Για το "μπαρ"

Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!

(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)

Παρασκευή, 2 Ιουνίου 2017

Με σημαίες και με ταμπούρλα.... κατά του ρατσισμού! Από τη Γ' Γυμνασίου Παραδεισίου.

Στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας ασχοληθήκαμε με το Γ1 και το Γ2 Γυμνασίου Παραδεισίου με τα έμφυλα στερεότυπα. Δημοσιεύονται στην παρούσα ανάρτηση τα αποτελέσματα μιας αξιόλογης και πάνω απ' όλα συγκινητικής δουλειάς των παιδιών, για την οποία αξίζουν πολλά συγχαρητήρια για τη δημιουργικότητα και το μήνυμα το οποίο θέλουν να μεταδώσουν.
Συζητήσαμε αρχικά με τους μαθητές και τις μαθήτριες για την ευκολία, δυστυχώς, με την οποία τείνουμε να κολλάμε ταμπέλες κι ετικέτες στους ανθρώπους και να τους ομαδοποιούμε σε κατηγορίες που αδικούν τόσο αυτούς στους οποίους αποδίδονται όσο και αυτούς που τις αποδίδουν. Τονίσαμε, λοιπόν, τη σημασία της ενσυναίσθησης και της αυθεντικότητας, την αξία και το δικαίωμα να είμαι ο εαυτός μου, να νοιώθω ελεύθερος και ασφαλής σε μια κοινωνία που επιτρέπει, κατανοεί και αγκαλιάζει το διαφορετικό και τον διαρκή αγώνα να απορρίπτουμε τα καλούπια και να σπάμε τα στερεότυπα. Γι' αυτό, το μάθημά μας κατέληξε σε μια γιορτή της διαφορετικότητας και της αποδοχής. 
Τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες για να ζωγραφίσουν τις δικές τους σημαίες κατά των έμφυλων στερεοτύπων, κατά του ρατσισμού, κατά των διαχωριστικών γραμμών, υπέρ της διαφορετικότητας, υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και υπέρ της αγάπης. Είμαι πολύ περήφανη που παρουσιάζω τα έργα τους και πολύ χαρούμενη για τη χρονιά που περάσαμε φέτος μαζί.

Ακολουθούν όλες οι ζωγραφιές των παιδιών συνοδευμένες με κάποια από τα δικά τους σχόλια όταν παρουσίαζαν τα έργα τους κι ένα σύντομο βίντεο με τις εργασίες τους.


Βαγγελίτσα Γ.,  Αντιγόνη Χ., Μαρία Χ.: "Μετράει η αγάπη"

Ζωή Μ., Ιωάννα Μ., Χριστίνα Μπ. "Ένα ψάρι μπορεί να πετάξει κι ένα πουλί μπορεί να κολυμπήσει. Δεν υπάρχουν περιορισμοί"


Δήμητρα Σ., Σμαράγδα Τ.: "Οι καρδιές είναι λουλούδια πολύχρωμα που αξίζει να τις κρατάμε σφιχτά"


Χριστίνα Ζ., Μαίρη Κ., Σωτήρης Ν., Μαρία Ξ.: "Κάθε αστέρι είναι διαφορετικό, όπως κι εμείς: άλλο χρώμα, άλλο πάχος, άλλο σχήμα. Όλα, όμως, λάμπουν."

Κατερίνα Π., Κώστας Π., Σπύρος Ρ.: "Όπως οι λέξεις ενώνονται και βγάζουν νόημα, όπως τα χρώματα ενώνονται για να σχηματίσουν το ουράνιο τόξο, έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς στη ζωή μας."
Θανάσης Β., Γιώργος Γ., Μιχαήλ Ι., Τσαμπίκος Μ.: "Μόνο να είμαστε ευτυχισμένοι και ελεύθεροι, χωρίς διαχωρισμούς"
Μαριάννα Ν., Μαρία Π.: "Δεν υπάρχουν στερεότυπα ούτε στερεοτυπικές αναπαραστάσεις. Μπορούμε να ξαναβάψουμε τον κόσμο στα χρώματα της ενότητας"


Ειρήνη Α., Παναγιώτης Β, Κώστας Γκ.: "Ο καθένας μας έχει λίγο από τον άλλο μέσα του"

Άγγελος Κ., Κάτια Σ.: "Η επιδίωξη που θα έπρεπε να έχει η κοινωνία μας"
Σάββας Α., Αγγελική Μ., Αναστασία Μ., Κώστας Μπ.: "Οι πλούσιες καρδιές είναι αυτές που έχουν πολλά χρώματα και πολλές διαφορετικές πλευρές"



Υ.Γ. 1)

Υ.Γ. 2) Έμπνευση για την εργασία των παιδιών είναι η σημαία του ουράνιου τόξου του ΛΟΑΤΚΙ κινήματος. Στο μάθημα συζητήσαμε για τον συμβολισμό της σημαίας και τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους σημαίες κατά των έμφυλων στερεοτύπων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: