Για το "μπαρ"

Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!

(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)

Κυριακή 3 Μαρτίου 2019

Λαέ της Ιθάκης - Η αληθινή ομιλία του Τηλέμαχου στην Ιθακήσιων αγορά (Από το Α1 του Μουσικού Σχολείου Ρόδου)

    Κι αφού μετά την επίσκεψη της Αθηνάς ο Τηλέμαχος είπε δυο τρία τραγουδάκια, μάλωσε τη μάνα του, έγραψε στο ημερολόγιο του και κοιμήθηκε  την άλλη μέρα ενδυναμωμένος από την ενθάρρυνση της Αθηνάς -Μέντη πήρε την κατάσταση στα χέρια του. 

 Συγκάλεσε συνέλευση των Ιθακήσιων και  τους ενημέρωσε  για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει με τους μνηστήρες και για τις επόμενες πράξεις τους . Οι μαθητές του Α1 του Μουσικού Σχολείου Ρόδου ήταν εκεί, πριν από τον Όμηρο, και στην χαμένη μέχρι πρότινος α και μισό ραψωδία της "Οδύσσειας" καταγράφουν τι πραγματικά είπε ο Τηλέμαχος στους Ιθακήσιους... 


Ας δούμε τις εργασίες τους.

Αθανασία
Λαέ της Ιθάκης
Εγώ ο Τηλέμαχος, γιος του θαυμαστού Οδυσσέα, έχω την χαρά να αναφέρω ότι μπορεί όποιος θέλει, γέρος ή νέος, να πάρει το θρόνο. Έχει δικαίωμα να γίνει βασιλιάς και να πάρει όλες τις τιμές που ακολουθούν ένα τέτοιο αξίωμα.  Με μεγάλη μου χαρά να δώσω εγώ αυτόν τον θρόνο σε όποιο διαλέξετε αφού, όπως όλοι γνωρίζουμε, ο αγαπημένος μας Οδυσσέας είναι νεκρός.  Όμως να ξέρετε ότι εγώ θέλω να έχω τη νχαρά και την καλοσύνη να είμαι αφέντης και κύριος στο σπίτι μου και να ελέγχω εγώ τα υπάρχοντά μου.  Και οι μνηστήρες δεν με αφήνουν. Αγαπητέ Αντινοε κι εσύ και οι άλλοι  μνηστήρες μπορείτε να διεκδικήσετε αυτόν το θρόνο κι αν είστε όντως οι εκλεκτοί του λαού με χαρά να σας τον δώσω.  Μπορείτε να παντρευτείτε ακόμα και την μάνα μου, αν διαλέξει κάποιον από εσάς. Αλλά στο σπίτι μου  θα κάνω εγώ κουμάντο, για αυτό θέλω να σηκωθείτε και να φύγετε από εκεί.

Εβίτα
Λαέ της Ιθάκης
Εγώ ως γιος του βασιλιά Οδυσσέα, θέλω να σας ανακοινώσω το σημαντικό πρόβλημα που ταλανίζει το παλάτι. Όπως ήδη γνωρίζετε, μετά τον ηρωικό χαμό του γενναίου πατέρα μου, στο ανάκτορο έχουν με τη δική τους και μόνο θέληση εγκατασταθεί μνηστήρες. Ως αποτέλεσμα,  κατασπαταλούν ολόκληρη την περιουσία την οποία τίμια και με την αξία του κατείχε ο πατέρας μου.  Επιπλέον, προσβάλλουν και το θεσμό της βασιλείας, καθώς ξοδεύουν μια περιουσία που δεν τους ανήκει. περιφρονώντας τη μνήμη του βασιλιά και ασκώντας πίεση στη βασίλισσα Πηνελόπη.  Ακόμη, οι επίδοξοι αυτοί βασιλιάδες ενδιαφέρονται να αρπάξουν τον θρόνο όχι από αγάπη για τον λαό της Ιθάκης, αλλά για το δικό τους όφελος. Είναι εγωιστές και είμαι σίγουρος πως αδιαφορούν για το μέλλον του τόπου μας, αδιαφορούν για το καλό σας, άρα μεγάλο κίνδυνο διατρέχετε κι εσείς. Επίσης, νοιώθω βαθιά ταπεινωμένος, διότι αισθάνομαι ανίκανος να υπερασπιστώ τον θεικό θρόνο που μου «παραχώρησε» ο πατέρας μου, καθώς είμαι ολομόναχος απέναντί τους, και για αυτό ζητάω από καρδιάς τη  βοήθειά σας.

Αλέξης
Λαέ της Ιθάκης
Στο παλάτι υπάρχουν κάποια προβλήματα με τους μνηστήρες. Σπαταλούν ξένη περιουσία και δεν τους ενδιαφέρει τίποτα άλλο παρά μόνο η προσωπική τους ευχαρίστηση. Πλέον όμως εγώ είμαι ο κυβερνήτης του παλατιού, αφού ο ξακουστός πατέρας μου δεν ζει.  Οι φήμες που ακούγονται για αυτόν από διάφορους περαστικούς ή από διάφορους χρησμούς μάντεων δεν γίνονται πιστευτές από μένα. Είμαι πεπεισμένος πως ο πατέρας μου έχει χαθεί και έχω αναλάβει εγώ το ρόλο του στο σπίτι. Οπότε θέλω οι μνηστήρες να φύγουν.

Γιάννης
Λαέ της Ιθάκης
Σας κάλεσα σήμερα εδώ για να σας ενημερώσω πως δεν υπάρχουν ακόμα νέα για τον βασιλιά, τον πατέρα μου τον Οδυσσέα.  Θα πρέπει εσείς να αποφασίσετε αν εγώ ή κάποιος άλλος ικανότερος και πιο άξιος από μένα θα μπορούσε να γίνει βασιλιάς αυτού του τόπου.  Όμως πριν πάρουμε μια τόσο σοβαρή απόφαση, θέλω να γνωρίζετε δυο πράγματα.  Πρώτα –πρώτα, μέσα στο παλάτι του πατέρα μου και βασιλιά σας, πενήντα και βάλε άντρες τρώνε, πίνουν και διασκεδάζουν  σπαταλώντας ξένη περιουσία.  Όλοι αυτοί θέλουν να γίνουν βασιλιάδες, ενώ ο Οδυσσέας μπορεί να είναι ζωντανός. Το δεύτερο που θέλω να γνωρίσετε είναι ότι εγώ, ο Τηλέμαχος, ο γιος του Οδυσσέα, είμαι αποφασισμένος να ψάξω, να ρωτήσω, να μάθω πληροφορίες; Για τον πατέρα μου. Αν είναι ζωντανός να γυρίσει στην Ιθάκη. Αν σίγουρα έχει πεθάνει, τοτε να αποφασίσουμε ποιος θα γίνει βασιλιάς. Αλλά να φύγουν οι μνηστήρες.

Αντώνης
Λαέ της Ιθάκης
Είμαι ο Τηλέμαχος, ο γιος του Οδυσσέα, που όπως ξέρετε απουσιάζει εδώ και πολλά χρόνια. Η κατάσταση στο παλάτι από τότε που έφυγε ο πατέρας μου είναι ανυπόφορη. Πολλοί μνηστήρες έχουν εγκατασταθεί περιμένοντας την απόφαση της μητέρας μου για το αν θα παντρευτεί κάποιον. Όμως συμπεριφέρονται εγωιστικά, τρώνε το βιος του πατέρα μου και είναι άξεστοι και αναιδείς.  Μάλιστα ένας από αυτούς ο Αντίνοος μου επιτέθηκε σήμερα και με καταράστηκε αν γίνω βασιλιάς. Ενώ ένας άλλος, ο Ευρύμαχος,  με ειρωνευόταν και προσπαθούσε να με κοροϊδέψει και να μου αποσπάσει πληροφορίες για τον ξένο που φιλοξενούσα. Ζητώ βοήθεια προκειμένου να εξαφανιστούν οι μνηστήρες από το παλάτι. Ελπίζω να επιστρέψει ο πατέρας μου και βασιλιάς γρήγορα και όλα να είναι όπως παλιά.


Μελίνα Γ.
Λαέ της Ιθάκης
Ακούστε με, τι έχω να σας πω. Όμως απευθύνομαι περισσότερο στους μνηστήρες που διαπράττουν αδικίες εις βάρος της μητέρας μου και της πατρικής εξουσίας, και να τους προειδοποιήσω αφού επάνω τους θα πέσει το κύμα του κακού για τις πράξεις τους. Ο πατέρας μου, ο Οδυσσέας, δεν θα είναι, πιστεύω,  για πολύ καιρό μακριά από τους συντρόφους του και ίσως να βρίσκεται κιόλας κοντά. Ωστόσο, κι άλλους τους περιμένει η συμφορά, εμάς όλους όσους ζούμε στην Ιθάκη.  Για αυτό είναι καιρός, ας σκεφτούμε πώς να τους συγκρατήσουμε. Όμως και αυτοί πια, θα έπρεπε να ντρέπονται και μόνοι τους να σταματήσουν τέτοιες πράξεις, αφού αυτό θα τους συνέφερε πολύ. Ξέρω καλά τι λέω. Κάθε μέρα καταπατούν την ιδιοκτησία του πολυμήχανου πατέρα μου, που αγωνίστηκε για εμάς και για ένα καλύτερο μέλλον και τώρα πολλά βάσανα περνάει που δεν του αξίζουν. Ποτέ κανένας δεν μπορεί να είναι σίγουρος αν θα γυρίσει ή όχι, ακόμα και αν τώρα αγνώριστος έχει γυρίσει στην πατρίδα… Τι θα μπορούσα να πω και για την μητέρα μου! Κλεισμένη στην κάμαρά της κλαίγοντας τον άνδρα της κι αυτοί να την ζητάνε και να την ξαναζητάνε σε γάμο!;!; Κάθονται και μπεκροπίνουν βράδυ πρωί χωρίς να τους νοιάζει τίποτα. Θέλετε να βλέπετε συνανθρώπους σας να είναι δυστυχισμένοι και λυπημένοι;  Λοιπόν, κι εγώ βαθιά στενοχωρημένος και πικραμένος ζητάω την βοήθειά σας, γιατί πιστεύω ότι κανένας δεν θα ήθελε να τον πιέζουν, να καταπατούν τα δικαιώματά του και να τον ειρωνεύονται! Οπότε βοηθήστε με. Όλοι μαζί μπορούμε να διώξουμε αυτούς τους ξιπασμένους και να θρηνήσουμε, εάν είναι νεκρός, με αγάπη τον θρυλικό Οδυσσέα.

 Μαρία Μ.
Λαέ της Ιθάκης
Πρέπει όλοι να βοηθήσουμε τον κουρασμένο, πολυταξιδεμένο πατέρα μου, τον Οδυσσέα, που χρόνια, μέρες, ώρες ταξιδεύει με το καράβι του για να έρθει πάλι στο νησί μας.  Και αν δεν τον βοηθήσουμε θα περάσει κι άλλα χρόνια ακόμα στο καράβι του.  Κι έτσι θα μείνουμε κι εμείς μέσα στη σκλαβιά των μνηστήρων  για πολλά χρόνια ακόμα.  Βοηθήστε με, δεν είσαστε εχθροί του. Όλοι πρέπει να βοηθήσουμε με όποιον τρόπο μπορούμε. Οι μνηστήρες τρώνε και πίνουν στο παλάτι, και δεν ενδιαφέρονται για τίποτα. Μόνο να παντρευτούν την μάνα μου. Μετά είστε οι επόμενοι. Βοηθήστε. Όλοι πρέπει να βοηθήσουμε.

Μιχαέλα
Λαέ της Ιθάκης
Σας μάζεψα για να σας πω τα κακά που κάνουν οι μνηστήρες. Είναι ανήκουστο ξένοι άνθρωποι να μπαίνουν στο παλάτι, να πίνουν όλα τα κρασιά, να θέλουν με τόση εμμονή να παντρευτούν την μάνα μου, να διαλέξει έναν από αυτούς η μάνα μου για σύντροφο, χωρίς να ξέρουν καν αν ο πατέρας μου ζει ή πέθανε, να ξενυχτάνε συνέχεια… Ο πατέρας μου ήταν πάντα καλός βασιλιάς, πώς γίνεται τώρα να τους αφήνετε να μπαίνουν στο παλάτι χωρίς να σας νοιάζει τίποτα; Και τους αφήνετε να περιφρονούν την πατρική περιουσία! Ο πατέρας μου ζει και όταν γυρίσει όλοι θα βρεθείτε αντιμέτωποι με μια πολύ άβολη κατάσταση..

Λίνα
Λαέ της Ιθάκης
Έκανα αυτήν την συνέλευση για να σας πω ότι αποφάσισα να διώξω τους μνηστήρες από το παλάτι. Να πάτε αλλού, τους είπα, να ψάξετε για έτοιμα τραπέζια. Και στο εξής να σπαταλάτε τα δικά σας αγαθά και μεταξύ σας να συναγελάζεσθε. Αλλά δεν φεύγουν. Βοήθεια.

Θάι
Λαέ της Ιθάκης
Έκανα αυτή την συνέλευση για να με βοηθήσετε να διώξω τους μνηστήρες. Τους απαγόρεψα να ζούνε στο παλάτι και τους είπα να φύγουν και να πάνε να βρουν άλλα φαγητά να τρώνε. Κι αν θέλουν να ανταλλάσsουν μεταξύ τους επισκέψεις.

Ματίνα
Λαέ της Ιθάκης
Εγώ ο Τηλέμαχος, ο γιος του ξακουστού Οδυσσέα,  θέλω να σας ενημερώσω ότι εφόσον ο πατέρας μου είναι νεκρός, κάθε μνηστήρας έχει δικαίωμα να γίνει βασιλιάς στην Ιθάκη και να παντρευτεί τη μητέρα μου, την Πηνελόπη. Όσο για μένα, αξιώνω να κάνω κουμάντο στο σπίτι μου και στις δουλειές μου.

Βανέσα
Αγαπητέ λαέ της Ιθάκης
Έχω κάτι σημαντικό να σας πω. Τώρα τα πράγματα δεν πηγαίνουν πολύ καλά για μένα. Ξέρετε ότι το παλάτι μου είναι γεμάτο μνηστήρες, τόσο καιρό που κοντεύουν να το κάνουν σπίτι τους. Θέλω μαζί να βρούμε έναν τρόπο να φύγουν! Και δεν ξέρω τι να κάνω με τη θέση μου σαν μέλλοντας βασιλιάς, δεν ξέρω αν είμαι έτοιμος ακόμα. Γιατί πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί ακόμα που θα μπορούσαν να χριστούν βασιλιάδες. Και για να τελειώσω με αυτά που θέλω να πω, θέλω να με βοηθήσετε με το θέμα γιατί δεν ξέρω τι να κάνω! Ευχαριστώ που με ακούσατε.

Χρυσάνθη
Λαέ της Ιθάκης
Συγκεντρωθήκαμε  όλοι εδώ σήμερα για να σας μιλήσω για ένα πολύ σημαντικό θέμα. Όπως όλοι γνωρίζετε, ο πατέρας μου και βασιλιάς της Ιθάκης λείπει εδώ και είκοσι χρόνια. Έττσι λοιπόν, από τότε που μεγάλωσα ανέλαβα εγώ το παλάτι. Όμως εδώ και πολύ καιρό έχουν μαζευτεί στο παλάτι άρχοντες από την Ιθάκη και τα άλλα νησιά που θέλουν να παντρευτούν τη μητέρα μου, την Πηνελόπη. Το χειρότερο όμως είναι ότι σπαταλούν την πατρική περιουσία και συμπεριφέρονται σαν να είναι οι ιδιοκτήτες του παλατιού. Γι’ αυτόν τον λόγο σας ζητώ να με βοηθήσετε να τους διώξω. Ακόμη θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι αύριο σκοπεύω να ταξιδέψω στην Πύλο και στην Σπάρτη για να μάθω πληροφορίες για τον πατέρα μου.

Γιώργος
Λαέ της Ιθάκης
Βοήθησέ με, εμένα τον Τηλέμαχο να λύσω τα προβλήματά μου. Λαέ της Ιθάκης, στο παλάτι υπάρχουν πολλά προβλήματα με το τους μνηστήρες. Εφόσον δεν υπάρχει πια ο πατέρας μου, εγώ είμαι πια ο αρχηγός του σπιτιού μου. Γιατί δεν πιστεύω πως ζει πια ο πατέρας μου. Είμαι πεπεισμένος πως έχει πεθάνει για αυτό και γω τώρα πήρα το ρόλο του. Βοηθήστε με τους μνηστήρες.

Μελίνα Μ.
Λαέ της Ιθάκης
Σας κάλεσα εδώ για να σας εξιστορήσω τα προβλήματα που συμβαίνουν στο παλάτι. Από ότι ξέρετε, στο παλάτι έχουν έρθει οι μνηστήρες της μητέρας μου, της Πηνελόπης. Όλη τη μέρα τρώνε και πίνουν το βιός μου και σπαταλάνε την περιουσία μου. Καλώ λοιπόν, τους θεούς να δώσουν τέλος σε αυτήν την παρανομία. Κι όσοι ήταν μέχρι τώρα ατιμώρητοι να βρουν τώρα τιμωρία…

Μίκα 
Λαέ της Ιθάκης. 
Είμαι εγώ ο Τηλέμαχος. Βοηθήστε με με τους μνηστήρες. Λαέ, της Ιθάκης, ξέρω πως λεν πως ο πατέρας μου πέθανε.  Τώρα οι μνηστήρες μπορούν να παντρευτούν τη μητέρα μου. Όμως δεν το κάνουν και κάθονται στο σπίτι μου. Βοηθήστε με γιατί εγώ δεν θα μπορώ να βοηθήσω εσάς αν γίνουν αυτοί βασιλιάδες.


Δεν υπάρχουν σχόλια: