Για το "μπαρ"

Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!

(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)

Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2018

Η "Ελένη" του Ευριπίδη ζωγραφισμένη από διάφορες Γ' Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Ρόδου

    Μίνι ταξίδι στο χρόνο η σημερινή ανάρτηση, στην οποία τρία διαφορετικά τμήματα της Γ΄Γυμνασίου από το Μουσικό Σχολείο Ρόδου, προερχόμενα από  τρεις διαφορετικές χρονιές ζωγραφίζουν κομμάτια από  την "Ελένη" του Ευριπίδη...
Το 2013 -14  ήταν το Γ2  που  ζωγράφισε σκηνές από τον πρόλογο και το α' επεισόδιο, το 2014-15 ήταν η σειρά του  Γ1 να ζωγραφίσει το β΄επεισόδιο και το 2017-18 το Γ3 ζωγράφισε ότι ξώμεινε, τα άλλα δυο επεισόδια και την έξοδο δηλαδή.
  Η σημερινή ανάρτηση δεν είναι τίποτα άλλο από μια συνολική δημοσίευση καθώς περιέχει ένα βίντεο στο οποίο συνέρραψα τα βίντεο με τις εργασίες κάθε τμήματος, τις ζωγραφιές κάθε τμήματος  και το κείμενο που τις συνόδευε κάθε φορά.
Ξεκινάμε λοιπόν, αρχής γενομένης από το συνολικό βίντεο, μια προσφορά της σελίδας σε τυχόν μελλοντικούς σκηνοθέτες που θέλουν να γυρίσουν σε ταινία το ευριπίδειο δράμα, παιδιά, σας κάναμε το σκριπτ της ταινίας, να μην κουράζεστε.

 Και συνεχίζουμε...
 
Όσοι τυχόν  δεν γνωρίζουν τι είναι η "Ελένη", ας δούνε το ενημερωτικό power point που έφτιαξε η Άννα -ΡαφαέλαΕλένη -  Ευριπίδη
View more presentations or Upload your own.
  Η Ελένη, που λέτε, σ' αυτό το έργο πρόκειται να γίνει το μήλο της Έριδας (πράγμα ειρωνικό αν σκεφτεί κανείς ότι το μήλο της Έριδας ήταν εκείνο το οποίο την έβαλε εξ αρχής σε μπελάδες) ανάμεσα στον Θεοκλύμενο, το βασιλιά της Αιγύπτου που προσπαθεί με τη βία να την παντρευτεί, και τον Μενέλαο, ο οποίος μέσα στην άγνοια του νομίζει ότι την έχει, ενώ στην πραγματικότητα αυτό που έχει είναι αέρας κοπανιστός, το είδωλο δηλαδή.
Μανώλης
Η ίδια η Ελένη, αφού βρίσκει άσυλο στον τάφο του  Πρωτέα, ανάβει το τσιγαράκι της και πληροφορεί το κοινό για τα καθέκαστα. Την αρπαγή της από τους θεούς, την κατασκευή του ειδώλου, το μάταιο του πολέμου στην Τροία, την ασφυκτική πολιορκία που δέχεται από τον Θεοκλύμενο... Και το πόσο πιστή είναι στον άντρα της... Άκου κάτι πράματα, τώρα!!!
Ματίνα
  Εκείνη τη στιγμή στην Αίγυπτο φτάνει ο Τεύκρος με σκοπό να λάβει χρησμό από την Θεονόη, την αδερφή του Θεοκλύμενου. Βλέπει την Ελένη, την περνάει για τον ...εαυτό της και τα παίρνει στο κρανίο....
Βαγγέλης Ξ.
Ας το δούμε και από μια άλλη γωνία...
Θανάσης
   Η Ελένη, που σ΄αυτήν την εκδοχή της, πέρα από πιστή σύζυγος, είναι επίσης και εξαιρετικά καπάτσα, αφού εν αγνοία του τον ανακρίνει και μαθαίνει για την τύχη της Τροίας και του Μενέλαου καθώς και για την εντελώς αρνητική γνώμη που υπάρχει για κείνη, τον διώχνει για να τον γλυτώσει από κάποιον απροσδιόριστο κίνδυνο που τον απειλεί και εκείνος φεύγει από την σκηνή  ευχαριστώντας της, εξίσου ανίδεος με όταν μπήκε...
  Αυτό που η Ελένη δεν ξέρει για να το πει στο κοινό και, για να το μάθει, χρειάζεται να μπει στο παλάτι μαζί με τον Χορό μετά την "Πάροδο" είναι ότι  στο μεταξύ ο Μενέλαος, μαζί με το είδωλο και λιγοστούς συντρόφους, έχει ναυαγήσει κάπου εκεί κοντά.
     Όντας φιλέταιρος, ο φίλος μας ο Μένιος παίρνει στρατί-στρατί το μονοπάτι για βρει βοήθεια, περπατώντας στα τυφλά μέσα σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες...
Πετρούλα
Δρόμο παίρνει, δρόμο αφήνει, βλέπει από μακριά ένα μεγάλο παλάτι... (Ναι! Εκεί που είναι η Ελένη!)
Βαγγέλης Π.
Αποφασισμένος να βρει την απαιτούμενη βοήθεια για την "Ελένη" και τους συντρόφους του, ακολουθεί ατρόμητος το μονοπάτι για το κάστρο...
Ελεάννα
Το παλάτι όλο και πλησιάζει...
Νίκος
 Κι όλο και πλησιάζει...
Τσαμπίκα
Κι  εκείνος, αφοσιωμένος στην προσπάθεια να φτάσει εκεί και να βρει βοήθεια, δεν προσέχει καθόλου τις προειδοποιητικές πινακίδες...
Θοδώρα (Α΄)
Μολονότι υπάρχουν παντού...
Θοδώρα (Β΄)
 Προσπαθεί να πάρει θάρρος αναλογιζόμενος τα κατορθώματα που έχει επιτύχει μέχρι τώρα αλλά  και τις καταστροφές που τον βρήκαν αλλά δεν τον νίκησαν, κι έτσι δεν προσέχει μια γερόντισσα που του φωνάζει από ένα μπαλκόνι να φύγει, αν είναι Έλληνας...
Γιάννης
  Ο Μενέαλος χτυπάει την πόρτα κι εμφανίζεται ένα χέρι που τον διώχνει, ενώ την ίδια ώρα το είδωλο της Ελένης κοιτάει μελαγχολικά την θάλασσα  με τα μαλλιά να ανεμίζουν στην πρωινή αύρα...
Μένη
Το χέρι είναι της γριάς που λέγαμε,  η οποία τον περνάει για ζητιάνο, τον βρίζει σκαιότατα και τον διώχνει...
Τάσος
   Βέβαια, αποδεικνύεται γρήγορα πολύ καλός άνθρωπος. Γίνονται, το λοιπόν, φιλαράκια και πιάνουν το λακριντί.  Η γερόντισσα,  αφού του εξομολογείται πως για τον καλό του διώχνει μιας και ο βασιλιάς σκοτώνει τους Έλληνες, αποκαλύπτει την ύπαρξη της Ελένης στην Αίγυπτο...
Δήμητρα
Όταν φεύγει η γρια, επιτείνεται η σύγχυση ταυτότητας του Μενέλαου... Δεν έφτανε που από βασιλιάς κατάντησε ανέστιος και πένης να τον περνάνε για ζητιάνο, τώρα μαθαίνει ότι εκείνα για τα οποία πάλεψε ήταν ψέμματα...
Μαρία
Τελικά, αποφασίζει να αγνοήσει την γριά και τις πληροφορίες της και να παραμείνει στο παλάτι, ώστε να ζητήσει βοήθεια... Και πολύ καλά κάνει γιατί σε λίγο θα βγει και η Ελένη από μέσα, ενώ. στο μεταξύ, το είδωλο έχει φρικάρει τόσα χρόνια να παριστάνει την Ελένη... Κι αφού αναλήφθηκε  εκείνο στους ουρανούς, ξεκίνησε κι ο αγγελιοφόρος να βρει τον Μενέλαο...
Διαμαντής
(Γ1)
Η  Ελένη ,θυμίζουμε,  ήταν ικέτισσα στον τάφο του  Πρωτέα για να μην παντρευτεί τον Θεοκλύμενο.
Βύρων
μετά όμως την έπεισε ο Χορός να μπει στο παλάτι για να πάρει από τη Θεονόη χρησμό για την τύχη του Μενέλαου, ο οποίος στο μεταξύ είχε έρθει, ναυαγός και κουρελιασμένος κι είχε κρυφτεί στη σκηνή. Η Ελένη βγήκε χαρούμενη από το παλάτι για  να ξαναπάει στον τύμβο ικέτισσα και να περιμένει την άφιξη του Μενέλαου.
Γαβριήλ
 Καθώς έβγαινε την είδε ο Μενέλαος που νόμιζε ότι το είδωλο ήταν η πραγματική Ελένη και σοκαρισμένος φανερώθηκε από την κρυψώνα του.
Γιάννης Δ.
 Αλλά η Ελένη δεν τον αναγνώρισε και νομίζοντας ότι ήταν κατάσκοπος του Θεοκλύμενου έτρεξε γοργά να βρει καταφύγιο στον τύμβο.
Ζωή
 Όταν έκατσε  στον τύμβο τότε μόνο είδε ποιος ήταν αυτός που την κυνηγούσε και κατάλαβε ότι ήταν φτυστός ο Μενέλαος
Ευηάννα
 Έχοντας στο νου της και την προφητεία της  Θεονόης και ακούγοντας τον Μενέλαο να παραδέχεται την ταυτότητά του τον αναγνώρισε
Ιωάννα
 Πήγε κοντά του να τον αγκαλιάσει
Νίκος
 Αλλά ο Μενέλαος που δεν ήξερε την αλήθεια, γιατί  νόμισε ότι η πραγματική Ελένη ήταν το είδωλο και πήγε να φύγει. Ευτυχώς όμως ήρθε ως αγγελιοφόρος ένας σύντροφος του Μενέλαου που του αποκάλυψε ότι  η Ελένη -είδωλο είχε αναληφθεί στους ουρανούς και κατάλαβε τι είχε συμβεί. Έτσι ο Μενέλαος και η Ελένη αγκαλιάστηκαν μετά από τόσα χρόνια.
Βασιλεία
 Κι εξομολογούνταν ο ένας στον άλλο τα βάσανα που τράβηξαν.
Κατερίνα
 Δεν είχαν τελειώσει όμως τα βάσανά τους, γιατί ο Θεοκλύμενος ήθελε να κόψει την κεφαλή του του Μενέλαου για να παντρευτεί την Ελένη. Κι έτσι αφού έδιωξαν τον αγγελιοφόρο για να προετοιμάσει τους υπόλοιπους συντρόφους έμειναν για να σχεδιάσουν ένα σχέδιο διαφυγής. Πρώτα όμως έπρεπε να πείσουν την Θεονόη να μην μιλήσει. Την ίδια ώρα η Θεονόη βγήκε στη σκηνή...
Γιώτα
 Μιλώντας της ως γυναίκα σε γυναίκα προσπάθησε η Ελένη να την πείσει να μην τους μαρτυρήσει στον αδερφό της.
Σταμάτης
 Του κάκου όμως γιατί η Θεονόη είχε αποφασίσει να μιλήσει. Τότε πλησίασε ο Μενέλαος.
Μαριάννα
 Κι αφού της αποκάλυψε ότι είναι αποφασισμένοι να ξεφύγουν ή να πεθάνουν και μάλιστα, πως αν πεθάνουν θα αυτοκτονήσουν πάνω στον τάφο του πατέρα της. Κι έτσι τελικά η Θεονόη πείστηκε να μην μιλήσει και μπήκε πάλι στο παλάτι.
Νεκταρία
 Μετά από λίγο και η Ελένη έβαλε τον Μενέλαο στο παλάτι για να τον ταΐσει. Δηλαδή ο Ευριπίδης δεν το γράφει γιατί δεν είχε ανακαλυφθεί ο νατουραλισμός, αλλά εύλογο δεν είναι να έχει λυσσάξει της πείνας ναυαγός άνθρωπος;
Αποστόλης
 Μετά βγήκαν στην σκηνή ξανά και σχεδίασαν με γεμάτα στομάχια  με ποιο τρόπο θα καταφέρουν να ξεγελάσουν τον Θεοκλύμενο.
Σταυρούλα
Κι αφού τα οργάνωσαν όλα η Ελένη έκατσε πάλι στο τύμβο και ο Μενέλαος κρύφτηκε κάπου περιμένοντας την άφιξη του Θεοκλύμενου.
Γιάννης Ρ.

Άντε και του χρόνου...  [Ε, πήρε κάτι παραπάνω από χρόνο.. ]
(Γ3)
(Πολλά καράβια, ρε παιδιά... Να δω πώς θα τα χωρέσω...)

Κι αφού λοιπόν ο Μενέλαος και η Ελένη στήσανε το σχέδιο απόδρασης, στην αρχή του γ΄επεισοδίου μπουκάρει ξαφνικά στη σκηνή ο Θεοκλύμενος επιστρέφοντας εσπευσμένα απ από το κυνήγι για΄τι  ψύλλοι στα αυτιά του μπήκανε, από τους κατασκόπους του,  πως κάποιος άλλος ήτανε και φοβάται πως του πήραν το Ελενάκι...
Ραφαήλ
Η συνέχεια όμως είναι βγαλμένη από τα πιο τρελά του όνειρα. Γιατί εμφανίζεται η Ελένη και τον...  μαλώνει λίγο πολύ γιατί καθυστερεί να κάνει τις ετοιμασίες του γάμου τώρα που πέθανε ο Μενέλαο, λέγοντας ότι για να ζήσουνε τον έρωτά τους μια τόση δα εκκρεμοτητούλα έμεινε, να τον θάψει συμβολικά τον μακαρίτη.
Αγγελική
Ο Θεοκλύμενος κάνει για κάνα δίλεπτο τον στεναχωρημένο, όχι με μεγάλη επιτυχία είναι η αλήθεια, και μετά θυμάται ότι είναι καχύποπτος και αρχίζει να ρωτάει πως η Ελένη πώς τα έμαθε.  Εκείνη βρίσκει ευκαιρία να φωνάξει τον Μενέλαο για να αναγγείλει ο ίδιος υποδυόμενος έναν ναύτη τον... θάνατό του.
  Τα κουρελιασμένα  ρούχα του  Μενέλαου κάνουν πιο αληθοφανές το παραμύθι και ο Θεοκλύμενος ξεχνάει ότι είναι  φιλύποπτος και προσφέρει γη  και ύδωρ. Μεταφορικά, βέβαια στην πραγματικότητα προσφέρει όσα χρειάζονται για να δραπετεύσουν- σόρρυ για να κηδέψουν τον Μενέλαο. Ο Μενέλαος  σκέφτεται  αρχικά να ζητήσει μια σκούνα (πάει ένα καράβι!) - ή ότι ιστιοφόρο είναι αυτό τέλος πάντων,

Καλλιόπη
αλλά μετά θυμήθηκε ότι δεν είχανε ανακαλυφθεί ακόμα ,κι επειδή δεν είχε καμιά άλλη ιδέα διάλεξε ένα γρήγορο φοινικικό καράβι  (πάει κι άλλο καράβι!).
Λίζα
Και βέβαια όπλα.  Έπειτα ο Μενέλαος αποχωρεί για μπανάκι αφού πρώτα παραινεί την Ελένη να αγαπάει  και να φροντίζει αυτόν που βλέπει εμπρός της, πράγμα που η Ελένη βεβαιώνει εμφατικά, προς μεγάλη χαρά του Θεοκλύμενου που νομίζει πως μιλάνε γι' αυτόν.
    Στο Δ' επεισόδιο, η Ελένη ενημερώνει τον Χορό πως όλα πάνε κατ' ευχήν και πως η Θεονόη επιβεβαίωσε τον παραμύθι στον Θεοκλύμενο, που καψούρης μεν, ρώτησε δε για να επιβεβαιώσει την ιστορία. Έπειτα έρχεται ο Μενέλαος με ρουχαλάκι καινουργές έχοντας ανακτήσει την ηρωική του υπόσταση,
Ακίρα
 κι ο Θεοκλύμενος,  ο οποίος θυμάται για λίγο τον καχύποπτο εαυτό του και εκφράζει την επιθυμία να συνοδέψει κι αυτός την Ελένη. Η Ελένη όμως τον αποκοιμίζει κι εκείνος, που έχει κι ένα γάμο να ετοιμάσει, υποχωρεί, αφού πρώτα, μετά από παρότρυνση της Ελένης, τονίζει  τρεις φορές στο πλήρωμα ότι πρέπει να υπακούουν τον ξένο.  Κι ο Μενέλαος με την Ελένη αποχωρούν από τη σκηνή προσευχόμενοι να έχει αίσια έκβαση το σχέδιο τους.
   Και πράγματι στην  έξοδο, εμφανίζεται ξαφνικά ένας από το πλήρωμα και ζητάει να δει τον Θεοκλύμενο. Εκείνος βγαίνει τσαντισμένος που του τον διακόψανε την ώρα που προσπαθούσε να ταιριάξει ζώνη και παπούτσια για την γαμήλια τελετή  και ο αγγελιοφόρος του λέει τα καθέκαστα,
Μιχαήλ Άγγελος
 μην παραλείποντας να υπογραμμίσει πως υπάκουαν στον ξένο όπως εκείνος τους είχε διατάξει.  Στην ρήση του ο ναύτης αναφέρει πώς  διάλεξαν ένα γρήγορο  φοινικικό καράβι
Άγγελος
κι εκείνη την ώρα εμφανίστηκαν οι σύντροφοι του Μενέλαου (που τους είχε ειδοποιήσει ο άλλος αγγελιοφόρος, ο σύντροφος του Μενέλαου) κι όταν τους είδε  εκείνος του ρώτησε αν τάχα θέλουν να ανέβουν στο πλοίο να τιμήσουν τον Μενέλαο. Κάτι που προφανώς ήθελαν... Στη συνέχεια το πλήρωμα ανέβασε  τις προσφορές στο πλοίο, ενώ δυσκολεύτηκαν ιδιαίτερα να ανεβάσουν τον ταύρο.
Ραφαέλα
Τότε ο Μενέλαος παρώθησε τους συντρόφους του να φανούν αντάξιοι της φήμης που απέκτησαν στην Τροία κι εκείνοι βούτηξαν το ταύρο και τον ανέβασαν εύκολα επάνω.  Το γεγονός παραξένεψε τους   άντρες του Θεοκλύμενου αλλά αφού τους είχε πει να υπακούνε υπάκουσαν... Κι έπειτα το καράβι ξεκίνησε.
Σάββας Λ.
Και το καράβι συνέχισε να πηγαίνει γιατί έχω πολλές ζωγραφιές καραβιού και κάπως πρέπει να τις εντάξω στην ιστορία.
Άννα
Και το καράβι ταξίδευε ακόμα
Μιχαλης
Οκ, δεν έχω άλλα καράβια, μπορούμε να συνεχίσουμε.
Όταν λοιπόν,  είχαν απομακρυνθεί από την ακτή ο Μενέλαος φανέρωσε την ταυτότητα του και οι σύντροφοι του οπλισμένοι με τα όπλα της υποτιθέμενης προσφοράς στο υποτιθέμενο νεκρό Μενέλαο επιτέθηκαν στους άοπλους άντρες του Θεοκλύμενου.
Σοφία
 Η μάχη ήταν άνιση και ο αγγελιοφόρος ήταν ο μόνος που επέζησε κι έφτασε να πει τα μαντάτα στο Δία. Και μάλλον ο Ευριπίδης έχει κλείσει συμφωνία με τον Φλας Γκόρντον ή έστω το Γιουσέιν Μπολτ ως τριταγωνιστή γιατί ο αγγελιοφόρος σε χρόνο dt,  τρέχει στα παρασκήνια αλλάζει σκεύη και γίνεται ο θεράποντας που εμποδίζει τον οργισμένο Θεοκλύμενο να μπει στο παλάτι και να σφάξει την Θεονόη καθώς κατάλαβε πως τον κορόιδεψε.

Χρήστος
Ο θεράποντας προλαβαίνει να του δώσει ένα μικρό μάθημα ηθικής, καθυστερώντας τον αρκετά ώστε να εμφανιστούν ως απά μηχανής θεοί οι αδερφοί της Ελένης, οι Διόσκουροι,

Νίκος
που  του ψιθυρίζουν δυο φωνήεντα, Πως σιγά να μην του αφήναν την αδερφή τους να την σοροπιάζει τόσο καιρό, αν δεν τους εμπόδιζε ο Δίας, τώρα όμως έφτασε ο καιρός να φύγει. Στην Ελένη και στο Μενέλαο που μεσοπέλαγα αρμενίζουν κι έχουν πρίμο το καιρό
Ίλια
προφητεύουν ότι θα φτάσουν με ασφάλεια στη Σπάρτη, θα αποκαταστήσουν τη φήμη της Ελένης και μετά το θάνατό τους η Ελένη θα γίνει θεά και ο Μενέλαος θα πάει στον παράδεισο.
Ο Θεοκλύμενος κάνει την ανάγκη φιλοτιμία και συνυπολογίζοντας το γεγονός πως τα αδέρφια της Ελένης εκτός από θεοί είναι και πυγμάχοι, ορκίζεται πως δω και πέρα θα είναι καλό παιδί. και θα τρώει όλο το φαΐ του.
Χρύσανθος
Κι έτσι ενώ η Ελένη και ο Μενέλαος χάνονται  στο ηλιοβασίλεμα
Σάββας Σ.
ο Χορός αποχωρεί από τη σκηνή τραγουδώντας i am poor and lonesome cowboy- σόρρυ,  έτσι τέλειωσε αυτή η ιστορία. Κι έχει δίκιο. Έτσι ακριβώς. Με τα αυτά λόγια τέλειωσε αυτή η ιστορία...
Αυτά δεν είχαν ανακαλυφθεί.


ΤΕΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: