Οι μαθητές και οι μαθήτριες από το Β1 και το Β3 του Μουσικού Σχολείου Ρόδου γράφουν στα πλαίσια τους μαθήματος της Ιστορίας Β΄Γυμνασίου ποια γυναικεία προσωπικότητα στην οποία αναφέρεται το βιβλίο της τους άρεσε περισσότερο.
Ακολουθούν οι εργασίες των παιδιών... *
*Ο λόγος που δεν βλέπετε τίποτα είναι γιατί στην πραγματικότητα δεν υπάρχει καμία εργασία, πρόκειται για ένα τέχνασμα που αποσκοπούσε στο να μιλήσουμε για την παραδοσιακά υποβαθμισμένη θέση της γυναίκας στο μεγαλύτερο μέρος της ανθρώπινης Ιστορίας. Τα παιδιά όταν πήγαν να απαντήσουν την εργασία ανακάλυψαν (οκ, η Στέλλα το έπιασε από την αρχή ) ότι το βιβλίο τους δεν αναφέρει καμία γυναίκα. Κι εκείνες οι γυναίκες στις οποίες αναφέρθηκα εγώ κατά την διάρκεια των μαθημάτων για να περιγράψω το πλαίσιο του ιστορικούς γεγονότος το οποίο στεγνά αναφέρει το σχολικό βιβλίο είναι περιπτώσεις όπως οι Θεοδώρες (του...Ιουστινιανού και του... Θεόφιλου), η Θεοφανώ ή η Ειρήνη η Αθηναία, οι οποίες ενδύθηκαν "ανδρικά" χαρακτηριστικά και επιδόθηκαν σε βυζαντινισμούς για να διατηρήσουν ή να αποκτήσουν την εξουσία, "επαληθεύοντας" έτσι τα στερεότυπα για "γυναίκες αράχνες" και τέτοια. Επεκτείνοντας τα παραπάνω και την απουσία των γυναικών από την Ιστορία, σχολιάσαμε έπειτα την τάση της ιστορικής αφήγησης να αναφέρεται μόνο σε μεγάλα στρατιωτικά ή πολιτικά γεγονότα (από τα οποία προφανώς και απουσιάζουν οι γυναίκες λόγω της υποβαθμισμένης τους θέσης) και να μην αναφέρεται καθόλου στο πώς ζούσαν οι απλοί καθημερινοί άνθρωποι.
Δεν υπάρχουν, για την Ιστορία, αλλά είναι εδώ... (Ε, καλά, απλά ήθελα να βάλω κι ένα τραγούδι)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου