Για το "μπαρ"

Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!

(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)

Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2023

Ανθελληνικόν 14: " Για την Ελλάδα" (Σωκράτης Μάλαμας, Στίχοι και Μουσική ο ίδιος)

 Αρχές δεκαετίας του ΄80.
    Λίγο μετά την ανατολή. Το τρένο από την Γερμανία, γεμάτο μετανάστες που επιστρέφουν για λίγο ή περισσότερο στην πατρίδα, μόλις έχει μόλις περάσει από τη Γευγελή. Μεταξύ των επιβατών είναι ένας 
πιτσιρικάς, γιος μεταναστών που δεν τον σήκωσε το κλίμα στη Γερμανία και αποφάσισε να γυρίσει στην Ελλάδα, παρά την επαγγελματική αβεβαιότητα που συνεπάγεται αυτό. Μόλις έχει ξυπνήσει και κοιτάει αγουροξυπνημένος από το παράθυρο το τυπικό ελληνικό τοπίο, καθώς το τρένο διασχίζει την Μακεδονία... 
 Ο πιτσιρικάς αυτός μεγάλωσε και έγινε ένα από τους σημαντικότερους και επιδραστικότερους Έλληνες τραγουδοποιούς. Ήταν ο Σωκράτης Μάλαμας και η πρωινή αυτή εμπειρία στο τρένο της επιστροφής  έγινε η βάση  για ένα από τα ομορφότερα τραγούδια του με τίτλο "Για την Ελλάδα", που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως σίκουελ του τραγουδιού "Aχ Ελλάδα" του Μανώλη Ρασουλη ... Αυτά. Χωρίς άλλα  σχόλια, αρκούν οι στίχοι.  


Αμπέλια και χρυσές ελιές μοιάζεις Ελλάδα μου όπως θες φωτιά κι αέρας, στο φως της μέρας. Τη μια ευρωπαία στο κλαρί, την άλλη αρχαία προτομή Γιατί, γιατί; Γύρνα και δείξε μου τον δρόμο σου ξανά μάτια μου, κομμάτια μου σαν γράμμα ατέλειωτο που έσβησε ο καιρός μ’ ονόματα και χρώματα. Γυμνά τα δέντρα, τα κλαδιά κι έχουν πετάξει μακριά πουλιά κι αστέρια, σε ξένα χέρια. Έτσι ήταν πάντα μου γελάς παιδιά είμαστε της λησμονιάς σ’ ακούω χαμένος, σαν ζαλισμένος. Στον ουρανό σου θέλω απόψε ν’ ανεβώ να σε βρω αγκάλιασέ με στο σκοτάδι σου να μπω μάγισσα, σ’ αγάπησα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: