Για το "μπαρ"

Όποιος μπήκε γιατί νομίζει ότι είναι υποχρεωτικό...
Να την "κάνει"!
ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!

(Εκτός από όταν δεν έχουμε βιβλία... Τότε είναι υποχρεωτικό... Για γκελ μπουρντά, καμάρια μου!)

Σάββατο, 31 Μαρτίου 2012

"ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Νόαμ Τσόμσκι: Δέκα τεχνικές για την χειραγώγηση της κοινής γνώμης" (κι ένα ορχηστρικό "Τσιφτετέλι" που τα λέει όλα)

   Με αφορμή την διδασκαλία του θέματος του σχετικού με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης για την Γλώσσα  Β΄Γυμνασίου αναζητούσα κάτι σχετικό στο Διαδίκτυο και  εθήρευσα το παρακάτω κειμενάκι (προέρχεται από εδώ), ένα απάνθισμα σκέψεων του Τσόμσκι και η συνοπτική ιστορία της χώρας μας τα τελευταία χρόνια.

Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

Μεταπολεμική λογοτεχνία: Η πεζογραφία.

Αφού σε προηγούμενη ανάρτηση αναφερθήκαμε στην ποίηση των μεταπολεμικών χρόνων, ας μιλήσουμε τώρα για λίγο και για την πεζογραφία.
Πεζογραφία
Η μεταπολεμική πεζογραφία περιλαμβάνει πεζογράφους  που εμφανίστηκαν στα Γράμματα από το 1940 ως το 1974.

Σάββατο, 24 Μαρτίου 2012

Αναδημοσίευση: Δάσκαλος προς μαθητές για την 25η Μαρτίου.

         Το afterschoolbar υπήρξε πάντα ανοιχτό στους αναγνώστες του. Έτσι δεν είχαμε τον παραμικρό δισταγμό να αναταποκριθούμε στην προτροπή  που εξέφρασε μέλος της οικογένειας μαθητών μου σε μήνυμα που που έστειλε.
Η σημερινή ανάρτηση είναι αναδημοσίευση από εδώ.  Το πνεύμα και οι απόψεις του κειμένου με βρίσκουν εν πολλοίς σύμφωνο - περισσότερο ή λιγότερο - και, μάλιστα, ήδη το ιστολόγιο έχει ασχοληθεί με τα αποτελέσματα της  αντίθετης των παραινέσεων του  συναδέλφου στάσης ζωής, διεκτραγωδώντας τις συνέπειες αυτής στις ζωές των ίδιων των αγωνιστών της Επανάστασης. Κι αυτό, γιατί νομίζω ότι είναι καιρός πια οι Γκούρες και οι Κωλέττηδες να εκλείψουν κι Μακρυγιάννηδες κι οι Νικηταράδες να πολλαπλασιαστούν. Η δική μου ανάρτηση εδώ.

Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2012

Λουίς Σεπούλβεδα - Το μαύρο κύμα

Νομίζω ότι φέτος, που ανέλαβα ξανά το μάθημα της Λογοτεχνίας στην Α' Γυμνασίου, απέφυγα μεν τον σκόπελο του να επεξεργαστώ τα ίδια κείμενα (αν και με άλλους μαθητές, έτσι κι αλλιώς δε θα ήταν ίδιο το μάθημα) αλλά δημιούργησα μόνη μου -ή και με τη βοήθεια των παιδιών... δεν ξέρω τι πραγματικά έχει γίνει- ένα "λογοτεχνικό σύμπαν" γεμάτο από μελαγχολικά κατά κύριο λόγο πεζά ή ποιήματα με πρωταγωνιστές ζώα και μητέρες -ενίοτε και τα δύο, όπως η γαϊδουρίτσα στο "Μνήμα της μάνας" του Καρκαβίτσα και τώρα στο "Μαύρο κύμα" του χιλιανού Λ. Σεπούλβεδα.

Τετάρτη, 21 Μαρτίου 2012

Μεταπολεμική λογοτεχνία: Η ποίηση.

Λίγη υπομονή. Έχω πάλι φορτώσει πολύ τη σελίδα
Μεταπολεμική λογοτεχνία
Η διαίρεση των λογοτεχνών της εποχής σε προπολεμικούς και μεταπολεμικούς είναι τεχνητή και γίνεται με βάση το πότε πρωτοεμφανίστηκαν για μεθοδολογικούς κυρίως λόγους.

Τρίτη, 13 Μαρτίου 2012

Ενδοσχολική Βία

    Οι Κινέζοι αποκαλούσαν τις γυναίκες "το άλλο μισό του ουρανού". Παράλληλα, βέβαια, δεν είχαν στο ελάχιστο  πρόβλημα να έχουν όσες παλλακίδες άντεχε το βαλάντιο του καθενός και τον παραμικρό ενδοιασμό να τους φασκιώνουν τα πόδια, γιατί, λέει, το μικρό πόδι θεωρούνταν σημάδι ομορφιάς σε μια γυναίκα. Το ότι δεν μπορούσαν να περπατήσουν ποσώς ενδιέφερε...

Τετάρτη, 7 Μαρτίου 2012

"Άξιον Εστί": Ο τρίτος ύμνος της "Γενέσεως" και "Τα Πάθη, Ε'"

"Άξιον Εστί": Υπήρξε μία από τις κορυφαίες ποιητικές δημιουργίες του Ελύτη, το έργο με το οποίο   απέκτησε σημαίνουσα  θέση στην εθνική λογοτεχνία, προσφέροντας ταυτόχρονα μία «συλλογική μυθολογία» και ένα «εθνικό έργο».Εκδόθηκε το 1959 και το 1963 μελοποιήθηκε εμπνευσμένα από το Μίκη Θεοδωράκη.

Δευτέρα, 5 Μαρτίου 2012

Οδυσσέας Ελύτης


Οδυσσέας Ελύτης: Ο  μεγάλος ποιητής της εποχής. Επηρεάστηκε αρχικά από τον γάλλο ποιητή Ελυάρ και τον υπερρεαλισμό και, στη συνέχεια, έπλασε το δικό του ποιητικό σύμπαν.

Κυριακή, 4 Μαρτίου 2012

Η Γενιά του '30 και δυο λόγια για τον μοντερνισμό και τον εσωτερικό μονόλογο.

Η Γενιά του ’30 
Ο όρος "γενιά του '30" αναφέρεται στους λογοτέχνες που πρωτοεμφανίστηκαν στο λογοτεχνικό προσκήνιο την τελευταία δεκαετία του Μεσοπολέμου.  
(Κατά τα γνωστά, πάλι έχω "φορτώσει" πολύ τη σελίδα... Λίγη υπομονή μέχρι ν' ανοίξει)