Για το "μπαρ"

Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!

(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)

Παρασκευή 28 Μαΐου 2021

Η ιστορία σε α 'πρόσωπο plus. Μέρος 2ον:Η κλασική εποχή (Από το Α3 του Μουσικού Σχολείου Ρόδου)

 Plus  γιατί εκτός από δημιουργικής γραφής η παρούσα εργασία περιλαμβάνει και ... δημιουργική ζωγραφική. 
 Οι μαθήτριες και οι μαθητές του Α3 έπρεπε να προσεγγίσουν την Ιστορία δημιουργικά. Κατά τα γνωστά, έπρεπε να επιλέξουν  από μια λίστα που τους είχε δοθεί (ή και κάτι δικό  τους σχετικό) ένα ιστορικό γεγονός  ή ένα ιστορικό πρόσωωπο, πραγματικό ή φανταστικό αλλά τοποθετημένο σε ρεαλιστικό ιστορικό πρόσωπο και να γράψουν σε πρώτο πρόσωπο κείμενα διαφόρων ειδών. Αυτή τη φορά ωστόσο είχαν την δυνατότητα, αντί κειμένου ζωγραφίσουν εμπνεόμενοι από κάποιο ιστορικό πρόσωπο ή γεγονός. (Θα ακολουθήσει παρόμοια εργασία των παιδιών της Α΄Λυκείου). 
Η σημερινές εργασίες είναι τοποθετημένες στην κλασική εποχή. 

Ας δούμε, λοιπόν, τις εργασίες  των παιδιών. 
Βασίλης: "Η ναυμαχία της Σαλαμίνας" 


Περιγράψτε τα συναισθήματά σας μετά από την παρακολούθηση μιας θεατρικής παράστασης ενός νέου συγγραφέα που λέγεται Ευριπίδης.

 Ελένη Κ.

13η ημέρα του Ελαφηβολιώνα

Έτος: 1ο της 92ης Ολυμπιάδος

      Σήμερα στα Διονύσια παρακολούθησα μια θεατρική παράσταση, μια τραγωδία που με συγκλόνισε. Λεγόταν «Ἑλένη». Μιλούσε για την Ωραία Ελένη, που τελικά δεν βρισκόταν στην Τροία, αλλά στην Αίγυπτο. Σύμφωνα με την παράσταση, η Ελένη που βρισκόταν στην Τροία και που για εκείνη έγινε ολόκληρος ο πόλεμος δεν ήταν τίποτα περισσότερο από ένα ψεύτικο είδωλο! Αυτό το γεγονός με παραξένεψε.

       Κανείς δεν θα μπορούσε να σκεφτεί ότι θα μπορούσε να έχει γίνει κάτι τέτοιο. Κανείς, εκτός από εκείνο τον συγγραφέα. Τι τετραπέρατος άνθρωπος!  Το όνομά του είναι Ευριπίδης, απ’ ό’τι θυμάμαι. Καινούργιος συγγραφέας. Καινούργιος και πολύ ταλαντούχος.

    Το έργο του με έκανε να αναρωτηθώ για πολλά πράγματα. Πρώτο και κυριότερο, ο πόλεμος· κατάλαβα περισσότερο από ποτέ τα δεινά που μας προκαλούν οι πόλεμοι. Όχι μόνο αυτός που γίνεται τώρα, η πανωλεθρία που έγινε στη Σικελία, αλλά όλοι ανεξαιρέτως.

       Γιατί πρέπει να γίνονται πόλεμοι; Γιατί πρέπει οι άνθρωποι να πεθαίνουν έτσι, μακριά από τα σπίτια τους και τις οικογένειές τους; Γιατί πρέπει να αποδεκατιζόμαστε, να θρηνούμε τόσος νεκρούς, για να εκπληρώνουμε τις επιθυμίες άλλων; Γιατί; Μήπως και αυτός ο πόλεμος γίνεται απλά για ένα είδωλο, όπως ο Τρωικός; Για ένα τίποτα;

Τελικά, τι είναι αλήθεια και τι ψέμα; Τι είναι είδωλο και τι πραγματικότητα; Και ποια είναι η διαφορά μεταξύ τους;

Πόσα ερωτήματα που θα μείνουν αναπάντητα… Πόσες απορίες που θα ξεχαστούν με τον καιρό, με τους πολέμους που θα ακολουθήσουν.. Γιατί σίγουρα θα ακολουθήσουν… Δεν αλλάζει εύκολα ο κόσμος …

 (Να και οι εντυπώσεις του Ισάακ από μια παράσταση τραγωδίας του Ευριπίδη, επενδυμένη με ζωγραφιές  εμπνευσμένες από τη "Ελένη" παλιών αγαπημένων παιδιών )

Δημήτρης Χ. :Αλέξανδρος και Βουκεφάλας

Είστε αντιπρόσωπος ελληνικής πόλης στο συνέδριο της Δηλιακής Συμμαχίας και προσπαθείτε να πείσετε τις άλλες πόλεις ότι αν δεν προσέξουν οι Αθηναίοι θα εγκαταστήσουν ηγεμονικό καθεστώς και θα τους υποδουλώσουν ουσιαστικά.

 Γιάννης

Καλησπέρα αγαπητοί αντιπρόσωποι και μέλη της Δηλιακής Συμμαχίας,

Θα ήθελα να σας μιλήσω για ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που αφορά όλα τα μέλη της Δηλιακής Συμμαχίας. Ως αντιπρόσωπος της πόλης κράτους της  Κω στη Δηλιακή Συμμαχία, θέλω να  σας αναφέρω κάτι πολύ σημαντικό και σας ζητώ να δράσουμε. Το ζήτημα αυτό είναι η αλαζονική και ηγεμονική στάση που έχει αποκτήσει η Αθήνα το τελευταίο διάστημα. Με τον θάνατο του δίκαιου Αθηναίου Αριστείδη και την εξορία του Θεμιστοκλή με την κατηγορία μηδισμού, η Αθήνα μας εξαναγκάζει να προσφέρουμε μόνο χρήματα και όχι άνδρες και πλοία όπως συνηθίζαμε. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι πόλεις οι οποίες δεν έχουν αρκετά χρήματα να εξαναγκάζονται να προσφέρουν στη Συμμαχία ακόμη και τα λιγοστά χρήματα που διαθέτουν και έτσι σιγά σιγά να πτωχεύουν. Επιπλέον, ο Κίμων κάνει κινήσεις για να διευρύνει την συμμαχία και σε άλλες πόλεις, κάτι το οποίο μπορεί να φαίνεται καλό, όμως αυτό κατά την γνώμη μου, σημαίνει ότι θέλει να την επεκτείνει για να μας εκμεταλλεύεται και να παίρνει περισσότερα χρήματα. Δεν θα αργήσει η στιγμή που θα μεταφέρει και το ταμείο από την Δήλο στην Αθήνα, ώστε να έχει τα χρήματα μας και τον γενικό έλεγχο όλων των πόλεων. Μας εκμεταλλεύονται. Θέλουν να μας υποδουλώσουν και να είναι η κυρίαρχη πόλη ολόκληρης της Ελλάδας. Δεν πρέπει πότε να ξεχνάμε ότι η συμμαχία δεν φτιάχτηκε με σκοπό την υποδούλωσή μας αλλά με σκοπό την διενέργεια κοινών πολεμικών επιχειρήσεων εναντίων των Περσών, ώστε να τους αποθαρρύνουμε από κάθε δική τους απόπειρα εκστρατείας εναντίων της Ελλάδας. Μάλιστα, ένας από τους όρους που μας είχε προτείνει ο Αριστείδης ο Δίκαιος, και εν τέλει ψηφίστηκε από όλους μας, είναι ότι στην Αθηναϊκή Συμμαχία υπάρχουν ισότιμα και ανεξάρτητα κράτη που διατηρούν την αυτονομία τους. Επομένως, απαγορεύεται να μας εκμεταλλεύεται και να μας επιβάλλει αυθαίρετα νόμους. Αν, λοιπόν, δεν προσέξουμε και δεν κινητοποιηθούμε, η Αθήνα αργά ή γρήγορα θα εγκαταστήσει ηγεμονικό καθεστώς και ουσιαστικά θα μας υποδουλώσει. Πρέπει να δράσουμε. Να ενεργήσουμε ανάλογα. Δεν πρέπει να δεχόμαστε την αφαίρεση της ελευθερίας και της αυτονομίας μας. Δεν πρέπει να δεχόμαστε τη στέρηση των δικαιωμάτων μας, αλλά ούτε και τη Αθήνα να γίνει κυρίαρχη πόλη, μετατρέποντας τη Δηλιακή συμμαχία σε Αθηναϊκή ηγεμονία. Σύντομα, μπορεί να υπάρξουν πιο βίαια, πιο επώδυνα, πιο ισχυρά και πιο άσχημα μέτρα. Ας προσέξουμε και ας δράσουμε για το καλό όλων μας.

 

Η Καλλιπάτειρα απαιτεί από τους Ελλανοδίκες να την αφήσουν να δει τους Ολυμπιακούς Αγώνες παρόλο που είναι γυναίκα.

Λορέντζος 

Aρχόντισσα Ροδίτισσα, πώς μπήκες;
Γυναίκες διώχνει μια συνήθεια αρχαία
εδώθε.* - Έχω εν' ανίψι, τον Ευκλέα,
τρί' αδέρφια, γιο πατέρα ολυμπιονίκες·

να με αφήσετε πρέπει, Ελλανοδίκες,
κι εγώ να καμαρώσω μες στα ωραία
κορμιά, που για τ' αγρίλι* του Ηρακλέα
παλεύουν, θιαμαστές* ψυχές αντρίκιες.

Με τις άλλες γυναίκες δεν είμ' όμοια·
στον αιώνα το σόι μου θα φαντάζει
με της αντρειάς τα αμάραντα προνόμια.

Με μάλαμα* γραμμένος το δοξάζει
σ' αστραφτερό κατεβατό μαρμάρου*
ύμνος χρυσός τ' αθάνατου Πινδάρου!*

Σταματία: "Αγγείο"

Θαρρενός

 Μέλη και φίλοι της Δηλιακής Συμμαχίας, ξέρετε πως νιώθω για τις πόλεις της συμμαχίας μας, μα σας προειδοποιώ.

Η Αθήνα είναι μια τεράστια δύναμη και σίγουρα βοηθά στα οικονομικά και πολεμικά θέματα που υπάρχουν αλλά έχω παρατηρήσει πολύ εγωιστικές αποφάσεις από το μέρος της. Το γεγονός πως θέλουν το ταμείο όλο δικό τους και πως δεν νοιάζονται και πολύ για το τι θα γίνει σε εμάς είναι πολύ ύποπτο.

Για αυτό προσέξτε, οι Αθηναίοι κατά την γνώμη μου δεν είναι έμπιστοι αυτή τη στιγμή,  οπότε και για να αποφύγουμε την ανάπτυξη της  αθηναϊκής  δύναμης,  πρέπει να τους δίνουμε λιγότερη ελευθερία. Επίσης μην τους αφήνετε να χρησιμοποιούν τους Πέρσες σαν δικαιολογία. Ευχαριστώ 

Μαρίνα: "Μέγας Αλέξανδρος"

 Πάρτε συνέντευξη από μια ιστορική προσωπικότητα,  υπαρκτή ή υποθετική.

Αθηνά

Συνέντευξη στον Περικλή

Εγώ : Καλημέρα! Λέγομαι Αθηνά και θα ήθελα να σας κάτω μια συνέντευξη . Θα μπορούσα;

Περικλής : Βέβαίως,  δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα!

Εγώ :Ευχαριστώ! Λοιπόν ας ξεκινήσουμε!

Εγώ : Στα παλιά τα χρόνια δεν υπήρχε ηλεκτρισμός σωστά; Άμα χρειαζόμασταν φως είχατε λάμπες πετρελαίου και κεριά.

Περικλής: Ναι,  σωστά δεν είχαμε ούτε φως, ούτε ηλεκτρισμό , ούτε αυτές τις υπερσύγχρονες συσκευές που έχετε.

Εγώ : Είχατε λάβει ποτέ μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες;

Περικλής: Όχι βέβαια,  αυτά ήταν για γυμνασμένους και εγώ φυσικά δεν ήμουν και στην καλύτερη κατάσταση.

Εγώ : Ήσασταν ένας σπουδαίος ρήτορας και στρατιωτικός και πολεμήσατε και στον Πελοποννησιακό Πόλεμο;

Περικλής : Ναι,  έτσι με λέγανε «ο σπουδαίος  ας ρήτωρ» . Είχα πάρει μέρος και στον Πελοποννησιακό Πόλεμο  . Ήταν πολύ δύσκολα τότε . Όχι σαν τώρα που τα έχετε όλα έτοιμα. Τότε δεν υπήρχαν μαγαζιά , κτλ.

Εγώ : Μάλιστα , μια τελευταία ερώτηση πριν φύγετε . Παλιά,  τα σπίτια πως ήταν ;

Περικλής: Τα σπίτια παλιά ήταν διαφόρων μεγεθών όπως και τώρα, απλά ήταν διαφορετικά διακοσμημένα, είχαν αγγεία, πιάτα  με σχέδια όπως και των αγγείων  , αυτά.

Εγώ : Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας!  

Περικλής : Εγώ ευχαριστώ γιατί με έκανες να θυμηθώ τα παλιά ωραία, ξέγνοιαστα χρόνια!!

Αναστασία: "Καθημερινή ζωή"

 Αλέξης

Συνέντευξη στον Μέγα Αλέξανδρο

-Καλησπέρα Μέγα Αλέξανδρε!

-Καλησπέρα!

-Έχω ταξιδέψει από το μέλλον για να έρθω εδώ να σε βρω. Σήμερα είναι 324 π.Χ. .Εγώ έρχομαι από το 2021 μ.Χ., είμαι από την Ελλάδα και μπορώ να σου πω ότι ποτέ ξανά δεν θα είναι η Ελλάδα τόσο μεγάλη όσο την έχεις επεκτείνει εσύ. Για αυτό θα σε παρακαλούσα αν μπορούσες να σου κάνω λίγες ερωτήσεις.

-Πρώτα από όλα ,νοιώθω πάρα πολύ υπερήφανος που έχω καταφέρει να επεκτείνω τα σύνορα περισσότερο από ποτέ και αν είναι αλήθεια αυτό, νοιώθω εξίσου ωραία για την γνώμη που έχει ο πατέρας μου για εμένα από εκεί που με βλέπει αυτήν την στιγμή .Μπορείς να αρχίσεις τον λόγο σου.

-Χαίρομαι πολύ για το πως νοιώθεις .Επειδή το όνομά σου είναι από τα πρώτα ονόματα που έρχονται στο μυαλό κάποιου όταν ακούει την λέξη Μακεδονία ,μπορείς να μας εξηγήσεις το πώς κατάφερες να κατακτήσεις τον μισό γνωστό για εσένα κόσμο;

-Λοιπόν, πρώτα από όλα, έγινα βασιλιάς σε μικρή ηλικία. Μόλις έγινα όμως βασιλιάς, επειδή ήξερα ότι υπήρχαν πολιτικές εκκρεμότητες που είχε αφήσει ο πατέρας μου,τις τακτοποίησα και ακριβώς μετά στόχος μου ήταν να πραγματοποιήσω τα όνειρα που είχε ο αδικοχαμένος πατέρας μου. Ξέρω ότι έχουμε έναν από τους καλύτερους στρατούς, πολύ πιθανόν και τον καλύτερο, και με αυτό το πλεονέκτημα έκανα εκστρατεία στην Περσία . Έτσι θα νοιώθαμε περισσότερο ασφαλείς και θα επεκτεινόταν η χώρα . Έτσι και έγινε και καταφέραμε να κυριεύσουμε την Μικρά Ασία. Η δεύτερη σύγκρουση έγινε στην πεδιάδα της Ισσού, όπου και πάλι νικήσαμε. Αφού τότε είχε ηττηθεί ο βασιλιάς τους, υποχώρησαν και με άφησαν να κυριαρχήσω τις πιο μέσα πόλεις. Αφού κατέλαβα την Φοινίκη, κατέβηκα προς την Αίγυπτο. Εκεί ίδρυσα μια πόλη και την ονόμασα Αλεξάνδρεια .

-Ωραία. Αλλά είσαι από τους  μόνους ανθρώπους που θα μπορούσε να πάρει αυτήν την απόφαση και να κάνει κάτι τόσο ακραίο.

-Όπως ανέφερα και πριν, σκοπός μου ήταν να κάνω πραγματικότητα τα όνειρα του πατέρα μου και με τον στρατό που είχε χτίσει τίποτα δεν ήταν αδύνατο. Απλά ό,τι εμπόδιο είχα, όσους πολέμους και να έκανα, ποτέ δεν θα τα παρατούσα ξέροντας ότι αυτό που έχω καταφέρει, δεν το έχω ξαναδεί .

-Αυτό που έχεις κάνει είναι άξιο θαυμασμού και ούτε εγώ δεν το έχω ξαναδεί και μπράβο για το θάρρος και την τόλμη που είχες μέχρι να τα καταφέρεις. Στις μέρες που ζω εγώ, το όνομά σου είναι σπουδαίο .Ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο που αφιέρωσες.

-Παρακαλώ.

Μαρία: "Ο Αλέξανδρος κόβει τον γόρδιο δεσμό"

 Είστε στρατιώτης του Μεγαλέξανδρου και στέλνετε επιστολή από τα βάθη της Ανατολής στην μάνα ή την γυναίκα σας στην Ελλάδα.

Νεφέλη

    Αγαπητή μου μητέρα,

Ήξερα πως δεν θα το μετάνιωνα. Ο Μεγαλέξανδρος διαφέρει πολύ από τους υπόλοιπους αρχηγούς. Ούτε μια ήττα, μητέρα, ούτε μια. Παρά αυτά όμως, είναι αγαπητός και  απ’ τους ίδιους του τους εχθρούς! Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείς όσο ο Μεγαλέξανδρος ζει και βασιλεύει. Είμαστε φιλικοί προς τους «εχθρούς» μας και μας ανταποδίδουν τα ίδια  κι εκείνοι. Θα επιστρέψω όσο το δυνατόν συντομότερα, μου έλειψες πολύ, Ανυπομονώ να σε δω!

Με αγάπη, ο γιός σου. 

Μαργαρίτα: "Τα εγκαίνια του Παρθενώνα"


Σπύρος

Αγαπητή μου μητέρα,

όπως σου είχα γράψει την τελευταία φορά είμαι εδώ με τα αλλά τα παιδιά. Μετά από παρά πολλές δύσκολες μάχες που έχουμε περάσει και πάρα πολύ δρόμο που έχουμε διανύσει συνεχίζουμε ακάθεκτα την πορεία μας. Παρόλα αυτά έχω δυσάρεστα νέα. Έχουμε πάρα πολλούς τραυματίες και ακόμα περισσότερους νεκρούς. Δυστυχώς ένας από αυτός ήταν και ο Κλεόβουλος, ο γείτονάς μας. Ο ξακουστός Μέγας Αλέξανδρος μας υποσχέθηκε ότι όταν τελειώσει όλο αυτό θα έχουμε δόξα και πλούτη. Επίσης, κάτι που ξέχασα να σου πω την προηγούμενη φορά που σου έγραψα είναι ότι έφτιαξαν  μια πόλη στην Αίγυπτο και την ονόμασαν Αλεξάνδρεια από το όνομα του Μέγα Αλέξανδρου. Η συνθήκες  διαβίωσης είναι δύσκολες,  επειδή χρειάζεται να μετακινούμαστε συχνά. Πάντως μετά από τόσο καιρό όλοι εδώ πέρα είμαστε κουρασμένοι και εξαθλιωμένοι. Ό,τι και να γίνει να ξέρεις ότι θα σε αγαπώ και να πεις και στην γυναίκα μου και τα παιδιά μου ότι τα αγαπώ επίσης.

Με πολλή αγάπη ο γιός σου.

Μυρσίνη: "Αρχαίος ναός"

 

Είστε Ροδίτης μαθητής και έχετε πάει πενθήμερη στην Αθήνα την εποχή που έχουν τελειώσει τα έργα του Περικλή στην Ακρόπολη. Γράψτε τις εντυπώσεις  από την Ακρόπολη για έναν άρρωστο συμμαθητή σας που δεν ήρθε στην εκδρομή.

 Φαίη

Αγαπητή μου Ευρυδίκη,

Λυπάμαι πολύ που δεν ήρθες μαζί μας στην εκδρομή στην Αθήνα και γι’ αυτό σου γράφω αυτό το μήνυμα για να σου πω τις εντυπώσεις μου από την Αθήνα και πιο συγκεκριμένα από την Ακρόπολη. Όταν φτάσαμε,  για να μπούμε μέσα περάσαμε από την μνημειακή είσοδο, τα Προπύλαια, και μόλις μπήκαμε μας είπαν ότι τα μνημεία της Ακρόπολης είναι κατασκευασμένα από πεντελικό μάρμαρο και χτίστηκαν τώρα υπό την εποπτεία του Περικλή.  Και ότι ο Παρθενώνας ήταν αφιέρωμα στη θεά Αθηνά και χτίστηκε από τους αρχιτέκτονες Ικτίνο και Καλλικράτη . Ήταν όλα εντυπωσιακά αλλά αυτά που μου τράβηξαν την προσοχή λίγο περισσότερο ήταν οι Καρυάτιδες που βρίσκονται στο Ερέχθειο,  που είναι ένας από τους τρείς  ναούς και το άγαλμα της Προμάχου Αθηνάς που βρίσκεται μεταξύ των Προπυλαίων και του Ερεχθείου. Ελπίζω,  μόλις το διαβάσεις το γράμμα μου να ένιωσες ότι ήσουν και εσύ μαζί μας και ήρθες κανονικά στην εκδρομή , παρόλο που δεν ήρθες λόγω της ίωσης . Σου εύχομαι περαστικά καλή ανάρρωση και να γίνεις καλά και όταν ξαναπάμε εκδρομή στην Αθήνα για να δούμε την Ακρόπολη να έρθεις και εσύ .

Είστε Αθηναίος στα χρόνια της πανδημίας που έπληξε την Αθήνα στην αρχή του Πελοποννησιακού Πολέμου και γράφετε τα συναισθήματά σας. 

Σείριος 


Φιλίπ:"Ο Περικλής αγορεύει στην Πνύκα"



(Ο Ισάακ, ο Λορέντζος και ο Φιλίπ είναι από άλλες τάξεις, παλιά) 



Δεν υπάρχουν σχόλια: