"Στο τρίτη πάροδο της Πατησίων είναι ένα μαγαζί με κινέζικους χαρταετούς". Στην προτάση αυτή περιέχεται η μοναδική σημασία (στενό δρομάκι ) της λέξης " πάροδος" που δεν σχετίζεται με την αρχαία τραγωδία (άμεσα τουλάχιστον).
Διότι όλες οι άλλες σημασίες μας αφορούν. Βλέπετε, "πάροδος" ονομάζεται η έλευση και η είσοδος στην ορχήστρα του Χορού, το τραγούδι του Χορού κατά την έλευση του, το λυρικό κατά ποσόν μέρος της τραγωδίας στο οποίο αναμένεται να έρθει ο χορός τραγουδώντας και, βέβαια, τα δυο στενά περάσματα ανάμεσα στο κοίλο και στην σκηνή (δεξιά κι αριστερά) από τα οποία θα εισέλθει ο Χορός και, κατόπιν, όσοι χαρακτήρες του δράματος υποτίθεται ότι έρχονται από το λιμάνι και την πόλη ή τους αγρούς αντιστοίχως...
Στην "Ελένη", είδαμε γιατί επιλέχθηκε ο συγκεκριμένος χορός (γύναικες, Ελληνίδες, αιχμάλωτες), είδαμε την περίπλοκή μορφή που έχει δώσει ο Ευρπίδης, είδαμε και πως προωθεί το μύθο, αναγκάζοντας την ολοφυρόμενη Ελένη και τον Χορό να φύγουν από την σκηνή (Η απομάκρυνση του Χορού από την ορχήστρα είναι κάτι εξαιρετικά σπάνιο. Αλλά, είπαμε. Κολλαει σε κανόνες ο Ευριπίδης? Η επανείσοδος του Χορού ονομάζεται "επιπάροδος " και θα δούμε μια τέτοια στην αρχή του Β' Επεισοδίου), ώστε στο Α΄ Επεισόδιο να αντιμετωπίσει μόνος του επί σκηνής την σύγχυση ταυτότητας του ο Μενέλαος (ως τραγικό πρόσωπο) ή "Μένιος" (ως κωμικό πρόσωπο) και να επιβραδυνθεί η αναγνώριση...
Ας δούμε κι ένα απόσπασμα από την παράσταση του ΚΘΒΕ για να αφήσουμε τους θρήνους και τους κοπετούς (...παροδικά) και να πάμε στην δράση.
Δείτε κι αυτό...
Δείτε το και σε μορφή κόμικς
Διότι όλες οι άλλες σημασίες μας αφορούν. Βλέπετε, "πάροδος" ονομάζεται η έλευση και η είσοδος στην ορχήστρα του Χορού, το τραγούδι του Χορού κατά την έλευση του, το λυρικό κατά ποσόν μέρος της τραγωδίας στο οποίο αναμένεται να έρθει ο χορός τραγουδώντας και, βέβαια, τα δυο στενά περάσματα ανάμεσα στο κοίλο και στην σκηνή (δεξιά κι αριστερά) από τα οποία θα εισέλθει ο Χορός και, κατόπιν, όσοι χαρακτήρες του δράματος υποτίθεται ότι έρχονται από το λιμάνι και την πόλη ή τους αγρούς αντιστοίχως...
Στην "Ελένη", είδαμε γιατί επιλέχθηκε ο συγκεκριμένος χορός (γύναικες, Ελληνίδες, αιχμάλωτες), είδαμε την περίπλοκή μορφή που έχει δώσει ο Ευρπίδης, είδαμε και πως προωθεί το μύθο, αναγκάζοντας την ολοφυρόμενη Ελένη και τον Χορό να φύγουν από την σκηνή (Η απομάκρυνση του Χορού από την ορχήστρα είναι κάτι εξαιρετικά σπάνιο. Αλλά, είπαμε. Κολλαει σε κανόνες ο Ευριπίδης? Η επανείσοδος του Χορού ονομάζεται "επιπάροδος " και θα δούμε μια τέτοια στην αρχή του Β' Επεισοδίου), ώστε στο Α΄ Επεισόδιο να αντιμετωπίσει μόνος του επί σκηνής την σύγχυση ταυτότητας του ο Μενέλαος (ως τραγικό πρόσωπο) ή "Μένιος" (ως κωμικό πρόσωπο) και να επιβραδυνθεί η αναγνώριση...
Ας δούμε κι ένα απόσπασμα από την παράσταση του ΚΘΒΕ για να αφήσουμε τους θρήνους και τους κοπετούς (...παροδικά) και να πάμε στην δράση.
Δείτε κι αυτό...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου