Την Τετάρτη 30 Απριλίου υλοποιήθηκε στο Μουσικό Σχολείο Ρόδου δειγματική διδασκαλία από τις φιλολόγους του σχολείου μας Αυγή Μπουντούρη και Χριστίνα Πολίτη.
Η δράση απευθυνόταν στους φιλολόγους των Γυμνασίων στα οποία την επιστημονική ευθύνη έχει η σύμβουλος φιλολόγων κύρια Κωνσταντίνα Καλαούζη αλλά και σε όποιον άλλο φιλόλογο του νησιού επιθυμούσε να παρευρεθεί. Οι εκπαιδευτικοί που είχαμε δηλώσει συμμετοχή παρακολουθήσαμε εντός της τάξης την εξαιρετική δίωρη διδασκαλία που πραγματοποίησαν η κυρία Πολίτη και η κυρία Μπουντούρη οι οποίες στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Γυμνασίου δίδαξαν μια συστάδα κειμένων αξιοποιώντας σειρά διδακτικών τεχνικών που προάγουν την δημιουργικότητα και την συνεργασία, βάσει του νέου Π.Σ. Στη δράση συμμετείχε η εικαστικός του σχολείου μας Ρένα Γρηγοριάδη, που σχεδίασε τα σύμβολα των ομάδων, και ομάδα παιδιών τα οποία έπαιξαν και τραγούδησαν τα μελοποιημένα ποιήματα, υπό τη διεύθυνση της μουσικού Μαρία Τριανταφύλλου.
Μετά την διδασκαλία ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των φιλόλογων που παρακολούθησαν τη διδασκαλία.
Πιο συγκεκριμένα το σχετικό ενημερωτικό σημείωμα των συναδέλφων που πραγματοποίησαν την διδασκαλία αναφέρει τα εξής:
"Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
πραγματοποιήθηκε δράση με τον τίτλο «Η Ελλάδα στην ποίηση και στη μουσική» με
στόχο την ανάδειξη και ενδυνάμωση καλώνπρακτικών αναφορικά με τη διδασκαλία του
μαθήματος.Εργαστήκαμε με τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, με τους οποίους
επεξεργαστήκαμε κατά τη διάρκεια των μαθημάτων μια σειρά ποιημάτων που
αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά του λαού μας και διαφορετικές πτυχές της
πατρίδας μας. Οι μαθητές μας εξασκήθηκαν στη δημιουργική γραφή, στην εκφραστική
ανάγνωση, στον εντοπισμό του ρυθμού των ποιημάτων και στην καλλιτεχνική έκφραση
με αφετηρία τα ποιήματα. Παράλληλα, οι μαθητές μας με τη βοήθεια των συναδέλφων
μουσικών εκπαιδευτικών, προσέγγισαν τα ποιήματα αυτά στη μελοποιημένη εκδοχή τους.
Στόχοι της δράσης ήταν:
· Η διδασκαλία ομόθεμων ποιημάτων στο πλαίσιο της συστάδας σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών.
· Η συνεργατική επεξεργασία
ποιημάτων ανά ομάδα.
· Η προώθηση της
αναγνωστικής ανταπόκρισης.
· Να αισθανθούν την ποίηση
όχι μόνο ως λεκτική εκφορά, αλλά και ως συναισθηματική και καλλιτεχνική
εμπειρία μέσω του διακαλλιτεχνικού διαλόγου (ζωγραφική, μουσική, λογοτεχνία).
· Να κατανοήσουν τη
μουσικότητα της ποίησης.
· Να απολαμβάνουν ακουστικά
τα κείμενα ως αναγνώσματα και στη μελοποιημένη, όταν υπάρχει, εκδοχή τους.
· Να χρησιμοποιούν με
αφετηρία τα κείμενα τη φαντασία τους για την παραγωγή δημιουργικού λόγου και
άλλων μορφών τέχνης καλλιεργώντας τη δημιουργική τους σκέψη και την αισθητική
τους αντίληψη.
Κατά την ολοκλήρωση της δράσης οι μαθητές ήταν σε θέση να αναγιγνώσκουν και να κατανοούν συνεργαζόμενοι τα ποιήματα, να εντοπίζουν παίζοντας τον ρυθμό τους και να συγκρίνουν διάφορα κείμενα εντοπίζοντας θεματικές ομοιότητες και διαφορές.
Επίσης, μέσα στη σχολική τάξη δημιουργήθηκε ατμόσφαιρα ενσυναίσθησης, επικοινωνιακής ελευθερίας και ψυχαγωγίας μέσω της εμπλοκής των μαθητών σε παιγνιώδεις δραστηριότητες.
Σ’ αυτό το σημείο να τονιστεί ότι η συγκεκριμένη δράση παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που διοργανώθηκε στον χώρο του σχολείου. Επίσης, πραγματοποιήθηκε δειγματική διδασκαλία με τη συμμετοχή άλλων φιλολόγων από άλλα σχολεία της Ρόδου με αφορμή τη συγκεκριμένη δράση.
"
Στόχοι της δράσης ήταν:
· Η διδασκαλία ομόθεμων ποιημάτων στο πλαίσιο της συστάδας σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών.
Κατά την ολοκλήρωση της δράσης οι μαθητές ήταν σε θέση να αναγιγνώσκουν και να κατανοούν συνεργαζόμενοι τα ποιήματα, να εντοπίζουν παίζοντας τον ρυθμό τους και να συγκρίνουν διάφορα κείμενα εντοπίζοντας θεματικές ομοιότητες και διαφορές.
Επίσης, μέσα στη σχολική τάξη δημιουργήθηκε ατμόσφαιρα ενσυναίσθησης, επικοινωνιακής ελευθερίας και ψυχαγωγίας μέσω της εμπλοκής των μαθητών σε παιγνιώδεις δραστηριότητες.
Σ’ αυτό το σημείο να τονιστεί ότι η συγκεκριμένη δράση παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που διοργανώθηκε στον χώρο του σχολείου. Επίσης, πραγματοποιήθηκε δειγματική διδασκαλία με τη συμμετοχή άλλων φιλολόγων από άλλα σχολεία της Ρόδου με αφορμή τη συγκεκριμένη δράση.
"
Σύμβολα των ομάδων (τα σκίτσα από την εικαστικό του σχολείου Ρένα Γρηγοριάδου, όπως αναφέρθηκε)
Παράγωγα των παιδιών
![]() |
Black poem 1 |
![]() |
Black poem 2 |
![]() |
Διάλογος με τον μικρό βοριά |
![]() |
Κολάζ |
![]() |
Το καλλίγραμμα της Μαρίας |
![]() |
Το καλλίγραμμα της Νεφέλης |
![]() |
Το καλλίγραμμα του Κωνσταντίνου και του Άγγελου |
![]() |
Το καλλίγραμμα του Χρήστου |
![]() |
Χαϊκού |
Φωτογραφίες
Για περισσότερα εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου