Για το "μπαρ"

Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!

(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)

Τρίτη, 15 Μαρτίου 2016

Πού πας, καραβάκι, με τέτοιον καιρό: Ο Οδύσσέας μέσα στην καταιγίδα από τους μαθητές της Α΄Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Ρόδου

  Το κομμάτι της "Οδύσσειας " που πραγματεύεται την καταιγίδα την οποία εξαπολύει (αν και το "εξακοντίζει" δεν θα ΄ταν τόσο αδόκιμο, σκέφτομαι) ο Ποσειδώνας, επιστρέφοντας από τους Αιθίοπες, εναντίον του  τον Οδυσσέα  (λίγο πριν φτάσει επιτέλους στους Φαίακες και γλυτώσει, μιας και είναι καλοί άνθρωποι και βοηθούν πρόσφυγες και ναυαγούς εν αντιθέσει με την σημερινή πολιτισμένη Ευρώπη) δικαίως θεωρείται ένα από τα εντυπωσιακότερα κομμάτια της παγκόσμιας λογοτεχνίας.
Από τη μια, αποτελεί ένα θρίαμβο της περιγραφής, ενδεικτικό των δυνατοτήτων της ως εκφραστικό μέσο,  κι από την άλλη, σηματοδοτεί ένα σημείο- σταθμό στην ανθρώπινη σκέψη. Όσον αφορά το πρώτο, θα παραπέμψω στο ίδιο το κείμενο του Ομήρο , επισημαίνοντας τις γεμάτες δύναμη εικόνες, το πλήθος των αντλημένων από την φύση και γεμάτων φαντασία παρομοιώσεων και την μεγαλοφυή χρήση του σχήματος των τριών και της κλιμάκωσης πάνω στα οποία δομείται η σκηνή ( η επίθεση του Ποσειδώνα περιγράφεται σε τρεις φάσεις, καθεμία επίθεση είναι σφοδρότερη και   την ακολουθεί η αντίδραση του Οδυσσέα, ενώ μεταξύ του δεύτερου και του τρίτου χτυπήματος του Ποσειδώνα  εισάγεται ως ιντερμέδιο το επεισόδιο με  τη Λευκοθέα, το οποίο  "αιτιολογεί" αληθοφανώς  πώς επιβιώνει τελικά ο Οδυσσέας παρά το γεγονός ότι έχει να αντιμετωπίσει το νο 2 των θεών και και δίνει έτσι τη δυνατότητα να φανεί και ο ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας της "Οδύσσειας", εφόσον ο Οδυσσέας χρησιμοποιώντας τη λογική του αποφασίζει να βασιστεί στις δυνάμεις του  και να ακολουθήσει τις συμβουλές της Λευκοθέας μόνο αν δεν είναι οι προσπάθειές του αρκετές να τον οδηγήσουν στην σωτηρία, κάτι πρέπει να κάνω με τις παρενθέσεις μου, έχω καταντήσει αυτά που είναι εντός παρενθέσεως να είναι περισσότερα από αυτά που είναι εκτός, επίσης, καμάρια μου της Γ΄Λυκείου καταλάβατε, φαντάζομαι,  γιατί σας λέω να αποφεύγετε τις λαβυρινθώδεις προτάσεις ).  Ως προς το δεύτερο, θα παραπέμψω σε αυτήν εδώ την παλιότερη ανάρτηση (Άνοιξα παρένθεση, καλό κουράγιο: Και να παρατηρήσω εδώ ότι το γεγονός πως ο ποιητής για τον Οδυσσέα επιλέγει εδώ τον εσωτερικό μονόλογο για να δείξει τις σκέψεις  ενώ τις σκέψεις του Τηλεμάχου  στη ραψωδία α'  τις παρουσιάζει ως συζήτηση με την Αθηνά, δεν αποτελεί, πιστεύω,  ένδειξη ότι  άλλος είναι ο ποιητής στη μια ραψωδία και άλλος στην άλλη, Νομίζω ότι σηματοδοτεί το διαφορετικό επίπεδο ωριμότητας των δυο ηρώων.  Ο ένας, ο Οδυσσέας, έχει γυρίσει όλο τον κόσμο, κι ο άλλος, ο Τηλέμαχος, πασχίζει να  ενηλικιωθεί. Τελείωσα, άντε να κλείσω και την παρένθεση).
Τέλος πάντων, μπλα μπλα μπλα μπλα κι αφού μπλα μπλα μπλα μπλα, είπαμε με τα παιδιά της Α΄Γυμνασίου ( με τους μαθητές του Α3 κυρίως  και όποιον ήθελε από το Α1 και το Α2) να εικονοποιήσουμε το κείμενο του Ομήρου.
   Κατά τα γνωστά, οι εργασίες των παιδιών συγκεντρώθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν για την οπτικοποίηση ενός τραγουδιού. Επιλέχθηκε το "Πού πας καραβάκι"  που έγραψε και ερμηνεύει η Αφροδίτη Μάνου, πάνω σε στίχους από το ποίημα "Το ευλογημένο καράβι" του Ζαχαρία Παπαντωνίου, καθώς ταιριάζει και με τη δύσκολη τωρινή κατάσταση του ήρωα αλλά και προοικονομεί το ευτυχές τέλος των περιπλανήσεών του.
    Στο βίντεο δεν υπάρχει η ζωγραφιά της Χρυσής, επειδή μου δόθηκε καθυστερημένα.  Κι επειδή θα την περάσω εκ των υστέρων στην ανάρτηση θα την προτάξω έναντι των άλλων .
Χρυσή Α3
    Ακολουθούν οι εργασίες των παιδιών ξεκινώντας τιμής ένεκεν  από εκείνη της Ραφαέλας που μου έφτιαξε μια κατασκευή, την οποία δεν κατάφερα να φωτογραφίσω όπως έπρεπε. Κατά την μεταφορά ξεκόλλησαν τα σύννεφα, ενώ ένας ο ένας κεραυνός έπεσε πριν τη φωτογράφηση μέσα στο πληκρολογιό μου. Για να εξιλεωθώ και να προσπαθήσω να αποτυπώσω όσο πιο ρεαλιστικά γίνεται την εργασία της Ραφαέλας, θα βάλω μια φωτογραφία
Ραφαέλα Α3
ένα βίντεο

 κι, ως δωράκι, μια  υποτυπωδώς επεξεργασμένη  απο μένα εκδοχή της φωτογραφίας
Ραφαέλα Α3
Θα συνεχίσω με μια κατασκευή του Ραφαήλ από το Α3 που σχεδίασε δυο στιγμιότυπα της καταιγίδας στο ίδιο φύλλο
Ραφαήλ Α3 1

Ραφαήλ Α3 @

Οι υπόλοιπες εργασίες των παιδιών ακολουθούν σε αλφαβητική - σόρρυ, Χρήστο- σειρά των μικρών ονομάτων τους

Αγγελική Α3
Άγγελος Α. Α3
Άγγελος Κ. Α3
Ακίρα Α3
Αναστασία Α2
Άννα Α3
Βαρβάρα Α2
Γαβριήλ Α3
Γιώργος Ζ. Α2
Γιώργος Μ.  Α3

Δημήτρης Κ. Α1
Έκτορας Α2
Ελεάννα Α3
Ελισάβετ Α3
Εύα Α3
Ίλια Α3
Καλλιόπη Α3
Κατερίνα Κ. Α2
Κατερίνα Σ. Α1
Κυριακή Α2
Λίζα Α3
Μανώλης Ζ. Α1
Μιχαήλ Άγγελος Α3
Μιχάλης Α3
Μοσχούλα Α1
Νίκος Α3
Ντόναλντ Α3
Ορέστης Α3
Σάββας Λ. Α3
Σάββας Σ. Α3
Χρήστος Α1

Υ.Γ.: Δοθέντος ότι την Ναυσικά δεν θα τη ζωγραφίσουμε, τον Κύκλωπα μας τον ζωγραφίσαν άλλοι και μάλλον πριτού να φτάσουμε στην Ιθάκη θα έχει τελειώσει το σχολικό έτος, με το καλό να τα πούμε του χρόνου με την "Ιλιάδα".

Δεν υπάρχουν σχόλια: