω.
-          Ποια πιστεύεις ότι θα είναι η μοίρα σου σε περίπτωση που ο Έκτορας δεν τα καταφέρει;
-          Έχω τις χειρότερες ιδέες στο μυαλό μου. Κυρίως πιστεύω πως θα «πουληθώ» ως λάφυρο και θα ζήσω μια μαύρη ζωή μακριά από τους αγαπημένους μου. Οι σκέψεις αυτές οι εφιαλτικές με κρατούν άγρυπνη.
-          Ποιον ήρωα του αντίπαλου στρατοπέδου θαυμάζεις περισσότερο;
-          Ο ήρωας που θαυμάζω είναι ο Έκτορας, όμως από το αντίπαλο στρατόπεδο πολύ ψηλά στα μάτια μου είναι ο Οδυσσέας, διότι η ευφυΐα του με μαγεύει.
-          Τι μέλλον εύχεσαι στο γιο σου;
-          Ελπίζω και εύχομαι ο Αστυάνακτας να κληρονομήσει όλες τις αρετές του πατέρα του και να γίνει εξίσου σπουδαίος και άξιος πολεμιστής. Τέλος, μακάρι να φτιάξει μια θαυμάσια οικογένεια, να ζήσει ευτυχισμένος και να γίνει αυτό που εκφράζει το όνομά του, ο βασιλιάς της πόλης.

ΑΠΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ  ΕΛΕΝΗΣ (Από την Μελίνα Γ. )



ΑΠΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ (Από την Εβίτα )
Αγαπητό μου ημερολόγιο,
                σήμερα ήταν μία πολύ έντονη μέρα. Γενικά διασκεδάζω πάρα πολύ με αυτό το παιχνίδι, τον Τρωικό πόλεμο, όμως σήμερα έγινε κάτι τρομερό! Ένας αχρείος μου χτύπησε το χέρι και αμέσως έτρεξε ένας χείμαρρος από το θεϊκό μου αίμα. Ήταν φρικιαστικό. Εγώ δεν είχα άλλη επιλογή από το να γυρίσω στον Όλυμπο, το συντομότερο δυνατόν. Ευτυχώς η μαμά μου, η  Διώνη,  με παρηγόρησε γλυκά, όμως πιστεύω πως ο λόγος που οι υπόλοιποι θεοί δεν με βοήθησαν ήταν επειδή είχαν σοκαριστεί υπερβολικά από το κακούργημα που υπέστηκα και είχαν «παγώσει». Ελπίζω να γιατρευτώ γρήγορα. Τώρα πρέπει να σταματήσω να γράφω για να ξεκουραστώ και να επανέλθει η υγεία μου…
                                                                                                                                Αφροδίτη

ΑΠΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ  ΕΛΕΝΗΣ  (Από την Εβίτα)
Αγαπητό μου ημερολόγιο,
            Σήμερα ήταν μια ιδιαίτερα φορτισμένη ημέρα.  Αρχικά, καθώς ύφαινα στο δωμάτιο της  κλίνης μου, με επισκέφτηκε η Ίριδα και μου είπε να βγω στα τείχη για να παρακολουθήσω την αναμέτρηση των αντεραστών μου.  Όπως βγήκα, πληγωμένη απ’ τις σκέψεις μου, στα τείχη, ένιωθα τα επικριτικά βλέμματα των γερόντων  και όλων των άλλων , σαν μαχαίρια  πάνω μου, όμως ευτυχώς «προστατεύτηκα» κοντά στον Πρίαμο.  Καθώς του επιδείκνυα τους Αχαιούς και τα ονόματά τους, θυμήθηκα όλη τη δυστυχία που προσπαθώ να κρύβω.  Καθημερινά σκέψεις και αναμνήσεις βασανίζουν το μυαλό μου.  Αναμνήσεις της παλιάς ευτυχισμένης μου ζωής, σκέψεις για την εξέλιξη του πολέμου… και ειδικά όσο συλλογίζομαι τις πιθανότητες να νικήσουν οι Τρώες και να χάσω κάθε ελπίδα για την ανάκτηση της ευτυχίας, νιώθω να καταστρέφομαι.  Τώρα δυστυχώς πρέπει να σταματήσω να γράφω, γιατί θέλω να τελειώσω το υφαντό μου έγκαιρα.
Τα λέμε σύντομα. 

ΑΠΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΗΡΑΣ  (Από τη Μελινα Γ. )


Η ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ (Από την Εβίτα)
      Εγώ η Ήρα, η σύζυγος του Δία, συγκαλώ συνέλευση των θεών του Ολύμπου, ώστε να σας υποβάλλω την διακήρυξη των δικαιωμάτων των γυναικών. Έφτασε πια η ώρα ώστε οι γυναίκες του Ολύμπου, αλλά και οι ημίθεες και οι θνητές, να αποκτήσουν τη θέση που τους αξίζει. Θεωρώ καθήκον μου να ξεκινήσω αυτή την κινητοποίηση, αφού από όλες τις γυναίκες είμαι η πιο αδικημένη. Κουράστηκα πια να ανέχομαι τις απιστίες και τις προσβολές του Δία. Ξέρω ότι πίσω από την πλάτη μου εσείς οι άλλοι γελάτε και εγώ υποφέρω. Δεν μπορώ να βλέπω τις ερωμένες του να έρχονται στον Όλυμπο και να ζητούν εξυπηρετήσεις. Όλες οι γυναίκες αξίζουμε σεβασμό. Και περισσότερο εγώ που είμαι η νόμιμη σύντροφος του βασιλιά των θεών.
     Γι’ αυτό λοιπόν, ζητώ από σας τους θεούς να αποκαταστήσετε την ισότητα. Ίσα δικαιώματα, ίσες υποχρεώσεις. Έτσι, θα σταματήσουμε να υποφέρουμε και να γκρινιάζουμε. Όλοι θα είμαστε ευτυχισμένοι τότε. Σας παρακαλώ λοιπόν να υπογράψετε την διακήρυξη της ισότητας κι έπειτα ο Ερμής να μεταφέρει την είδηση παντού. Να ξέρει και η Πηνελόπη ότι δεν είναι υποχρεωμένη να περιμένει τον Οδυσσέα μια ζωή να γυρίσει στην Ιθάκη. Μπορεί να διαλέξει έναν μνηστήρα, όπως κι αυτός στην επιστροφή του θα πλαγιάσει με θεές που θα τον ξελογιάσουν (προοικονομία, αλλά είμαι θεά και ξέρω το μέλλον).
Ζητώ την ψήφο σας λοιπόν, μην με απογοητεύσετε!
Ήρα.

Η ΘΕΤΙΔΑ ΚΑΙ Ο ΑΛΕΞΗΣ
α) Συνέντευξη της  Θέτιδας
-          Θεά Θέτιδα γιατί πήρατε αυτήν την απόφαση για τον Αχιλλέα αφού είναι γιος σας;
-          Εγώ δεν ήθελα. Αλλά ήμουν μητέρα και δεν ήθελα να πάθει τίποτα ο γιος μου που θα τον στεναχωρήσει. Και στεναχωρήθηκα έτσι όπως ήταν και πηρά αυτήν την απόφαση.
-          Κάτι ακόμα,  τελευταίο . Ποιοι θεοί σας βοήθησαν  να τα καταφέρετε αυτό που πράγμα;
-          Ήταν ο Δίας και ο Ήφαιστος. Ο ένας το επέτρεψε και ο άλλος του έφτιαξε καινούργια όπλα.  Χωρίς αυτούς δεν θα τα κατάφερνα ποτέ . Αλλά αν δεν τους είχα βοηθήσει τότε, τον Δία , δεν θα γινοντουσαν αυτά, δεν θα μου έκαναν την χάρη.
β)Από το ημερολόγιο της Θέτιδας
    Σήμερα ήταν μια πολύ δύσκολη μέρα στεναχωρήθηκα πάρα πολύ με αυτά που έλεγε ο Αχιλλέας.  Κι ας είχανε το θάνατο του ως αποτέλεσμα εγώ ως μάνα έπρεπε να κάνω κάτι. Και πάλι καλά, γιατί  άμα δεν ήμουν θεά δεν θα μπορούσα. Πήγα προς  το μέρος του και τον άκουσα και αποφάσισα να γίνει. Έτσι, πήγα στους θεούς και τους παρακάλεσα: «Να με βοηθήσετε! Ας πεθάνει ο γιος μου νέος αρκεί να είναι  και δοξασμένος, όπως θέλει.  Και με βοήθησαν ο Δίας και ο Ήφαιστος. Ο Δίας συμφώνησε  και ο  Ήφαιστος θα φτιάξει  καινούργια πανοπλία για τον Αχιλλέα. Την τελευταία Διότι σε αυτή την μάχη που θα πάει, δεν θα γυρίσει .
γ) Η Θέτιδα σε πρώτο πρόσωπο.
Σήμερα έπρεπε  να πάρω δύσκολες αποφάσεις. Ήμουν πολύ στεναχωρημένη με τον Αχιλλέα. Ό,τι κι αν διάλεγα, χαμένος θα ήταν. Και όταν έφτασα δίπλα του, ήμουν όσο πιο στοργική μπορούσα . Μου έλεγε ότι ήθελε να πεθάνει νέος και δοξασμένος  και τον προσβάλανε. Και εκείνη την στιγμή στεναχωρήθηκα πολυ. Δεν ήθελα να γίνει αυτό που ζητούσε ! Αλλά ήταν πάρα πολύ θλιμμένος και έτσι πήρα αυτήν την απόφαση.  Έκανα ότι καλύτερο, για να είναι ευτυχισμένος  ο Αχιλλέας μου! Κι ας με πονούσε…
δ) Επιστολή στις γυναίκες του μέλλοντος
Γεια σας, είμαι η Θέτιδα, η μητέρα του Αχιλλέα. Σας στέλνω αυτήν την επιστολή για να σας πω τι πρέπει να κάνετε σε δύσκολες καταστάσεις του πολέμου. Εμένα ο γιος μου ήθελε να πεθάνει δοξασμένος και τον άφησα ,άλλα ήταν πολύ δύσκολο. Στην εποχή σας γνωρίζω ότι ίσως  δεν θέλετε να πάει ο γιος να κάνει αυτό που θέλει. Όσο και αν δεν θέλετε, δυστυχώς πρέπει. Εγώ σας λέω να  τους δείχνετε στοργή, και   να τους δίνετε μεγάλο θάρρος, και να έχετε μεγάλη πιστή σε αυτούς ,και όλα θα πάνε καλά.

ΑΠΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΘΕΤΙΔΑΣ  (Από την Εβίτα)
Αγαπητό μου ημερολόγιο,
                Σήμερα ήταν μια πολύ ιδιαίτερη μέρα. Αρχικά, καθώς η ώρα κυλούσε ομαλά στον βυθό, άκουσα το σπάραγμα του γιου μου που με καλούσε απ’ την ακτή. Βγήκα αμέσως, πήγα κοντά του και μου είπε το πρόβλημά του. Ράγισε η καρδιά μου, όμως έπρεπε να κάνω τα πάντα για να τον βοηθήσω και έτσι και έκανα. Μετά απ’ αυτό, έπρεπε να μεταφερθώ στον Όλυμπο, ώστε να παρακαλέσω το Δία να επέμβει στη μάχη και να δικαιωθεί ο γιος μου. Δεν με ενόχλησε βέβαια αυτό που έπρεπε να κάνω. Όφειλε να με βοηθήσει κάποτε και ο Δίας. Όπως τον είχα εξυπηρετήσει κι εγώ τότε, έπρεπε να μου το ανταποδώσει και να μη με παραμελεί. Εκείνος κάνει χίλια πράγματα καθημερινά για τους υπόλοιπους  θεούς. Με διαλύει βέβαια το γεγονός ότι με αυτό τον τρόπο θα  χάσω τον μοναχογιό μου νωρίς, όμως πνίγω τα συναισθήματα της θλίψης και της πίκρας μου. Έπειτα, ήμουν πολύ ταραγμένη και κουρασμένη απ’ όλα αυτά και αποφάσισα να γυρίσω στο βυθό και να ξεκουραστώ. Θα σε κρατήσω ενήμερο όταν έχω νεότερες εξελίξεις.
Τα λέμε σύντομα
Θέτιδα

ΑΠΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΘΕΤΙΔΑΣ  (Από την Μελίνα Γ. )

Χιουμοριστική μεν στερεοτυπική δε παρουσίαση του Τρωικού Πολέμου 

Δεν υπάρχουν σχόλια: