Το σχολικό βιβλίο σε κάποιο σημείο παρουσιάζει μια λίστα παραστάσεων της" Ελένης" του Ευριπίδη.
Ατυχώς δεν στάθηκε εφικτό, παρά τις προσπάθειες μου να επικοινωνήσω με τους συντελεστές των παραστάσεων αυτών, να εξασφαλίσω κάποια κόπια, για να την προβάλω στο σχολείο. (Μάλλον γιατί δεν μοιράζω καμιά επιδότηση ή γιατί δεν έχω υψηλή θεαματικότητα - και εδώ χρησιμοποιώ το εκφραστικό σχήμα της ειρωνείας, καλά μου παιδιά.) Η δε εκπαιδευτική έκδοση του Υπουργείο Πολιτισμού που σχετίζεται με την Ελένη δεν έχει καθόλου εικόνα. Μόνο ήχο. Πραγματικά ευφυές.... (και εδώ, επίσης, χρησιμοποιείται το εκφραστικό σχήμα της ειρωνείας. Άλλωστε, κάπως πρέπει να δικαιολογήσω το nick μου...)
Ψάχνοντας το Διαδίκτυο βρήκα, ωστόσο, αποσπάσματα παραστάσεων και προτίθεμαι να τα ανεβάσω εδώ. Θα ξεκινήσω από την σκηνή της αναγνώρισης και την εμφάνιση του αγγελιοφόρου και, ακολουθώντας την πορεία της διδασκαλίας, θα ανεβάζω ό,τι σχετικό έχω βρει. Κάποια στιγμή δεσμεύομαι να ανεβάσω και κομμάτια από τον Πρόλογο, την Πάροδο και το Α' Επεισόδιο .
(Περί αναγνώρισης, δείτε την ανάρτηση αυτή)
α) Ά επεισόδιο, στίχοι 505- 575 και Β' Επεισόδιο, Στίχοι 576 -636 (μονταρισμένα). Μενέλαος, Ελένη, Χορός (Αντώνης Καφετζόπουλος και Πέμυ Ζούνη, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας και Αγρινίου, Ηρώδειο, 2013)
β)Β' Επεισόδιο, Στίχοι 597- 652 μονταρισμένα. Μενέλαος - Ελένη - Χορός (Θοδωρής Αθερίδης
-Σμαράγδα Καρύδη.) Θέατρο Δάσους. 2008
γ) Β΄Επεισόδιο. Στίχοι Στίχοι 644-659. Μενέλαος- Ελένη -Χορός (Φιλαρέτη Κομνηνού, Δημήτρης Σιακαράς)Θεσσαλικό Θέατρο, 2006.
δ) Β' Επεισόδιο. Στίχοι 619-689. Μενέλαος, Ελένη, Χορός, Αγγελιαφόρος. (Χρίστος Στυλιανού, Αμαλία Τσεκούρα,Γιώργος Σφυρίδης). Πρόβα από την σχετική παράσταση του Κ.Θ.Β.Ε., 2009.
ε) Το Εθνικό Θέατρο ανέβασε το 1977 την τραγωδία σε σκηνοθεσία Αλένη Σολωμού με την Άννα Συνοδινού στο ρόλο της Ελένης και τον Βασίλη Κανάκη στο ρόλο του Μενέλαου. Δυστυχώς δεν έχει διασωθεί η εικόνα, μόνο ο ήχος. Το επόμενο βιντεάκι αποτελεί την ηχογράφηση των δυο πρώτων σκηνών του Β' Επεισοδίου κι είναι επενδυμένο εν μέρει με φωτογραφίες απ' την παράσταση. Η σκηνή της αναγνωρίσης εκτείνεται μέχρι το 3:18.
Όποιο καλό (ή κακό) παιδάκι θέλει, αφήνει κάνα σχόλιο. Ας πούμε , με ποιο τρόπο προσεγγίζεται το δράμα σε κάθε παράσταση... Ως κωμωδία? Ως τραγωδία? Μπα? Και γιατί?
Χωρίς βαθμό. Για την πλάκα σας.. .
Ατυχώς δεν στάθηκε εφικτό, παρά τις προσπάθειες μου να επικοινωνήσω με τους συντελεστές των παραστάσεων αυτών, να εξασφαλίσω κάποια κόπια, για να την προβάλω στο σχολείο. (Μάλλον γιατί δεν μοιράζω καμιά επιδότηση ή γιατί δεν έχω υψηλή θεαματικότητα - και εδώ χρησιμοποιώ το εκφραστικό σχήμα της ειρωνείας, καλά μου παιδιά.) Η δε εκπαιδευτική έκδοση του Υπουργείο Πολιτισμού που σχετίζεται με την Ελένη δεν έχει καθόλου εικόνα. Μόνο ήχο. Πραγματικά ευφυές.... (και εδώ, επίσης, χρησιμοποιείται το εκφραστικό σχήμα της ειρωνείας. Άλλωστε, κάπως πρέπει να δικαιολογήσω το nick μου...)
Ψάχνοντας το Διαδίκτυο βρήκα, ωστόσο, αποσπάσματα παραστάσεων και προτίθεμαι να τα ανεβάσω εδώ. Θα ξεκινήσω από την σκηνή της αναγνώρισης και την εμφάνιση του αγγελιοφόρου και, ακολουθώντας την πορεία της διδασκαλίας, θα ανεβάζω ό,τι σχετικό έχω βρει. Κάποια στιγμή δεσμεύομαι να ανεβάσω και κομμάτια από τον Πρόλογο, την Πάροδο και το Α' Επεισόδιο .
(Περί αναγνώρισης, δείτε την ανάρτηση αυτή)
α) Ά επεισόδιο, στίχοι 505- 575 και Β' Επεισόδιο, Στίχοι 576 -636 (μονταρισμένα). Μενέλαος, Ελένη, Χορός (Αντώνης Καφετζόπουλος και Πέμυ Ζούνη, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας και Αγρινίου, Ηρώδειο, 2013)
β)Β' Επεισόδιο, Στίχοι 597- 652 μονταρισμένα. Μενέλαος - Ελένη - Χορός (Θοδωρής Αθερίδης
-Σμαράγδα Καρύδη.) Θέατρο Δάσους. 2008
γ) Β΄Επεισόδιο. Στίχοι Στίχοι 644-659. Μενέλαος- Ελένη -Χορός (Φιλαρέτη Κομνηνού, Δημήτρης Σιακαράς)Θεσσαλικό Θέατρο, 2006.
δ) Β' Επεισόδιο. Στίχοι 619-689. Μενέλαος, Ελένη, Χορός, Αγγελιαφόρος. (Χρίστος Στυλιανού, Αμαλία Τσεκούρα,Γιώργος Σφυρίδης). Πρόβα από την σχετική παράσταση του Κ.Θ.Β.Ε., 2009.
ε) Το Εθνικό Θέατρο ανέβασε το 1977 την τραγωδία σε σκηνοθεσία Αλένη Σολωμού με την Άννα Συνοδινού στο ρόλο της Ελένης και τον Βασίλη Κανάκη στο ρόλο του Μενέλαου. Δυστυχώς δεν έχει διασωθεί η εικόνα, μόνο ο ήχος. Το επόμενο βιντεάκι αποτελεί την ηχογράφηση των δυο πρώτων σκηνών του Β' Επεισοδίου κι είναι επενδυμένο εν μέρει με φωτογραφίες απ' την παράσταση. Η σκηνή της αναγνωρίσης εκτείνεται μέχρι το 3:18.
Όποιο καλό (ή κακό) παιδάκι θέλει, αφήνει κάνα σχόλιο. Ας πούμε , με ποιο τρόπο προσεγγίζεται το δράμα σε κάθε παράσταση... Ως κωμωδία? Ως τραγωδία? Μπα? Και γιατί?
Χωρίς βαθμό. Για την πλάκα σας.. .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου