Για το "μπαρ"

Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!

(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)

Δευτέρα 4 Ιουνίου 2018

Είναι κάτι χαρακτήρες τελειωμένοι αναπτήρες: Από τον Θεόφραστο στη Γ΄ Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Ρόδου.

   Εν πρώτοις, θα είναι παράλειψη να μην ξεκινήσω με το τραγούδι που δίνει τον τίτλο στην ανάρτηση γιατί, εν.... δευτέροις, είμαστε Μουσικό Σχολείο, οπότε κάτι ξέρουμε από καλή μουσική...

(στα σοβαρά τώρα, ο συσχετισμός των χρεοκοπημένων χαρακτήρων με άδειους αναπτήρες είναι πολύ πρωτότυπο και ενδιαφέρον στιχουργικό εύρημα. )
  Τελειώνοντας την ενασχόλησή μας με την πρόγραμμα "Χιούμορ και λογοτεχνία" ασχοληθήκαμε με κωμικούς χαρακτήρες. Στη κωμωδία χαρακτήρων διακωμωδούνται συγκεκριμένοι τύποι ανθρώπων οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με καταστάσεις που υπονομεύουν τη συμπεριφορά τους. Αυτό ενισχύεται από τη γλώσσα που χρησιμοποιείται η οποία με διάφορους τρόπους (λογοπαίγνια, σάτιρα, ειρωνεία, χρήση τοπικών διαλέκτων κ.τ.λ.).  Συχνά η διακωμώδηση ενός χαρακτήρα δεν έχει σκοπό μόνο να τέρψει αλλά και να διδάξει, οπότε το χιούμορ ενισχύει τους σκοπούς του κειμένου.
 Ο Λασκαράτος ακολουθώντας το παράδειγμα του Θεόφραστου περιγράφει στο έργο του "Ιδού ο άνθρωπος" 126 τύπους ανθρώπους, εμπνευσμένους από τους ανθρώπους της εποχής του.  Στον "Κακό Μαθητή" παρουσιάζει τα τυπικά χαρακτηριστικά του κακού μαθητή μέσω της  περιγραφής της συμπεριφοράς του  και των συνέπειες της στάσης του (σε τι εξελίσσεται και τι γνώμη έχουν οι άλλοι για αυτόν).  Πιο συγκεκριμένα:

Τα γνωρίσματα του κακού μαθητή:
·         Δεν καταλαβαίνει και δεν εκτιμά την αξία του σχολείου.
·         Πηγαίνει σχολείο από συνήθεια, από υποχρέωση και από μίμηση tv·         Αντιμετωπίζει το σχολείο σαν ένα είδος συνεταιρισμό στα πλαίσια του οποίου  κάνει τα πάντα με σκοπό να χάσει μάθημα.
·         Το μάθημα είναι γι’ αυτόν υποχρέωση.
·         Διαβάζει μόνο επειδή θα εξεταστεί.
·         Στις διακοπές δεν διαβάζει καθόλου.
·         Στις εξετάσεις χρησιμοποιεί κάθε  αθέμιτο μέσο για να ξεγελάσει τους δασκάλους του και να αντιγράψει.
·         Για τις αποτυχίες τους κατηγορεί άλλους και ποτέ τον εαυτό του.
Οι συνέπειες της στάσης του
Αυτός ο μαθητής τελειώνει το σχολείο χωρίς να μάθει απολύτως τίποτα. Στην ενηλικίωση του είναι ανάξιος για κάθε εργασία. Δεν τον εκτιμούν οι συμπολίτες του , αντίθετα τον περιφρονούν.
Παρόμοια λειτουργεί και ο Κάφκα στον "Ποσειδώνα" με την προσθήκη ότι  χρησιμοποιεί την τεχνική της μυθικής αντιστοιχίας. Χρησιμοποιεί την μυθολογική μας γνώση για τον Ποσειδώνα ως δόλωμα  και εμποτίζει το κείμενο του με στοιχεία σάτιρας για να περιγράψει τον σύγχρονο αλλοτριωμένο άνθρωπο.
Ο Ποσειδώνας του  διατηρεί κάποια από τα χαρακτηριστικά  του μυθικού ήρωα:
·         Είναι βασιλιάς των υδάτων
·         Είναι δεύτερος στην ιεραρχία μετά τον Δία, τον οποία σέβεται αλλά αμφισβητεί συνεχώς.
·         Ταξιδεύει στα κύματα και ζει στο παλάτι του στα βάθη του Ωκεανού.
Ταυτόχρονα όμως εμφανίζει και αρκετά στοιχεία του σύγχρονου ανθρώπου ο οποίος έχει αποξενωθεί από τον εαυτό του.
·         Είναι υψηλόβαθμο στέλεχος ενός οργανισμού αλλά αισθάνεται υποβαθμισμένος.
·         Σιχαίνεται τη δουλειά του αλλά την κάνει σχολαστικά και μετά διαμαρτύρεται ότι δεν έχει ελεύθερο χρόνο
·         Αρνείται άλλες προτάσεις γιατί θεωρεί ότι δεν ταιριάζουν στις ικανότητές του και δεν  καλύπτουν τις φιλοδοξίες του.
·         Διαμαρτύρεται που οι άλλοι δεν αναγνωρίζουν τις προσπάθειές του και νομίζουν ότι τεμπελιάζει.
     Βιώνει δηλαδή τη ζωή του μέσα σε μια διαρκή αντίφαση και ταλιανίζεται από μια σειρά συγκρούσεων, πλαστών ή πραγματικών. Και ο ατομικισμός του αλλά και η αδιαφορία του για οτιδήποτε δεν περιλαμβάνει τον ίδιο φαίνεται  από την  μοναδική επιθυμία του:  Να καταστραφεί ο κόσμος ώστε να καταφέρει να πάρει μια μικρή ανάσα.
      Συνοψίζοντας, καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως για την περιγραφή ενός ανθρώπινου τύπου χρησιμοποιούνται  τα ίδια πράγματα  που χρησιμοποιούνται για να προβούμε στον χαρακτηρισμό ενός προσώπου: Αυτά που λέει, αυτά που κάνει, αυτά που λένε οι άλλοι γι’ αυτόν.   Τα στοιχεία αυτά, για να τονιστεί η διδακτική διάσταση, διανθίζονται με χιουμοριστικά στοιχεία. Ο Λασκαράτος  χρησιμοποιεί  τον απρόσμενο παραλληλισμό της τάξης με συνεταιρισμό και την φαινομενική συμφωνία με τις αντιλήψεις του κακού μαθητή ότι διαβάζουμε μόνο επειδή θα εξεταστούμε  ή ότι όντως εάν αποτύχει φταίνε οι καθηγητές (χρησιμοποιεί δηλαδή την ειρωνεία).   Στον Κάφκα η χιουμοριστική διάθεση δημιουργείται από την ουσιαστική παρωδία του μύθου καθώς  εμποτίζεται αυτός με στοιχεία της πραγματικότητας  που συγκρούονται με την αντίληψη μας για αυτόν.  Ταυτόχρονα χρησιμοποιεί  την γλώσσα με καίριο τρόπο ώστε να υπονομεύσει και να ειρωνευτεί τον ήρωά του και τα ιδιοτελή εν τέλει κίνητρά του που τον κάνουν ανθρωπάκο.  (Ο Ποσειδώνας… καθόταν και λογάριαζε, Ο Ποσειδώνας καθόταν στο γραφείο τον και λογάριαζε - όταν του γινόντουσαν διάφορες προτάσεις— Ο Μεγάλος Ποσειδώνας δεν μπορούσε ν’ αναλάβει παρά μονάχα μια πολύ υψηλή θέση— η θεϊκή του αναπνοή κοβόταν και το σεβάσμιο στήθος του έτρεμε — περιμένει την καταστροφή του κόσμου για... να κάνει ένα μικρό ταξιδάκι, μια τόση δα εκδρομούλα.). 
 Οι μαθητές στη συνέχεια αξιοποίησαν τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε και δουλεύοντας ομαδικά περιέγραψαν διάφορους τύπους ανθρώπους που συναντούμε καθημερινά. 
Ιδού οι εργασίες τους και.. ιδού ο άνθρωπος!


 Το παιδάκι με το σηκωμένο χέρι (Σάββας Λ., Αγγελική, Άγγελλος, Χρύσναθος – Γ3)
Πάντα σε κάθε τάξη υπάρχει ένα παιδί που κάθε ένα δεύτερο έχει και μια απορία.  Ο... απορίας μέσα στην τάξη έχει συνέχεια το χέρι σηκωμένο γιατί όταν ο δάσκαλος του λύνει την απορία δεν την καταλαβαίνει.  Κάθε απορίας έχει και ένα φίλο που μετά από πολλά χρόνια τον παρατάει γιατί βαριέται τις πολλές απορίες. Και μετά ο απορίας έχει απορία γιατί τον παράτησε ο φίλος του.   Έτσι συνεχίζεται όλη του η ζωή και ακόμα και στα βαθιά γεράματα έχε ι απορίες.  Ο τάφος του έχει μια προεξοχή γιατί όταν πήγαν να τον βάλουν αυτός δεν είχε κατεβάσει ακόμα το χέρι του και δεν χωρούσε, γι’ αυτό του φτιάξανε ειδικά σχεδιασμένο τάφο.


 Ο «και καλά» αστείος μαθητής (Λίζα, Σάββας Σ. Μιχαήλ Άγγελος -  Γ3 )
Μια φυσιολογική μέρα ενός «και καλά» αστείου μαθητή: Πρωί πρωί με την αυγούλα ξεκινάει την καθημερινή του ρουτίνα, την οποία δεν χρειάζεται να ξέρουμε πιο αναλυτικά.  Πρώτο πράγμα στη λίστα, μια δοκιμή στον καθρέφτη, για να τεστάρει ένα ανέκδοτο από το ίντερνετ με το οποίο ούτε το είδωλό του δε θα γελάσει.  Στη συνέχεια δοκιμάζει με κόσμο και το πρώτο άτυχο θύμα  η οικογένειά του.  Μετά τα υπερβολικά ενθαρρυντικά λόγια της φαμίλιας του, βαδίζει γεμάτος αυτοπεποίθηση προς τη φυλακή εν ονόματι σχολείο. (Μουσική δράσης).  Με την πρώτη ευκαιρία, από κει που δεν το περιμένεις, θα πετάξει τη βλακεία της ημέρας και αφού οι υπόλοιποι τον κοιτάνε τρομαγμένοι με ένα ίχνος λύπησης στα μάτια τους, αυτός αρχίζει να γελάει μόνος του, ψάχνοντας απεγνωσμένα ένα άτομο με κατανόηση. Κι όμως και πάλι είναι ευχαριστημένος, περιμένοντας την επόμενη φορά να πάει καλύτερα.

 Ο φεϊσμπουκάκιας.  (Άννα, Γιώργος, Σοφία, Μιχάλης- Γ3)
Υπάρχει ένα είδος ανθρώπου που ασχολείται με το Facebοok όλη την ώρα, ο λεγόμενος «φεϊσμπουκάκιας».  Ενημερώνει τους πάντες για οτιδήποτε κάνει, είτε τρώει, είτε βγαίνει, είτε κάνει την ανάγκη του.  Κάνοντας τα όλα αυτά αποζητάει την προσοχή που δεν έχει στην πραγματική του ζωή.  Ο φεϊσμπουκάκιας κάνει ψεύτικα προφίλ και σελίδες και παρουσιάζει τον εαυτό του ως εικοσάχρονο που έχει όλες τις γυναίκες γύρω του, ενώ στην πραγματικότητα είναι χωρισμένος εξηντάρης με μασέλα.

 Τα ψώνια (Χρήστος, Ραφαέλα, Ίλια, Ραφαήλ – Γ3)
Υπάρχουν δυο κατηγορίες ψώνιων:  Τα πράγματα που παίρνουμε από τα μαγαζιά και οι άνθρωποι που έχουν μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους.  Στο κείμενο αυτό θα μιλήσουμε για τη δημοφιλέστερη κατηγορία, τη δεύτερη.  Τα ψώνια είναι είδος ανθρώπου που δυστυχώς δεν είναι υπό εξαφάνιση.  Όλοι έχουν μια δόση ψωνάρας μέσα τους, αλλά το αν θα φανεί εξαρτάται από τους ίδιους.  Παρακάτω θα αναφέρουμε μερικά μόνο χαρακτηριστικά της προαναφερθείσας κατηγορίας. Ένα από τα πράγματα που τους χαρακτηρίζει είναι ότι καυχιούνται συνεχώς για οτιδήποτε σχετίζεται με κάτι που έχουν στην κατοχή τους.  Δεν θα παραλείψουν, επίσης, να ειρωνευθούν όποιον άλλον θεωρούν κατώτερό τους . Συχνά τα ψώνια μιλάνε συνεχώς για τον εαυτό τους χωρίς να νοιάζονται αν τυχόν θίξουν τον άλλο.  Κλείνοντας, θα θέλαμε να αναφέρουμε την προέλευση τέτοιων συμπεριφορών.  Πιθανότατα αυτοί οι άνθρωποι είναι αποτέλεσμα διαφόρων συναισθημάτων κατωτερότητας τα οποία ενδεχομένων έχουν.
  «Οι σωροπότες»  ( Νίκος, Ακίρα, Καλλιόπη – Γ3)
Την σήμερον ημέρα η κοινωνίας μας καταπονείται από ένα μείζον πρόβλημα σε πόλεις και χωριά. Το να διαδίδονται τα νέα  μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Σ’ αυτά δραστηριοποιείται ένα δίκτυο «»  που αποτελείται κυρίως από άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Κάθε μέρα ξεκινάνε με το να τσεκάρουν τα στόρια στο ίνστα για την καλύτερη ενημέρωσή τους.  Συνεχίζοντας, τρώνε το πρωινό τους αφού εννοείται το έχουν ποστάρει στο Φβ.  Προκειμένου όμως να επιτύχουν τη μέγιστη δόση πληροφοριών, συντονίζονται ευθύς αμέσως με την πρωινή ζώνη.  Προς το μεσημέρι επιλέγουν να χαμηλώσουν λίγο τον πήχη, ακολουθώντας τον πιο παραδοσιακό τρόπο επικοινωνίας που ονομάζεται σταθερό τηλέφωνο.  Τηλεφωνούν σε όλες τις κυρίες του κύκλου τους και συζητούν τα νέα του πρωινού.  Από το μεσημέρι μέχρι το τέλος της ημέρας οι σωροπότες συντονίζονται ανελεήτως με το Power of love και το  Survivor

Ο γκέιμερ (Γιώργος, Χριστίνα, Μανώλης, Ειρήνη- Γ2 )
Ο μέσος αρσενικός έφηβος έχει την τιμή να αποκαλεί τον εαυτό του γκέιμερ. Δεν πάει σχόλειο, δεν σηκώνεται κάν από την αναπαυτική του καρέκλα μπροστά από τον υπολογιστη. Και η μόνη του έγνοια είναι να κερδίσει το πολύτιμο γκέιμ που παίζει και να κάνει περήφανο το τιμ του.  Η γλώσσα του είναι… άνω κλάσης και δύσκολα καταλαβαίνεις τι λέει καθώς μιλάει πιο γρήγορα κι από τον Έμινεμ στο «Rap Good».   Αντί για νερό πίνει ενεργειακά ποτά για να αντέχει τις δύσκολες νύχτες.  Είναι πολύ κοινωνικός και μπορεί να σου αναπτύξει τις απόψεις του για πολλά θέματα, αν σχετίζονται με τα παιχνίδια φυσικά.  Στο μέλλον προβλέπεται να μένει με την μάνα του και να έχει την ίδια ασχολία, με σκοπό να συνεχίσουν το κάψιμο μέχρι το θάνατό του.

Ο υπερβολικά ευέξαπτος (Σάββας, Τζένη, Μαρία, Αναστασία – Γ2)
Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που θυμώνουν με το παραμικρό.  Πιστεύουν ότι έχουν πάντα δίκιο και δεν περιμένουν ποτέ να ακούσουν τι λένε οι άλλοι. Πετάει ο γάιδαρος;  Δεν με νοιάζει! Ας βγάλει φτερά… Δεν παραδέχονται τα λάθη τους και όλα τους φταίνε.  Θέλουν να επικρατεί η άποψή τους και δε δέχονται να τους αντιμιλήσει κάποιος.  Με αυτούς τους ανθρώπους είναι δύσκολο να συζητήσεις, πόσω μάλλον να ζήσεις κιόλας μαζί τους. Θα είσαστε σαν το σκύλο με τη γάτα. Φανταστείτε να μην έχετε βάλει πλυντήριο.  Θα σας αρχίσει στα μπινελίκια. Αυτό το παθαίνουν τις περισσότερες φορές λόγω του  άγχους που έχουν στην προσωπική τους ζωή αλλά και από άλλες δυσκολίες που συναντάνε στη ζωή τους.  Θα επιθυμούσαν μιαν άλλη ζωή, χωρίς δυσκολίες και άγχος, μια ήρεμη ζωή χωρίς νεύρα.  Για αυτούς τους ανθρώπους είναι δύσκολο να εργάζονται σωστά, επειδή όλες οι δουλείες έχουν τις κακουχίες τους και αυτοί τις συνδυάζουν κιόλας με νεύρα.

Ο τελειομανής (Κατερίνα, Χριστίνα, Άρης, Βασίλης – Γ2)
Καθώς – δεν – ξεκουράζεται στο σπίτι του, βράζει το κεφάλι του προσπαθώντας να σκεφτεί τι δεν είναι τέλειο.  Για αυτόν τίποτα δεν είναι τέλειο βέβαια.  Και όλοι εκνευρίζονται μαζί του απλώς και μόνο γιατί… θέλει να είναι όλα τέλεια.  Με την δουλειά του δεν είναι ποτέ ευχαριστημένος γιατί πιστεύει πάντα πως δεν έχει κάνει αρκετή καλή δουλειά.  Και στο σπίτι πρέπει να είναι όλα στην εντέλεια για αυτό τον λόγο δεν βγαίνει ποτέ έξω από αυτό.  Άλλωστε δεν υπάρχει ποτέ κάποιο μέρος «αρκετά καλό» με αποτέλεσμα να μην περνάει ποτέ καλά.

Η κολλημένη με τη μόδα (Άγγελος, Ελισάβετ, Έκτορας, Γιάννης – Γ2)
Συνεχώς αλλάζει. Ποτέ δεν ξέρεις πώς θα ντυθεί την επόμενη μέρα. Πώς συμπεριφέρεται. Ουσιαστικά δεν ξέρεις ποια είναι και ποια θα είναι.  Ό,τι καινούργιο κι αν εμφανιστεί στη μόδα, αυτή θα πάει πρώτη να το κάνει.  Και ό,τι κι αν πει η μόδα ότι είναι σωστό αυτή θα την πιστέψει.  Αν η μόδα πει να έχουμε το μαλλί πάνω, θα το έχει πάνω. Αν η μόδα λέει να φοράμε σκισμένα τζιν, αυτή θα πάρει όλα της τα τζιν και θα τα σκίσει.  Αν η μόδα λέει ότι τον Ιούνιο  οι γυναίκες θα πρέπει να ξυρίσουν τα μαλλιά τους αγορέ, αυτή  θα πάει να το κάνει.  Κι αν τελικά η μόδα πει να φορεθεί το παντελόνι μπλούζα και η μπλούζα παντελόνι, αυτή θα το κάνει γιατί πως μπορεί να μην είναι στη μόδα;
 Ο κουτσομπόλης  (Μανώλης Τ., Μαρίττα, Λαλίτα, Στέλλα, Χρυσή- Γ1)
Σε κάθε πόλη, σε κάθε γειτονιά, σε κάθε χωριό, σε κάθε γωνία του κόσμου, όπου κι αν πας, συναντάς έναν άνθρωπο που δείχνει υπερβολικά πολύ κοινωνικό ενδιαφέρον για οτιδήποτε συμβαίνει γύρω του.  Ονομάζεται κουτσομπόλης.  Καθημερινά συναντάμε διάφορες περιπτώσεις κουτσομπολιού.  Μπορεί να είναι η γειτόνισσα απέναντι ή ένα περιοδικό. Συναισθηματικά νοιώθουν μεγάλο δείκτη αυτοπεποίθησης όταν αισθάνονται ότι τραβάνε την προσοχή επειδή ξέρουν τα πάντα και μπορούν να κρίνουν τα πάντα. Για παράδειγμα, εάν εσύ κάνεις κάτι που δεν άρεσε στον άλλον ή ακόμα κι αν αντιμετωπίζεις μια κατάσταση διαφορετικά, θα δημιουργηθεί μια παράσταση διανθισμένη με αντιδράσεις και σχόλια αρνητικού περιεχομένου για το γεγονός,  είτε από νοσηρό ενδιαφέρον είτε από  το πικάντικο περιεχόμενο. Και το δυστύχημα και το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτό το «επάγγελμα» την σήμερον ημέρα δεν είναι υπό εξαφάνιση.

Ο κολλημένος με τη μπάλα μαθητής (Όλγα, Βασίλης, Δημήτρης, Κατερίνα – Γ1)
Όταν είμαστε στο σχολείο, υπάρχουν κάποιος, αγόρι συνήθως, που όταν συζητάμε θέματα που αφορούν το σχολείο ή την τάξη είναι τόσο κολλημένος με τη μπάλα που αρχίζει να μιλάει για το ποδόσφαιρο. Πόσα γκολ έβαλε στον προηγούμενο αγώνα που έπαιξε. Εάν τύχει να είναι κι άλλος κολλημένος θα αρχίσουν να λογομαχούν μεταξύ τους, όπου κι αν είναι, ακόμα και μέσα στην τάξη, ενώ ο καθηγητής διδάσκει. Το άτομο που είναι κολλημένο  με τη μπάλα σκέφτεται μόνο το ποδόσφαιρο. Παντού. Συχνά, κρατάει την μπάλα στα πόδια του και δίνει πάσες σε άλλους ακόμα και την ώρα του μαθήματος.  Με το που χτυπήσει το κουδούνι θα σηκωθεί ενώ ακόμα ο καθηγητής μιλάει και θα τρέξει στο γήπεδο για να παίξει μπάλα.  Συνήθως κατά την διάρκεια του παιχνιδιού τσακώνεται με τους άλλους κολλημένους για οτιδήποτε αφορά το παιχνίδι , αν ήταν φάουλ, αν ήταν πέναλτι ή αν τυχόν κάποιος από τους παίχτες της αντίπαλης ομάδας ψωνιστεί για ένα γκολ που έβαλε. Μετά αρχίζουν να βρίζονται.  Ο κολλημένος με τη μπάλα, αν δει καμιά παρέα κοριτσιών, θα ξεκινήσει να κάνει κόλπα για τις εντυπωσιάσει και να τα προσελκύσει. Αν έχει δει κανέναν αγώνα θα συζητάει με τους άλλους κολλημένους για κάθε φάση και για κάθε παίχτη όλη τη μέρα.

Ο τεμπέλης (Μοσχούλα, Αλέξανδρος, Μανώλης, Ζ. Αντώνης- Γ1)
Κάποιοι άνθρωποι κάνουν αρκετά πράγματα. Κι υπάρχουν κι οι τεμπέληδες.  Κι ένας τεμπέλης  κάνει πολλά πράγματα πάντως. Αρχικά δεν κάνει τίποτα, κάτι που είναι όσο να ΄ναι κουραστικό.  Επίσης ο τεμπέλης βαριέται που ζει και κάθεται όλη την μέρα. Μέχρι και σχολείο πάει, άλλο που δεν κάνει τίποτα, δεν διαβάζει και δεν τον ενδιαφέρουν τα μαθήματα. Κάθεται και παίζει όλη μέρα. Κι όταν αρχίζει κάτι , ποτέ δεν το τελειώνει.  Κάποιοι άλλοι κοιμούνται όλη τη μέρα και δεν τους ενδιαφέρει να κάνουν τίποτα. Κοιμούνται όρθιοι και στο σχολείο όταν είναι και δεν συμμετέχει στο μάθημα. Δεν είναι συνεργατικός τύπος και τα κάνει όλα για τον εαυτό του. Όταν του λένε να κάνει κάτι, ποτέ δεν το κάνει με την πρώτη. Πρέπει να του πουν πολλές φορές το ίδιο πράγμα.  Του αρέσει μόνο να κάθεται στον καναπέ όλη μέρα και να βλέπει τηλεόραση. Κάνει ό,τι τον συμφέρει και δεν δίνει σημασία στους τριγύρω του.  Γενικά, οι τεμπέληδες δεν κάνουν τίποτα. Κάθονται κλεισμένοι μέσα στο σπίτι τους και δεν τους ενδιαφέρει τι γίνεται έξω στον κόσμο.

Ο κολλημένος με το ποδόσφαιρο (Μάρτα, Μαρία, Νίκος, Μιχάλης- Γ1)
Στην εποχή μας υπάρχουν ακόμα αρκετοί άντρες που έχουν μεταξύ τους αρκετές συγκρούσεις για ένα άθλημα που λέγεται ποδόσφαιρο. Παρόλα αυτά, πιο σπάνια βέβαια, υπάρχουν και κάποιες γυναίκες που είναι παθιασμένες με αυτό το άθλημα και συγκρούονται μεταξύ τους.  Ένα τυπικό και συνηθισμένο χαρακτηριστικό των παθιασμένων με το ποδόσφαιρο  είναι ότι καθημερινά όλη τη μέρα βρίσκονται σε ένα γήπεδο. Τη μισή ζωή τους την περνάνε στο γήπεδο. Δεν τους αρέσει καθόλου να χάνουν  στους αγώνες και γενικά σε οτιδήποτε έχει να κάνει με το ποδόσφαιρο, που το βλέπουν ως την πραγματική οικογένειά τους. Αν χάσει έστω και μια φορά, η συμπεριφορά του ποδοσφαιράκια αλλάζει και γίνεται ένα ζώο που είναι έτοιμο να σε κατασπαράξει.  Μπορεί να σε βρίσει μόνο, αλλά μπορεί να φτάσει και ως τον ξυλοδαρμό. Όταν παίζει ποδόσφαιρο ο ίδιος ή ακόμα κι όταν βλέπει, θέλει να συγκεντρώνεται σε αυτό και θέλει την ησυχία του. Αλίμονό σου αν τον διακόψεις.  Μπορεί να γίνει υπερβολικά νευρικός! Στην καθημερινή του ζωή το ποδόσφαιρο είναι το μόνο που τον νοιάζει  και μιλάει ασταμάτητα μόνο για αυτό.  Κι όταν την πέφτει σε μια κοπέλα δεν λέει καν «ζαχαροπλάστης ήταν ο μπαμπάς σου;»… Πιθανότατα θα της πει: «Χθες η Μπάρτσα κέρδισε τη Ρεάλ.»

Ο σαρβαϊβοράκιας (Αναστασία, Γιώργος, Δέσποινα, Άγγελος- Γ1)
Ας μιλήσουμε λοιπόν για τον σαρβαϊβοράκια.  Ο σαρβαϊβοράκιας είναι εθισμένος στο Σαρβάιβορ.  Ξυπνάει και κοιμάται με μόνη σκέψη το τι θα γίνει στο επόμενο επεισόδιο.  Συνέχει μιλάει μόνο για αυτό. Ακόμα και στις ώρες του σχολείου οι σημειώσεις που κρατάει είναι για το ποιες  ώρες που θα βλέπει τα καινούργια  και ποιες τα παλιά, επειδή είναι όλη του η ζωή, όχι απλά η αγαπημένη του εκπομπή.   Δεν σταματάει να μιλάει για αυτό και για οτιδήποτε μιλάει θα φέρει ένα παράδειγμα που σχετίζεται με αυτό και μόνο.  Οι άλλοι άνθρωποι όταν τον βλέπουνε για πρώτη φορά νομίζουνε ότι είναι ένας άνθρωπος σαν όλους τους άλλους.  Αλλά μετά αρχίζει να μιλάει για το Σαρβάιβορ και προσπαθούν με τρόπο να του πουν να σταματήσει.  Δεν του φτάνει τωρινό Σαρβάιβορ. Είναι ικανός στις πέντε τα ξημερώματα να βλέπει Σαρβάιβορ Πανόραμα  με τους παλιούς παίχτες και μιλάει σε όλους για αυτό.  Είναι εθισμένος στην τηλεόραση και σε αυτό που βλέπει, με αποτέλεσμα να  μην έχει κάτι άλλο να πει. Και δεν καταλαβαίνει ότι είναι μειονέκτημα αυτό για κείνον γιατί τέτοιοι άνθρωποι δεν έχουν πολλούς φίλους. Είναι κι εθισμός με το διαδίκτυο… Κι ένα άλλο μειονέκτημα είναι που κάθεται και στεναχωριέται όταν βλέπει να χάνει η ομάδα του και παθαίνει κατάθλιψη για χαζούς λόγους.

4 σχόλια:

Έκτορας Κασιμάτης είπε...

Γιατί να διβάσει κάποιος στις διακοπες; (Πιστευω θα καταλάβετε αμέσως ποιος είμαι)

Έκτορας Κασιμάτης είπε...

γιατί δεν αναιβένει το σχόλιοοοοοοοοοοοο!!!!!!!! (Ektoras Orion)

Kakos Lykos είπε...

Τι να διαβάζει και σε ποιες διακοπές, Έκτορα; (Περί του σχολίου σου απάντησα δια ζώσης)

Έκτορας Κασιμάτης είπε...

αα.. Κατάλαβα.. Πρέπει να διαβάζω όλο το κείμενο τελικά