Για το "μπαρ"

Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!

(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)

Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

Συμβολιστική ποιήση από τους μαθητές του Δ1 του Μουσικού Σχολείου Ρόδου


Κατά τα γνωστά, μετά το κίνημα του ρομαντισμού ακολουθεί το κίνημα του συμβολισμού. 
Και κατά τα γνωστότερα, με τον συμβολισμό ασχολούνται σήμερα οι μαθητές του Δ1 του Μουσικού Σχολείου Ρόδου. Και είπα να διανθιστεί η ανάρτηση με ζωγραφικούς πίνακες και και αποσπάσματα  κλασικής μουσικής προερχόμενα από καλλιτέχνες οι οποίοι  και στις δυο περιπτώσεις υπηρέτησαν  την επηρεασμένη με τον συμβολισμό τεχνοτροπία της τέχνης τους.

Sonata of the Sea. Finale (1908) by Lithuanian painter Mikalojus Konstantinas Čiurlionis
Σάββας 
Η αγάπη είναι
ένας άνεμος
που περνάει μέσα
από την ψυχή μας
και μας τρελαίνει.

Είναι ο ήλιος
που ζεσταίνει
την καρδιά μας.

Είναι το νερό, η γη
και η τροφή
της ζωής μας.
Νικήτας 
Μαύρη και πένθιμη σιωπή εδώ γύρω
Βουβά ποιος κλαίει?
Τα λουλούδια δεν μυρίζουν ξεραμένα
όνειρα νεκρά, τα δέντρα σκελετωμένα
έφυγε ο ήλιος, η ζωή πού να ‘ ναι τώρα;
Χαμόγελα παλιά τη σκέψη μου στοιχειώνουν
Αγάπες που πετάξανε μακριά
Φυγή σκληρή πώς να σε συνηθίσω;
Mikhail Nesterov's The Vision of the Youth Bartholomew.

Χριστίνα
Σαν μέσα σου κοιτώ
Βλέπω την εικόνα μου.
Πάντοτε διαφορετική
Άλλοτε μελαγχολική
κι άλλοτε γελαστή.
Καθρεφτίζει αυτά που θέλουν να δουν οι άλλοι
παγιδεύοντάς τους σε ένα ψέμα
Έτσι είναι ο καθρέφτης,
ψεύτικος σαν τον κόσμο.
Fernand Khnopff's The Caress
Άννα
Το μυαλό μου, μια φουρτουνιασμένη θάλασσα
τα μάτια μου, ένας μαύρος ουρανός
τα χείλη μου, ένα τριαντάφυλλο με αγκάθια
η ψυχή μου, ένα δέντρο που πέφτουν σιγά- σιγά τα φύλλα του
                         στην ανατολή μιας ηλιόλουστης μέρας…  
La mort du fossoyeur ("The death of the gravedigger") by Carlos Schwabe

Ειρήνη
Είναι κάτι  βροχερές μέρες που μου λείπεις
Και σε ψάχνω μέσα στα μάτια άλλων ανθρώπων
Όμως ποτέ δεν τα καταφέρνω  όπου και να ψάχνω
δεν μπορώ να βρω αυτά τα μάτια . Μέσα από
 τα δικά σου τα μάτια έβλεπα μια βροχή
η οποία ξαφνικά γινόταν άνοιξη.  Αλλά και
από άνοιξη ξαφνικά γινόταν χιονοθύελλά.
Όσους ανθρώπους και αν έχω γνωρίσει
κανένας δεν είχε την ματιά σου. Υπήρχαν φορές που
αυτά τα μάτια με προστάτευαν από κάθε κακό
και μου έλεγαν πως όλα θα πάνε καλά. Μερικές
φορές έβρισκα αυτά τα μάτια, αλλά ποτέ δεν
μπορούσαν να σε αντικαταστήσουν.
Αυτά τα μάτια είναι αυτά που θα με σημαδεύουν μια ζωή.
Sirin and Alkonost by Viktor Vasnetsov
Μιχαέλα
Ω…αεράκι μου γλυκό, πάρε με μαζί σου.
Να ταξιδέψω παντού να δω όλο τον κόσμο
να μεταφέρω τον ήχο παντού.
Και χαϊδεύοντας τα πάντα στο πέρασμά μου
Και μεταφέροντας μυρουδιές 
από διάφορες χώρες και μέρη
Και κάνοντας όταν θέλω φασαρία χωρίς κανείς να με ενοχλεί...
Moreu:Thracian Girl Carrying the Head of Orpheus on His Lyre
Αλέξανδρος
Βλέπω τον ορίζοντα
μαζί και την ακτή ,
τα κύματα τ' αφρίζοντα
κι ήσουν κι εσύ εκεί.

Τα νώτα σου μου λείπουνε
όπως κι η μυρουδιά σου.
Τα μάλλιά σου ανεμίζουνε
στη θάλασσα  κοντά σου
Munch: "The sick child"

Νίκος
 Το χέρι
 Μέσα από την αγάπη σου,
έμαθα να ζω
έμαθα να υπάρχω.
Αφου πριν σε γνωρίσω ήμουν μια κουκκίδα στο σύμπαν.
Έμαθα να αντιμετωπίζω το κάθε εμπόδιο στη ζωή μου
Γιατί ήξερα
Πως αν έπεφτα εσύ θα ήσουν το χέρι  που θα με έπιανε
και η αγκαλιά που θα με ζέσταινε.
Μέσα από την αγάπη σου έμαθα τα πάντα.
Odilon Redon: The trees
Μικέλα
Νύχτα ζυγώνει, παγερή σιωπή απλώνεται
κλέβει το χρώμα απ΄τα άνθη
βουβή κραυγή αφήνει η πλάση
χορό θα στήσουν οι ψυχές
 θόρυβο κάνουν οι τάφοι

Δεν υπάρχουν σχόλια: