Για το "μπαρ"

Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!

(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)

Παρασκευή 28 Απριλίου 2017

Πριν ξημερώσει σε χάνω /Φεύγω, τώρα φεύγω: Το ημερολόγιο της Καλυψως και του Οδυσσέα

   Το βράδυ μετά την επίσκεψη του Ερμή στο νησί της Καλυψώς  είναι δραματουργικά το τελευταίο βράδυ του Οδυσσέα με την Καλυψώ και της Καλυψώς με τον Οδυσσέα. (Λέω δραματουργικά γιατί τις τέσσερις μέρες που κατασκευάζει ο Οδυσσέας την σχεδία προφανώς βρίσκονται.)
  Είναι το βράδυ που διαδραματίζονται οι τελευταίες σκηνές και πέφτουν οι τίτλοι τέλους στην εφτάχρονη  it's-copmlicated- σχέση του Οδυσσέα και της Καλυψώς. Η Καλυψώ μετά την αποτυχημένη τελευταία της προσπάθεια να τον πείσει να μείνει με τη θέληση του τάζοντας του αθανασία και αιώνια νεότητα στον επίγειο παράδεισο που αποτελεί το νησί του, πρέπει να συμφιλιωθεί πια με την ιδέα της απώλειας του αγαπημένου τους μετά από αυτήν τη τελευταία νύχτα, καθώς πριν ξημερώσει τον χάνει...

    Κι ο Οδυσσέας, αρνούμενος για τον κόσμο των ανθρώπων τον κόσμο των θεών που του προσφέρει η Καλυψώ κι επιβεβαιώνοντας τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα της  Οδύσσειας, μπορεί να απολαύσει τις τελευταίες του στιγμές σ΄αυτόν τον επίγειο παράδεισο χωρίς να χρειάζεται να οδύρεται στην ακροθαλασσιά, εφόσον φεύγει, τώρα φεύγει...

(Τα συντρίμμια θα τα βρεις μπροστά σου, Οδυσσέα αγόρι μου! Πες αλεύρι! Ο Ποσειδώνας σε γυρεύει...)
  Εν πάση περιπτώσει, την ώρα που ο η Καλυψώ και ο Οδυσσέας κοιμόταν, οι μαθητές του Α1 του Μουσικού Σχολείου Ρόδου (και όσοι από τους μαθητές του Α3 ήθελαν) χρησιμοποίησαν την γνωστή πια σκουληκότρυπα-χρονομηχανή που γειτνιάζει με το ιστολόγιο και υπέκλεψαν τις ημερολογιακές καταχωρήσεις εκείνης της μέρας, τα αγόρια  του Οδυσσέα και τα κορίτσια της Καλυψώς... Για να δούμε λοιπόν τι γράψανε...

Σταμάτης Α1
Αγαπητό μου ημερολόγιο
Σήμερα με περίμενε μια αναπάντεχη έκπληξη. Η Καλυψώ μου έδωσε την ευκαιρία να διαλέξω αν θέλω να μείνω για πάντα κοντά της, προστατευμένος από τα πάθη μου με περιμένουν εάν φύγω, αθάνατος και να χαίρομαι την ομορφιά ή αν προτιμώ να επιστρέψω στην αγαπημένη μου Ιθάκη πλάι στους δικούς μου. Είναι μια δύσκολη απόφαση για μένα γιατί δεν την πολυπιστεύω. Πώς γίνεται να άλλαξε γνώμη τόσο ξαφνικά; Μήπως σκέφτεται κακό για μένα; Πιστεύω πως πρέπει να την εμπιστευτώ όμως. Είναι η μόνη μου ευκαιρία να γυρίσω πίσω.

Άννα Α3
Χθες είχε έρθει  με εντολή του Δία ο Ερμής με το χρυσό ραβδί. Μου είπε πως πρέπει να στείλω τον Οδυσσέα στην Ιθάκη. Μόλις το άκουσα αυτό πήγε να ραγίσει η καρδιά μου. Σήμερα ήμουν ακόμα πολύ στεναχωρημένη αλλά όταν πήγα να βρω τον αγαπημένου Οδυσσέα, κατάλαβα πως είναι η μοίρα του. Δεν μπορώ να τον βλέπω πια να στεναχωριέται. Αλλά θέλω να μείνει μαζί μου. Όμως είναι και η εντολή του Δία... Πήγα και του είπα τι έπρεπε να γίνει. Φυσικά του είπα πως ήταν δική μου απόφαση. Δεν θέλω να με θυμάται με κακία.Δεν είχε την αντίδραση που φανταζόμουνα. Μου απάντησε, πολύ σκεφτικός, πως δε με πιστεύει και πως σκοπεύω μόνο  το κακό του.  Στεναχωρήθηκα αρκετά. Πώς  μετά από εφτά χρόνια  δεν με εμπιστεύεται ακόμα; Ύστερα, με ανάγκασε να ορκιστώ πως δεν σκοπεύω να του κάνω κακό. Έκατσα τότε στη σπηλιά και άρχισα να κλαίω. Ήρθε και η φίλη μου η Νεφέλη και μου έλεγε πως θα βρω κάποιον καλύτερο που θα με αγαπάει από μόνος του. Μου εξήγησε πως δεν υπάρχει μονομερής αγάπη και πως δεν γίνεται με το ζόρι να αγαπάει ο ένας τον άλλο. Διότι δεν ήθελα να με θυμάται με κακία, του ετοίμασα ένα δείπνο. Για μια τελευταία φορά προσπάθησα να τον πείσω να μείνει μαζί μου, αλλά, δυστυχώς, απέρριψε την πρόταση μου με τα γλυκά του λόγια. Η Νεφέλη είχε δίκιο. Αλλά δεν μπορώ να τον χάσω... Μετά το δείπνο, ανέβηκα στη σπηλιά. Ο Οδυσσέας είναι ακόμα έξω. Σκέφτομαι τι θα κάνω. Πρέπει να τον αφήσω...

Σάββας Π.  Α3
Σήμερα, όπως και κάθε μέρα, έκλαιγα σε ένα βράχο κοιτώντας το πέλαγο. Αλλά ήρθε η Καλυψώ και μου είπε πως μπορώ να φύγω. Μου φάνηκε περίεργο και της είπα να μου  δώσει όρκο ότι δεν θέλει το κακό μου. Αφού μου έδωσε όρκο με πήγε πάλι στη σπηλιά και μου έστρωσε τραπέζι και μετά πέσαμε για ύπνο. 

Ειρήνη Ασ. Α3 
Αγαπητό μου ημερολόγιο
Σήμερα έγινα πολλά και είμαι πολύ στεναχωρημένη. Πρώτα απ΄όλα, το πιο συνταρακτικό γεγονός, που ήταν και το πι στενάχωρο,  ήταν  η άφιξη του Ερμή στο νησί μου, που - για κακή μου μοίρα- μου μετέφερε την απόφαση του παντοδύναμου Δία σχετικά με το θέμα του Οδυσσέα. Η απόφασή του είναι να γυρίσει ο Οδυσσέας στην πατρίδα του. Μόλις το άκουσα αυτά τα λόγια, μια θλίψη κυρίευσε την ψυχή μου. Αλλά δεν γίνεται να φέρει κανείς αντίρρηση στον παντοδύναμο Δία! Οπότε το πήρα απόφαση και το ανακοίνωσα στον Οδυσσέα. Σήμερα είναι η τελευταία βραδιά του Οδυσσέα στο νησί μου...
Αχ και να μπορούσα να τα αλλάξω όλα!

Παναγιώτης Σ. Α1
Αγαπημένο μου ημερολόγιο
Σήμερα η μέρα μου ήταν κουραστική. Γενικά οι μέρες μου το τελευταίο καιρό ήταν κουραστικές, γιατί έχω εγκλωβιστεί, να το πω έτσι, στο νησί της Καλυψώς. Και σήμερα πήγα στο ακρογιάλι να καθίσω και να  ηρεμήσω κι ήμουν έτοιμος να βάλω τα κλάματα σκεφτόμενος την πατρίδα μου. Θέλω πολύ να γυρίσω αλλά δε με άφηνε η Καλυψώ. Σήμερα ξαφνικά είπε ότι θα με αφήσει αλλά ακόμα επιμένει αφού  μετά πήγε να με αναγκάσει να επιλέξω ανάμεσα σε κείνη και τη γυναίκα μου. Κι εγώ της είπα ότι αγαπάω την πατρίδα μου.  Αυτά αγαπητό μου ημερολόγιο θα τα πούμε ξανά αύριο...

Ματένια Α3
Αγαπημένο μου ημερολόγιο
Σήμερα είναι το τελευταίο μου βράδυ με τον Οδυσσέα. Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλω να φύγει και θα τον κρατούσα εδώ, αλλά με διέταξαν οι θεοί. Το κόλπο μου βγήκε αποτυχία. Δεν τον συγκίνησε καθόλου. Του έβαλα σκέψεις δηλαδή, αλλά έχει φάει κόλλημα με την Πηνελόπη. Σιγά την θεά... Πρώτον, δεν είναι καν θεά, είναι μια θνητή ασχημόφατσα. Εγώ είμαι πολύ καλύτερη και μπορώ να δώσω στον Οδυσσέα ό,τι ζητήσει. Δηλαδή σχεδόν ό,τι ζητήσει. Το μόνο που δεν μπορώ να του δώσω είναι η επιστροφή του. Ας τα ξεχάσω όμως αυτά κι ας συγκεντρωθώ στον Οδυσσέα. Ας χαρώ την τελευταία νύχτα...
 Καλυψώ
Kisses 👄👄



Μάριος Α3
Σήμερα το πρωί, όπως πάντα, καθόμουν στην ακρογιαλιά και αγνάντευα το πέλαγος. Νοσταλγούσα εκείνες τις μέρες στην Ιθάκη που καθόμουν και κοίταγα τη θάλασσα κι αναρωτιόμουν αν θα κάνω πότε ένα μεγάλο ταξίδι, ώστε να ανακαλύψω νέους πολιτισμούς, τρόπους ζωής, μια μεγάλη περιπέτεια... Πού να ΄ξερα όμως τότε τι με περίμενε, να είμαι εγκλωβισμένος  σε ένα νησί, χωρίς τρόπο διαφυγής.  Λίγα λεπτά αργότερα η Καλυψώ με πλησίασε και μου είπε πως αν το επιθυμούσα θα μπορούσα να φύγω και να γυρίσω στην πατρίδα. Ξαφνιάστηκα, δεν περίμενα ποτέ να έρθει αυτή η στιγμή. Όμως στο  βλέμμα της μπορούσα να διακρίνω την ταραχή. Τότε σκέφτηκα πως με βαρέθηκε και ήθελε να με ξεφορτωθεί. Στην συνέχεια όμως με  διαβεβαίωσε πως δεν έχει στο νου τίποτα τέτοιο.

Ειρήνη Αρ. Α3 
Σήμερα ήταν μια πολύ στενάχωρη μέρα. Πλησιάζει η στιγμή που θα αποχωριστώ τον αγαπημένο μου Οδυσσέα. Όλη τη νύχτα σκεφτόμουν ότι μπορεί να έκανε λάθος που επέλεξε να φύγει. Τι άλλο θα αντιμετωπίσει άραγε μέχρι να φτάσει στην πατρίδα του, τον μεγάλο του πόθο; Οι θεοί άραγε θα του σταθούν στα εμπόδια; Με βαριά καρδιά του έδωσα τα εργαλεία να φτιάξει την σχεδία! Αυτός τα πήρε με ευχαρίστηση και όλη την μέρα έφτιαχνε τη σχεδία. Μαστόρευε από το πρωί ως το βράδυ και το μυαλό του ταξίδευε ήδη στο δρόμο του γυρισμού...


Τηλέμαχος Α3
Αγαπητό μου ημερολόγιο
Σήμερα η Καλυψώ έκανε κάτι παράξενο. Μου είπε ότι εάν θέλω μπορώ να φύγω. Αν και την υποπτεύθηκα, έλεγε την αλήθεια.  Από αύριο θα ξεκινήσω να φτιάχνω τη σχεδία και ίσως τελικά φτάσω σε σένα, όμορφό μου νησί. Αν οι θεοί με πετάξουν πάλι στο κύμα, θα αντέξω, όπως άντεξα και τα εφτά χρόνια σ΄αυτό το νησί.  Πάντως η Καλυψώ με έσωσε και θα την θυμάμαι! 

Αναστασία Β. Α3
Η  τελευταία μας νύχτα. Δεν κατάλαβα πως φτάσαμε ως εδώ. Μόνο βλέπω το αποτέλεσμα... Μαχαιριά στην καρδιά μου η απόφαση των θεών να τον αφήσω να φύγει. Κι εκείνος κλεισμένος για άλλη μια φορά στην άβυσσο της ψυχής και της σκέψης του και εγώ απ΄ έξω.  Όλες τις άμυνες τις έριξα για να είμαι μαζί του, έστω για ακόμα μια νύχτα, την τελευταία μας νύχτα, που το ξέρω πως ποτέ δεν ήταν, δεν είναι και δεν θα είναι δικός μου. Ένα τελευταίο χάδι, ένα φιλί, για να τον κρατήσω σαν μια δυνατή ανάμνηση... Ναι, θα τον βοηθήσω να πάει εκεί που ανήκει και εκεί που ο ίδιος επιθυμεί. 

Νίκος Κατ. Α3
Αγαπητό μου ημερολόγιο
Σήμερα έγινε το πιο απίστευτο Δεν το έχω ξαναζήσει! Η Καλυψώ με αφήνει να φύγω!!! Επιτέλους! Αμέτρητα χρόνια περίμενα κι ευτυχώς... Εγώ δεν την πίεζα να φύγω τώρα, αλλά την άφηνα κάνει ό,τι θέλει, Γιατί αλλιώς λογικά θα άλλαζε γνώμη... Καληνύχτα! 

Αναστασία  Π. Α3
Θα φύγει!  Εν γνώσει του το θέλει και το επιθυμεί, απ' το πρωί ως το βράδυ, στο σπίτι του να γυρίσει, να δει κι εκείνος τη μέρα της επιστροφής. Κι αν, λέει, κάποιος θεός θελήσει να τον χτυπήσει καταμεσής στο πέλαγο,  θα το υπομείνει, ξέρει η καρδιά του στο στήθος να υπομένει,  γιατί έχει πάθει πολλά πάθη και δοκιμάστηκε πολύ στο κύμα και στην μάχη.
Θα φύγει...


Θεοδόσης Α1
Τι μέρα πάλι σήμερα κι αυτή! Εγώ έχω τον καημό να γυρίσω στην Ιθάκη και έχω και την Καλυψώ να προσπαθεί να με πείσει να μείνω, αφού πρώτα με αφήνει να φύγω. Κάτι έχει πάθει αυτή. Κάποιος θα της είπε να με αφήσει, αλλά δεν της το λέω πως το κατάλαβα για να αφήσει πιο εύκολα ελεύθερο να γυρίσω στην πατρίδα μου. Αλλά θα το μάθω... 

Αναστασία Κ.  Α3
Θα είναι πολύ δύσκολο χωρίς τον Οδυσσέα.  Αλλά έπρεπε να το κάνω γιατί το είπαν οι θεοί. Κι αφού ούτε κι ο ίδιος θέλει να γίνει αθάνατος είμαι αναγκασμένη να τον αφήσω να πάει πίσω στην πατρίδα του και την οικογένειά του. Όλα αυτά τα χρόνια τον φρόντιζα και κείνος μου ήταν ευγνώμων γι' αυτό. Αλλά τον έβλεπα που νοσταλγούσε την οικογένειά του.  Αύριο θα τον αποχαιρετήσω για πάντα.

Σταμάτης Δ.  Α3
Αγαπητό μου ημερολόγιο
Σήμερα είναι μια πολύ ευχάριστη μέρα. Η Καλυψώ μου είπε ότι μπορώ να φύγω. Από αύριο το πρωί μπορώ να αρχίσω να φτιάχνω την σχεδία μου. Σε περίπου πέντε μέρες θα φύγω και θα πάω στην Ιθάκη να βρω την Πηνελόπη και τον Τηλέμαχο. 

Τσαμπίκος Π.
Ω, σκληρέ και κοσμοσείστη Ποσειδώνα! Από το νησί τούτο το απομακρυσμένο επίτρεψέ μου να γυρίσω στην πατρίδα μου, την Ιθάκη, για να ξαναδώ τον Τηλέμαχο, τον γιο μου, και την Πηνελόπη, την όμορφή μου γυναίκα.
   Για πάντα ελπίζω να μη με φυλακίσουν για πάντα οι θεοί. Το μίσος του κοσμοσείστη Ποσειδώνα είναι βαθύ και παντοτινό! Ω, σοφή Αθηνά, βρες έναν τρόπο να φύγω από το νησί της Καλυψώς .
    Μα ό,τι κι αν που προσφέρει η Καλυψώ, εγώ δεν θα το δεχτώ. Το μόνο που θέλω είναι η οικογένειά μου. Τόσο δύστυχος που είμαι πλέον... Μα δεν θα τα παρατήσω! Θα συνεχίσω μέχρι η Μοίρα να με πάρει από τον μάταιο τούτο κόσμο και στου Άδη τις πύλες με στείλει. Θα προσπαθήσω και α τα καταφέρω. Δεν έχω καιρό για χάσιμο. Να και κάτι χαρμόσυνο από την Καλυψώ. Φεύγω!!!!! Η δυστυχία μου ελπίζω να περάσει. Σ΄αγαπώ,  Τηλέμαχε.  Σ' αγαπώ , όμορφή μου Πηνελόπη. Θα σας δω κάποτε... Το υπόσχομαι!

Νίκος Χ.  Α1 
 Αγαπημένου μου ημερολόγιο
Κι αυτή η  μέρα μου στο νησί της Καλυψώς ήταν  κουραστική. Πρέπει κάπως να φύγω. Η Καλυψώ μου είπε πως θα μου δώσει ρούχα και τρόφιμα για να μην πεθάνω στο ταξίδι  και εγώ τώρα για να φύγω πρέπει να φτιάξω μια σχεδία, για να διασχίσω τον απέραντο ωκεανό. Και αν τα καταφέρω, θα είμαι στην πατρίδα μου, στην οικογένειά μου...

Γιώργος Α3
Σήμερα κάτι παράξενο συνέβη. Εκεί που καθόμουν στην ακτή και πλάνταζα στο κλάμα, η Καλυψώ ήρθε και μου είπε ότι μου επιτρέπει να φύγω από αύριο το πρωί. Είχα καταλάβει ότι κρύβουν κάτι κουτοπόνηρο τα λόγια της και αντιμίλησα. Μου σύγκρινε τον εαυτό της με την Πηνελόπη και προσπάθησε να με πείσει ότι είναι καλύτερη. Έπειτα μου πρόσφερε αθανασία αιώνια νεότητα για να μείνω μαζί της.  Αλλά εγώ πρέπει να επιστρέψω στην πατρίδα μου. Μετά από εφτά χρόνια, αυτή θα είναι η τελευταία νύχτα που θα περάσουμε μαζί. Η τελευταία φορά που αντικρίζω μια τόσο μοναδική θεα που με έσωσε από τα δόντια του Άδη... Η τελευταία... 



Τσαμπίκα Α3
Με επισκέφτηκε  ο Ερμής και μου ζήτησε να βοηθήσω τον Οδυσσέα να γυρίσει στην Ιθάκη. Εγώ πήγα αμέσως να βρω τον Οδυσσέα που βρισκόταν στο ακρογιάλι κι ονειρευόταν την επιστροφή στην πατρίδα του. Αμέσως του είπα ότι η στεναχώρια του τελείωσε, αφού του επιτρέπω να φύγει. Αυτός αμέσως άρχισε να φτιάχνει τη σχεδία του, αφού τον διαβεβαίωσα ότι η απόφασή μου να φύγει ήταν οριστική.Του πρόσφερα φαγητό και ποτό και αυτός και του πρότεινα την αθανασία, αν μείνει κοντά μου. Αυτός όμως για αντάλλαγμα μου είπε όμορφα λόγια μόνο για την ομορφιά και την εξυπνάδα μου. Τι να κάνω; Θα του δώσω αύριο εργαλεία για να φτιάξει τη σχεδία, το κατάρτι, το κατάστρωμα. Τέσσερις μέρες υπολογίζω να του πάρει. Αν και στεναχωρημένη, θα του δώσω φαγητό και πληροφορίες για το ταξίδι,  Αν έχει τον Ωρίωνα οδηγό θα δει πολύ σύντομα τα βουνά της Φαιακίδας.

Νίκος Καβ. Α3
Τέσσερις - πέντε μέρες να φτιάξω τη σχεδία, δεκαπέντε με είκοσι μέχρι να φτάσω στου Φαίακες, δυο τρεις μέρες μέχρι την Ιθάκη. Σε ένα μήνα το πολύ είμαι στο σπίτι μου!
Henri Lehmanν:"Calypso mourning over Odysseus on isle of Ogygia" (1869)
Αυτά!
Συγγνώμη, αλλά δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο... Θα κλείσω με αυτός το.... έπος

2 σχόλια:

οι μαθητές του Γ3 και Γ4 είπε...

Πολύ ωραία ιδέα και ακόμη ωραιότερη η εφαρμογή!! Συγχαρητήρια!!

Kakos Lykos είπε...

Ευχαριστούμε πολύ, Γιώτα μου.