Για το "μπαρ"

Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!

(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

Και πάλι στο σχολείο (του Παραδεισίου)!

Μια καινούρια σχολική χρονιά ξεκίνησε και πολλά πράγματα έχουν αλλάξει: νέο πρόγραμμα, νέο εξεταστικό σύστημα, νέο Γυμνάσιο. Αλλά ένα πράγμα δεν έχει αλλάξει: η όρεξή μας για δημιουργική δουλειά!

Ορίστε, λοιπόν, η πρώτη ανάρτηση για φέτος (και θα ακολουθήσουν πολλές) με τις εργασίες των παιδιών της Β' Γυμνασίου Παραδεισίου.
Αφού διαβάσαμε και αναλύσαμε το απόσπασμα "Και πάλι στο σχολείο" από το βιβλίο Ε.Π. της Ζωρζ Σαρή, τα παιδιά δούλεψαν σε ομάδες μέσα στην τάξη και συνέθεσαν τα κείμενα που θα διαβάσετε παρακάτω. 
 Το να πω ότι η συνεργασία τους ήταν άψογη, οι ιδέες τους εντελώς πρωτότυπες, η συμμετοχή τους ενθουσιώδης και το αποτέλεσμα υπέροχο είναι πραγματικά λίγο!
Διαβάστε και... θαυμάστε!

Δύο ομάδες ανέλαβαν να διαλέξουν μία από τις μαθήτριες που αναφέρονται στο κείμενο και να γράψουν -σαν να ήταν εκείνη- την έκθεση που αναθέτει η κυρία Κλάρα με θέμα "Το καλοκαίρι μου".

Πώς θα ήταν άραγε η έκθεση που θα παρέδιδε η Ίντα, η μαθήτρια που στις καλοκαιρινές της διακοπές επισκέφθηκε τη Ρόδο; Οι Ευδοκία Τ. και Σόνια Τ. τη φαντάστηκαν κάπως έτσι:
Το καλοκαίρι που πέρασε ήταν το πιο ξεχωριστό καλοκαίρι της ζωής μου. Ταξίδεψα στη Ρόδο και επισκέφθηκα το κάστρο των Ιπποτών, έμαθα νέους πολιτισμούς, γνώρισα καινούρια ήθη κι έθιμα -μα το πιο εντυπωσιακό απ' όλα ήταν η ιστορία αυτού του τόπου. Αργότερα, πήγα σε ένα εστιατόριο-ταβέρνα και δοκίμασα παραδοσιακά και γευστικά φαγητά που δεν είχα ξαναδοκιμάσει. Μου άρεσαν πολύ! Αφού τελείωσα το δείπνο, περιπλανήθηκα στα σοκάκια της Παλιάς Πόλης. Εκεί βρισκόντουσαν πολλά μικρά μαγαζιά που πουλούσαν διάφορα αναμνηστικά με θέμα τη Ρόδο. Δεν ήξερα τι να πρωτοπάρω. Ύστερα από πολλή σκέψη, αποφάσισα να αγοράσω διάφορα εκλεκτά βραχιόλια για εμένα και τη μητέρα μου. Για τον πατέρα μου, δεν ήξερα τι να πάρω. Γι' αυτό οι πωλητές μού σύστησαν να πάρω ένα μπλουζάκι που με μεγάλα γράμματα έγραφε πάνω ΡΟΔΟΣ. Τελικά, το αγόρασα το μπλουζάκι. Έτσι πέρασα την πρώτη μου μέρα στη Ρόδο... Φυσικά τις επόμενες μέρες πήγα παντού!
Τέλος, θέλω να αναφέρω ότι πέρασα πολύ ωραία τις διακοπές μου στη Ρόδο και θα ήθελα να ξαναπάω για να επισκεφτώ περισσότερα μέρη!

Η... φαντασμένη Κική πέρασε το καλοκαίρι στον πύργο των παππούδων της στη Μάνη. Η ομάδα των Νικηφόρου Α., Μιχάλη Ε. και Λουίζας Μ. γράφουν για κείνη:
Το καλοκαίρι μου το πέρασα στην υπέροχη παραθαλάσσια Μάνη. Τέτοιο μέρος δεν υπάρχει αλλού σε όλον τον κόσμο!
Ζούσα στον πύργο των πανέμορφων και καλόκαρδων παππούδων μου, που ο καλός Θεός τους δωρίζει υγεία και χαρά με την ύπαρξή μου. Όλη μέρα ήμουν με τις φίλες μου που με αγάπησαν για την εξαίσια προσωπικότητά μου. Το απόγευμα στην παραλία, μαζί με τις φίλες μου, βέβαια. (Μόνο όταν έτρωγα τα σουτζουκάκια της γιαγιάς ήμουν μόνη, για να τα απολαύσω σε όλο τους το μεγαλείο, μιας και η γιαγιά μου είναι τέλεια μαγείρισσα.) Η θάλασσα ήταν απερίγραπτη: καταγάλανη, ήρεμη και ηλιόλουστη, όπως εγώ! Η Μάνη είχε πολλές γιορτές σχεδόν κάθε βδομάδα. Γι' αυτό δε βαριόμουν ποτέ.
Το καλοκαίρι μου ήταν υπέροχο και ανεπανάληπτο.

Χωρίς αμφιβολία, η Ζωρζ είχε πολλά να διηγηθεί για το καλοκαίρι της. Είχε όμως να διηγηθεί πολλά και για όσα συνέβησαν την πρώτη μέρα του σχολείου. Οι δύο ομάδες που ακολουθούν τη βοηθούν να συντάξει ένα γράμμα στους γονείς της για να τους ενημερώσει για την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς. 
Μαρίνα Κ., Ευδοκία Κ., Κλεβίσα Ν.
Αγαπητοί μαμά και μπαμπά,
Σας γράφω για να σας περιγράψω την καταπληκτική μου πρώτη μέρα στο σχολείο.
Μόλις συνάντησα τις φίλες μου, ένιωσα ευτυχία. Ανταλλάξαμε τα μυστικά μας και είπαμε τα νέα μας. Επίσης, διηγηθήκαμε τις υπέροχες αναμνήσεις μας από το καλοκαίρι και η καθεμία είπε για τα ταξίδια της και πώς πέρασε. Είμαι πάρα πολύ χαρούμενη που τις ξαναείδα -όμως, νοιώθω και νοσταλγία για το καλοκαίρι. Επίσης, έχω στενοχωρεθεί επειδή κάποιες συμμαθήτριές μου δε θα είναι μαζί μας πια και γι' αυτό μετρούσαμε τις απουσίες τους.
Όταν μπήκε στην τάξη η κυρία Ερασμία, μας ευχήθηκε "καλή πρόοδο" και μας είπε ότι η δεσποινίς Κλάρα θα μας ανακοινώσει το πρόγραμμα. Μόλις έφυγε η διευθύντρια, δώσαμε ένα μεγάλο και θερμό χειροκρότημα στην αγαπημένη μας καθηγήτρια. Ήταν πιο όμορφη από πέρσι! Μας υποδέχθηκε ευχάριστα, αφού μας είπε ότι χαίρεται πολύ που μας ξαναβρίσκει. Καλωσόρισε και την καινούρια μαθήτρια, την Μαριάννα. Μετά, μας έδωσε την πρώτη έκθεση με θέμα "Το καλοκαίρι μου" και εμείς χαρήκαμε πολύ. Η έκθεση δε μου φάνηκε τόσο δύσκολη γιατί έχω τόσα πράγματα να γράψω για το καλοκαίρι.
Αυτή ήταν η πρώτη μου μέρα στο σχολείο και θα μου μείνει αξέχαστη.
Με πολλή αγάπη, 
η κόρη σας Ζωρζ

Κλεβίσα Π., Ειρίσα Τ., Αλέξανδρος Χ.
4/10
Αγαπητοί γονείς,
Σας γράφω αυτό το γράμμα για να σας διηγηθώ πώς πέρασα την πρώτη μου μέρα στο σχολείο. Ήταν ωραία μέρα. Ένιωσα μεγάλη συγκίνηση όταν αντίκρυσα τις παλιές μου συμμαθήτριες. Αγκαλιαστήκαμε, φιληθήκαμε και όλες ξεκινήσαμε να αφηγούμαστε πώς περάσαμε το καλοκαίρι.
Όταν τελείωσε ο αγιασμός, η διευθύντρια μας ευχήθηκε καλή σχολική χρονιά. Αφού τελείωσε η διευθύντρια με τις ευχές της, μαζευτήκαμε όλες στις τάξεις μας. Τότε, η καθηγήτρια μάς ανέθεσε μια έκθεση για το πώς πέρασε η καθεμία το καλοκαίρι της. Όλες οι μαθήτριες ενθουσιάστηκαν και άρχισαν να λένε τις ιδέες τους για την έκθεση.
Η πρώτη μέρα στο σχολείο ήταν φανταστική και όλες ήμασταν πολύ χαρούμενες για αυτήν.
Ζωρζ

Ναι, αλλά πώς πέρασαν τα καλοκαίρια τους οι δικοί μας μαθητές και μαθήτριες; Οι επόμενες δύο ομάδες γράφουν την έκθεση "Το καλοκαίρι μου" περιγράφοντας τις δικές τους διακοπές.
Αγγελική Θ., Εύα Τ., Μανώλης Χ.
"Το καλοκαίρι μου"
Το περασμένο καλοκαίρι ήταν συναρπαστικό. Ήταν γεμάτο μπάνια, βόλτες και υπέροχες στιγμές. Κάθε μέρα ξεκινούσε με χαμόγελα και σχέδια για την υπόλοιπη μέρα. Όμως πάντα υπήρχε και το συναίσθημα της νοσταλγίας για το σχολείο, τους συμμαθητές μας αλλά ακόμα και για τους καθηγητές μας. Το καλοκαίρι ήταν γεμάτο βόλτες, πανηγύρια, κατασκηνώσεις, δοκιμάζοντας νέες γεύσεις. Καθώς πλησιάζαμε στο τέλος του καλοκαιριού, ήμασταν χαρούμενοι για όλες τις εμπειρίες με την οικογένειά μας αλλά και με τους φίλους μας. Όμως, ήμασταν ενθουσιασμένοι για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς!

Κατερίνα Α., Βασίλης Θ., Μιχάλης Μ.
Αυτό το καλοκαίρι ήταν καλύτερο από τα προηγούμενα. Φέτος το καλοκαίρι έκανα το πρώτο μου ταξίδι στην Ιταλία. Το πρώτο μέρος που επισκεφτήκαμε ήταν η Ρώμη. Εκεί είδαμε το Κολοσσαίο και μείναμε σε ένα καταπληκτικό ξενοδοχείο. Το ξενοδοχείο ήταν πεντάστερο: δίπλα στη ρεσεψιόν είχε σιντριβάνι, το ασανσέρ είχε χρυσή επικάλυψη, τα δωμάτιά του ήταν μεγάλα και ωραία διακοσμημένα -επίσης, είχε και χρυσή τουαλέτα. Στη Ρώμη καθίσαμε περίπου τρεις μέρες. Μετά συνεχίσαμε τη διαδρομή μας στο Σαν Τζιμινιάνο. Περάσαμε ωραία στην Ιταλία.

Και μην νομίζετε ότι ξεχάσαμε και τους καθηγητές! Η ομάδα των Ευάγγελου Π., Κωνσταντίνας Σ. και Παναγιώτη Χ. ανέλαβαν να γράψουν για λογαριασμό της κυρίας Κλάρας μια σελίδα στο ημερολόγιό της όπου να σχεδιάζει το πρώτο μάθημα που θα κάνει με την καινούρια της τάξη. Και όχι, δε θα τους βάλει να γράψουν έκθεση! Για να δούμε τι ετοιμάζει...
10/9/1930
Αγαπητό μου ημερολόγιο,
Αύριο είναι η πρώτη μέρα του σχολείου. Αποφάσισα να κάνω την πρώτη μέρα των μαθητριών λίγο πιο ευχάριστη από τις υπόλοιπες. Αντί για τη συνηθισμένη έκθεση στο πρώτο μάθημα για το πώς περάσανε το καλοκαίρι, αποφάσισα να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Το πρώτο μάθημα θα είναι μουσική και οι μαθήτριες θα χωριστούν σε ομάδες με σκοπό να γράψουν ένα ποίημα για το πώς πέρασε η καθεμία στις διακοπές τους. Το σχολείο μάς έχει παραχωρήσει μουσικά όργανα κι έτσι τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να ντύσουν το ποίημα με μουσική. Πιστεύω πως τα παιδιά θα διασκεδάσουν και μέσα από αυτό θα γνωρίσουν και την καινούρια μαθήτρια στην τάξη τους. Τα παιδιά θα ενθουσιαστούν με την ιδέα γιατί αυτό είναι κάτι που δε συνηθίζεται στο σχολείο τους. Ξέρω τις μαθήτριές μου και πιστεύω πως θα τους αρέσει πολύ. Ελπίζω πως θα περάσουμε καλά στην αυριανή μέρα. Μέχρι τότε, όμως, ποιος ξέρει...;


Για να ντύσουμε εικαστικά το κείμενο, την ανάρτηση και τη ¨λογοτεχνική γωνιά" της τάξης μας, εργάστηκαν οι
Μαρία Μ. και Συμεών Τ. 


 και οι
Γιώργος Τ. και Μάρκος Φ.



Δεν υπάρχουν σχόλια: