Αντλεί το υλικό του από μνήμες των παιδικών του χρόνων
κυρίως, ειδικά από την Κατοχή.
Γράφει συνήθως σε πρώτο πρόσωπο - σε σημείο που να ταυτίζονται σχεδον συγγραφέας και αφηγητής- και ο τόνος του είναι εξομολογητικός.
Εκφράζει μέσω των διηγημάτων του τις υπαρξιακές του αγωνίες, σε μια γλώσσα απλή και λιτή, μα ταυτόχρονα έντονα φορτισμένη συναισθηματικά.
Εκφράζει μέσω των διηγημάτων του τις υπαρξιακές του αγωνίες, σε μια γλώσσα απλή και λιτή, μα ταυτόχρονα έντονα φορτισμένη συναισθηματικά.
Έχει την ικανότητα να καταγράφει τους
εξωτερικούς χώρους με ενάργεια. Το εξωτερικό σκηνικό των διηγημάτων του είναι η
φτωχική Θεσσαλονίκη των παιδικών του χρόνων. Στη συνέχεια, καθώς αναπτύσσεται το διήγημα, ακολουθεί περιπλάνηση στα μέρη της ατομικής μνήμης.
Ανακαλεί το παρελθόν και παράλληλα περιγράφει το παρόν. Οι περιγραφές του
είναι ποιητικές και υποβλητικές.
Στα διηγήματα του δεν υπάρχει κεντρικό θέμα
και θρυμματίζεται η χρονική και χωρική αλληλουχία κατά την αφήγηση. Κυρίως είναι
συνθέσεις αναμνησιακών περιπάτων, όπου ο ρεαλισμός και η μυθοπλασία συγχέονται.
Τα αυτοβιογραφικά στοιχεία είναι έντονα στο έργο του Γιώργου Ιωάννου, ωστόσο, όπως λέει και ο ίδιος, πολλές φορές έγραφε εκείνο που θα ήθελε να γίνει.
Οι άνθρωποι που περιγράφονται είναι καθημερινοί τύποι και τα γεγονότα που συμβαίνουν, αυτά καθ'αυτά, είναι χωρίς πρωτοτυπία. Η γνησιότητα όμως των παθών είναι εκείνη που τα μετουσιώνει και τα κάνει σημαντικά.
Τα αυτοβιογραφικά στοιχεία είναι έντονα στο έργο του Γιώργου Ιωάννου, ωστόσο, όπως λέει και ο ίδιος, πολλές φορές έγραφε εκείνο που θα ήθελε να γίνει.
Οι άνθρωποι που περιγράφονται είναι καθημερινοί τύποι και τα γεγονότα που συμβαίνουν, αυτά καθ'αυτά, είναι χωρίς πρωτοτυπία. Η γνησιότητα όμως των παθών είναι εκείνη που τα μετουσιώνει και τα κάνει σημαντικά.
Εκτός από διηγήματα ασχολήθηκε και με την Λαογραφία και ειδικά με το δημοτικό τραγούδι. Μετέφρασε, μεταξύ άλλων και το βιβλίο
της "Παλατινής Ανθολογίας" "Στράτωνος, Μούσα Παιδική".
Έργάστηκε στην Μέση Εκπαίδευση ως φιλόλογος και μετείχε στην ομάδα που ανθολόγησε κείμενα λογοτεχνίας για τα Ανθολόγια του Δημοτικού και τα βιβλία Λογοτεχνίας που έκανα εγώ στο Γυμνάσιο.
Στα πρώτα χρόνια της σταδιοδρομίας του έγραψε και ποιήματα.
Συλλογές διηγημάτων: "Για Ένα Φιλότιμο", "Η Σαρκοφάγος", "Εφήβων και Μη" κ.α.
Το 1982 έγραψε τους στίχους για το δίσκο του Νίκου Μαμαγκάκη "Κέντρο Διερχομένων".
Και άλλα ποιήματά του έχουν μελοποιηθεί.
Το ιστολόγιο έχει ασχοληθεί με το διήγημα του "Να 'σαι καλά, δάσκαλε",
το οποίο έγινε και έναυσμα για μια διαθεματική εργασία των μαθητών του Β1 και του Β2 του Γυμνασίου Αφάντου (σχολικό έτος 2010-11) με θέμα "Η εκπαίδευση στον κινηματογράφο"...,
Προσεχώς και άλλη ανάρτηση....
Έργάστηκε στην Μέση Εκπαίδευση ως φιλόλογος και μετείχε στην ομάδα που ανθολόγησε κείμενα λογοτεχνίας για τα Ανθολόγια του Δημοτικού και τα βιβλία Λογοτεχνίας που έκανα εγώ στο Γυμνάσιο.
Στα πρώτα χρόνια της σταδιοδρομίας του έγραψε και ποιήματα.
Συλλογές διηγημάτων: "Για Ένα Φιλότιμο", "Η Σαρκοφάγος", "Εφήβων και Μη" κ.α.
Το 1982 έγραψε τους στίχους για το δίσκο του Νίκου Μαμαγκάκη "Κέντρο Διερχομένων".
Και άλλα ποιήματά του έχουν μελοποιηθεί.
Το ιστολόγιο έχει ασχοληθεί με το διήγημα του "Να 'σαι καλά, δάσκαλε",
το οποίο έγινε και έναυσμα για μια διαθεματική εργασία των μαθητών του Β1 και του Β2 του Γυμνασίου Αφάντου (σχολικό έτος 2010-11) με θέμα "Η εκπαίδευση στον κινηματογράφο"...,
Προσεχώς και άλλη ανάρτηση....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου