Με μεγάλη χαρά το ιστολόγιο αναδημοσιεύει σήμερα από το ιστολόγιο του εκλεκτού συναδέλφου Νίκου Τσιρέβελου τις εργασίες μαθητών του 1ου ΓΕ.Λ. Ρόδου (Βενετόκλειο ) για το μάθημα των Θρησκευτικών της Β΄Λυκείου και στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος "Η τέχνη του θεολογείν" .
Πρόκειται για μια γόνιμη συνομιλία της Θεολογίας με τη Φιλοσοφία και κυρίως με το κομμάτι εκείνο της Φιλοσοφίας το οποίο κρατάει κριτική στάση , λιγότερο ή περισσότερο, απέναντι στην έννοια του θεού ή της θρησκείας. Μια συνομιλία που αποδεικνύει δυο πράγματα: Πως δεν υπάρχουν "δευτερεύοντα μαθήματα" και ποια πρέπει να είναι η θέση του μαθήματος των Θρησκευτικών σε μια ανεξίθρησκη, δημοκρατική κοινωνία στην οποία ωστόσο, ανεξαρτήτως των πεποιθήσεων του καθενός, η θρησκεία έχει σημαίνοντα ρόλο στη ζωή πολλών ανθρώπων.
Θα παραθέσω αρχικά την εισαγωγή του συναδέλφου για το πλαίσιο και τους στόχους του προγράμματος και ακολούθως θα παραθέσω συνδέσμους για τις εργασίες των μαθητών.
"
Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού-πολιτιστικού προγράμματος "Η τέχνη του θεολογείν" που ανέλαβαν οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ - "Βενετοκλείου" Ρόδου, παρουσιάζονται οι εργασίες των ομάδων κάθε τμήματος. Οι μαθητές εργάσθηκαν ανά ομάδες και αναζητώντας στοιχεία σε βιβλία και σε ηλεκτρονικές πηγές προχώρησαν στη σύνθεση των εργασιών τους.
Οι μαθητές της Β΄ Λυκείου που συμμετέχουν στο πρόγραμμα εργάσθηκαν σε
ομάδες. Κάθε ομάδα ανέλαβε να ερευνήσει και να παρουσιάσει τις απόψεις
ορισμένων φιλοσόφων, οι οποίες είτε αμφισβητούν τον Θεό είτε αναζητούν
την αλήθεια Του πέρα από τις κοινωνικές συμβατικότητες.
Στόχος των εργασιών ήταν οι μαθητές να χωριστούν σε ομάδες και να αναζητήσουν πληροφορίες για το βίο, το φιλοσοφικό έργο και τη σπουδαιότητα του έργου συγκεκριμένων φιλοσόφων. Η κάθε ομάδα ασχολήθηκε με έναν από τους παρακάτω φιλοσόφους: Carl Marx, Friedrich Nietzsche, Sigmund Freud και Jean-Paul Sartre.
Στη συνέχεια, οι μαθητές προσπάθησαν να αποδώσουν μέσα στη συνάφειά τους και ολοκληρωμένα τα νοήματα ορισμένων ευρύτερα γνωστών φράσεωντων παραπάνω φιλοσόφων, ξέχωρα από τις τυποποιημένες παρερμηνείες και παρεξηγήσεις που συνήθως επικρατούν και είναι γενικά διαδεδομένες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου